Vragen na eerste 1000km met een BlackBird

Plaats reactie
giorgiopocoloco
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2017 15:19

Vragen na eerste 1000km met een BlackBird

Bericht door giorgiopocoloco » 20 feb 2017 11:08

Hallo allemaal,

Mijn naam is Geert Laurijssens, en ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een aantal weken een Honda Blackbird ('96, 44000 km), heb er een km of 1000 opzitten nu, en heb een aantal vragen over zaken die mij opvallen. De BB loopt en rijdt op zicht prima (en man wat een acceleratie), maar ik heb geen ervaring met 4 in lijn, kettingaandrijving en sport/tour, had hiervoor (en heb nog steeds) een Honda Supermagna, V4 en cardan dus (wel meerdere keren uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, ben dus geen technewbie). Hopelijk kunnen jullie mijn vragen uit jullie onmetelijke ervaring met de BB enigszins bevredigend beantwoorden ... ;-)

1
Wat het meest opvalt is het 'bokken' van het blok bij het starten. Ik start met choke ('t is koud), het blok loopt direct, maar nogal bokkig. Dat duurt een aantal seconden, daarna loopt ie als een zonnetje. Is dit typisch BB? Kan dit kwaad? Mijn V4 met carb loopt op de choke direct mooi ....

2
Versnellingsbak in z'n vrij, vooral als ie koud is, maar warm ook hoorbaar, met koppeling niet in, is goed hoorbaar (beetje eh 'rasperig'?). Koppeling in, geluid weg. Verkoper gaf aan dat dit normaal is bij 'zware' blokken met 'zware' versnellingsbak-assen?

3
Inschakelen eerste versnelling, gaat nogal bruusk. Ben ik gewend van mijn magna, maar toch. Geen zorgen over maken?

4
Gashendel, vooral bij lage toeren, redelijk groot aan-uit effect. 't Is dus een carb, geen injectie model. Is dit te stellen/verhelpen, of is hier meer aan de hand? Beetje vervelend op langzame rotondes ....

5