bok, abba-stand, andere oplossing? Welke?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaysus
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2017 20:36

bok, abba-stand, andere oplossing? Welke?

Bericht door Shaysus » 31 okt 2017 15:06

Hoi,

Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn BB voor of achter van de grond te krijgen zodat ik bijvoorbeeld het wiel eruit kan draaien of andere werkzaamheden kan uitvoeren waarbij het/de wielen van de grond moeten.

Nu ben ik dus op zoek naar specifieke links, merken of types welke ik zou kunnen kopen geschikt voor een BB.

Iemand tips? :ugeek:

hilnanne
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2016 13:00

Re: bok, abba-stand, andere oplossing? Welke?

Bericht door hilnanne » 01 nov 2017 07:54

Ik heb een heftafel die ik gebruik.
https://www.powerplustools.nl/heftafels ... gJzKvD_BwE
in combinatie met de orginele middenbok is je achterband vrij, ook zit er een "klep" zodat de achterband iets lager zakt als je deze wil verwijderen. Aan de zijkant zitten ogen zodat je met een sjorbandje de motor naar achter vast kan zetten (ook op de middenbok) en je voorwiel kan verwijderen.

Het is niet de goedkoopste oplossing en kost je wat ruimte in de garage, maar werkt wel heel erg mooi.

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: bok, abba-stand, andere oplossing? Welke?

Bericht door Frank Switser » 01 nov 2017 09:10

Met de jou reeds bekende ABBA Superbikestand of (nog mooier maar veel duurdere) Sky Lift kan je beide wielen tegelijk van de grond krijgen waardoor je niet alleen aan de wieln kan werken, maar ook aan de voorvork of balhoofdlagers.
Daarnaast staat de motor zelfs steviger dan op zijn eigen middenbok, en is hij verrijdbaar als je er niet aan werkt. Bij de Superbikestand is dat met het optionele MotoGlide onderstel.

Het nadeel van een heftafel (ik gebruik er ook 2) is dat als de BB verhoogd is door ofwel een langere achtershock ofwel een plaatje er op, dat de achterband op de klep blijft staan. Daarnaast zijn de goedkopere heftafels minder stabiel.
Ik gebruik zelf heel vaak een Superbikestand op 1 van de heftafels, dan heb ik dubbel voordeel.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Shaysus
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2017 20:36

Re: bok, abba-stand, andere oplossing? Welke?

Bericht door Shaysus » 05 nov 2017 10:14

Dank voor de info! Een lift lijkt me heerlijk maar daar heb ik de ruimte niet echt voor*. (*lees wil ik er niet voor op offeren) dus ik ga voor de abba-stand die lijkt me dan de meest praktische keuze in mijn geval.

Plaats reactie