Watertemperatuur

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: Watertemperatuur

Bericht door Wile E. Coyote » 24 okt 2012 10:22

Mijn analoge meter komt ook niet uit de hoek en blijft altijd op koud staan.
Pas als ik eventjes voor het stoplicht stilstaat of in de file rijdt loopt de meter op tot het midden.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Watertemperatuur

Bericht door Burrito » 24 okt 2012 12:19

bij mijn analoge staat ie meestal na een paar minuten horizontaal (precies in het midden) en daar komt ie niet vanaf... alleen bij heel warm weer en lang stil staan gaat ie verder omhoog (even rijden en hij zakt weer) en in de bergen heb ik hem ook wel eens hoger gehad.
iig blijft ie duidelijk niet onderin liggen
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: Watertemperatuur

Bericht door Wile E. Coyote » 24 okt 2012 14:40

Ik denk dat mijn thermostaat permanent open blijft staan.
Dit ga ik in het nieuwe jaar wel eens uittesten.
Afgelopen jaar teveel kosten gehad.

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: Watertemperatuur

Bericht door Gerkenator » 24 okt 2012 17:44

Frank Switser schreef:Zeker weten doe je het nooit zonder het te controleren, maar het lijkt er op dat de verkoper gelijk heeft.
Zijn verhaal klopt inderdaad (in theorie), maar of de praktijk hetzelfde is als de theorie kan ik niet controleren totdat ik de motor gezien heb.

Waarom kom je niet even langs op ons treffen op 3 Oktober? Dan kan ik het even controleren, en jij kan het zelf vergelijken met de andere BB's die hier dan zijn.
De analoge meter hoort inderdaad laag te staan, maar wel iets uit de hoek te komen.
Als je bang bent dat hij te laag blijft staan plak je een deel af met ducttape, dat kan je er onderweg weer makkelijk aftrekken als hij te heet zou worden.
het is 3 november frank.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Watertemperatuur

Bericht door Frank Switser » 24 okt 2012 18:02

Gerkenator schreef: het is 3 november frank.
Dank je, ik heb het even aangepast.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: Watertemperatuur

Bericht door Gerkenator » 24 mei 2014 23:42

wilde niet apart een nieuw topic starten.

ben een weekje in duitsland geweest, o.a het zwarte woud.
was heerlijk weer, zelfs een beetje te warm met pak aan, buiten temperatuur iets van 20-25 graden
vandaag weer thuis gekomen.

viel mij op dat op een warme dag, met normaal rijden door stadjes of langzaam verkeer of stilstaan mijn temperatuurmeter op 3/4 ging staan en ik erg warme benen kreeg. fan slaat wel aan.

bij een stop of pauze liet ik dan ook de fan even uitblazen voordat ik contact uit deed.

nu zei een kamaraad die mee was dat ik mijn radiator uit moest spuiten, uiteraard voorzichtig met een hogedruk stof en vliegen eruit moest spoelen.

is dit inderdaad een remedie??

of zit hem dit gewoon in de volle kuip, warme temperatuur buiten en ontwerp van blok.

koelvloeistof is 2 jaar terug ververst.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Watertemperatuur

Bericht door Frank Switser » 25 mei 2014 11:55

Een hogedrukreiniger is de beste remedie om je radiator te moeten vervangen. De lamelletjes zijn zo kwetsbaar dat je ze meteen plat spuit.....

3/4 op de temperatuurmeter is juist prima. Pas als hij in het rood komt krijg je problemen......
En ja, de BB is inderdaad warm aan je benen. Moet je voor de grap maar eens met een katalysatormodel rijden, die zijn nog veel heter aan de benen.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

stefan18021990
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:10

Re: Watertemperatuur

Bericht door stefan18021990 » 26 mei 2014 10:27

Niet alleen aan je benen.
Je kont word ook wel aardig warm :lol:

Gebruikersavatar
Schmidtje
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 jan 2016 10:51

Re: Watertemperatuur

Bericht door Schmidtje » 04 feb 2016 04:47

bedankt mensen hiermee is ook gelijk een vraagstuk van mij uit de weg geholpen :D mijn analoge temperatuurmeter komt ongeveer een kwart omhoog tijdens rijden in matige tot lage temperaturen en ik vroeg me af of dit normaal was...
logic takes you from a to b, imagination takes you everywhere

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Watertemperatuur

Bericht door Frank Switser » 04 feb 2016 10:38

Een kwart is wel wat laag. Gaat hij ook bij stadsverkeer niet omhoog?
Het lijkt er dan op dat jouw thermostaat open blijft staan waardoor de gehele radiator gebruikt wordt. De bedoeling is dat deze voor de helft ge-bypassed wordt bij lage temperaturen doordat een klep (de thermostaat) de doorgang afsluit. Blijft deze open staan loopt de motor continue te koud, waardoor de olie onvoldoende smerende werking heeft.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie