Lekke band

Plaats reactie
xxaid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2010 11:41

Lekke band

Bericht door xxaid » 24 mei 2014 23:55

Even een beginnersvraag, want heb het nooit eerder gehad. Ik wilde vanavond een stuk gaan rijden en voelde dat het sturen vrij zwaar ging. Toen pas zag ik dat mijn voorband lek was. Kunnen motorbanden geplakt worden of is dat onverstandig? De band is nog redelijk nieuw.

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Lekke band

Bericht door Frank Switser » 25 mei 2014 11:52

In principe kunnen ze geplakt worden.
Echter, alleen met een parapluutje vanuit de binnenkant (band moet er dus af). Alle andere reparaties zijn noodreparaties.
Pas als de band er af is kan ik zien of het mogelijk/verstandig is om te repareren..... Van buitenaf is dat erg lastig.
Allen vanaf de binnenkant kan je zien of het karkas beschadigd is.
Van buitenaf kan je wel zien of het object te scheef zit (meer dan 30 graden is afkeur), of teveel naar de buitenkant (buitenste 20% is afkeur).
Ook uitstekende karkasdraden betekent afkeuren....

Zet de motor op de middenbok, en met wat gewicht op de achterkant komt het voorwiel vrij.
Deze even demonteren en in de auto naar mij toekomen, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
Kan je niet zelf demonteren, dan mag je de aanhanger lenen.
Eventueel kan ik je zelfs nog wel ophalen met de aanhanger, dan kan je met de motor terug.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SandervB
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 apr 2010 17:48

Re: Lekke band

Bericht door SandervB » 26 mei 2014 10:16

Mijn persoonlijke mening;

Je hebt een snelle motor en maar 2 banden, een probleem met 1 van die 2 kan een (groot) probleem voor jou betekenen.

Zelf heb ik 1 keer mijn band op redelijk hoge snelheid lekgereden (80-100km/h, ik kan je verzekeren dat dat een erg rare en minder prettige gewaarwording is), dit is iets wat altijd kan gebeuren natuurlijk.
Alleen zal ik dit zelf nooit opzoeken, mijn band was nog aardig vers maar ik heb het verlies genomen en een nieuwe band erop laten zetten.

Plaats reactie