Verzekeringsprobleem

Plaats reactie
mean-machine

Verzekeringsprobleem

Bericht door mean-machine » 14 mar 2019 10:37

Ik heb vorige week mijn motor opgehaald en probeer 'm in de verzekering te krijgen. :x
Ik dacht: Effe bellen en dan geregeld. NIET DUS!!! Het wil maar niet wil lukken.
Snap er niks van want nog nooit enig probleem gehad, met welke verzekering dan ook, om af te sluiten.

Begrijp het niet: Ik zit niet meer in de gevaren-leeftijd. Met mijn andere motor nog nooit geclaimd.
Mijn auto staat al tig jaar op max no-claim. Mijn bedrijfsbus nog nooit 1 kras hoeven melden.

Toch wil het voor de BB niet lukken!
Op site van ANWB kon ik de verzekering WEL afsluiten. Maar kreeg nadien toch een afwijzing.
En waarom?? BB is genoemd een sportmotor en (het is op dit moment mijn 2e motor) heb NUL schadevrije jaren.
Deze gegevens waren bij invullen site al aangegeven, dus een formele afwijzing nadien was niet nodig geweest.

Dank je wel ANWB....eeeeh ANW-nee. Nu moet ik bij iedere nieuwe verzekering die ik wil afsluiten aangeven dat ik voor een verzekering ben afgewezen. Lekkere binnenkomer is dat. Staat er direct al een MIN achter je naam. :)

Ben nu weer in onderhandeling bij een andere verzeker-mij. Dat is in beoordeling, maar schiet dus ook niet op.
Ondertussen kan ik geen meter rijden. (Nou ja, heel slecht weer. Daarom niet super-erg) Kan ook de FZ pakken............
Maar punt is ook dat ik feitelijk nu in overtreding ben omdat een voertuig op mijn naam staat die niet is verzekerd. :x

Ik hoorde wel van tussen-persoon dat verzekeraars laatste tijd wel HEEL terughoudend zijn geworden.
Dan gaat het vooral om zwaardere motoren die ze niet in de verzekering willen opnemen. :oops:

Heeft er iemand een goede suggestie.........................??

Frank Switser
Site Owner

Re: Verzekeringsprobleem

Bericht door Frank Switser » 15 mar 2019 09:24

Combimotors. 0172-427035

Niet de goedkoopste, wel erg goed.
Groot voordeel is dat je motor gedurende (meen ik) 2 jaar verzekerd is tegen de aanschafwaarde (das wat jij er voor betaald hebt, en niet de waarde uit het boekje).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine

Bericht door mean-machine » 15 mar 2019 10:05

Bedankt voor info,

Met Combi had ik deze week al contact. Verwachting geen obstakels. Ook Rusland was in dekkingsgebied!
Mijn huidige agent heeft veel werk voor me verzet. Probleem ligt niet daar maar uiteindelijk via-via bij Unigarant die maar steeds geen beoordeling afgeven. (belachelijk!) Dus heb ik deze route nog 1 kans gegeven.
Mijn andere motor is ook via deze agent verzekerd, wel bij een andere mij. Verder nooit klachten daar gehad.

Aanschafwaarde wist ik niet. Is ook meer reeel!
Bij contact andere verzekeraar was dagwaarde veel lager gesteld.
Toen heb ik voorgesteld dat ze voor dat lagere bedrag 10 BB's in deze staat voor mij konden klaarzetten.
Tsja, je raadt 't al. Dat was niet mogelijk...................... :(

mean-machine

Bericht door mean-machine » 15 mar 2019 14:10

Frank,

Ik zie nu dat dit topic in verkeerde rubriek staat.
Had in off-topic /algemeen moeten staan.
Kan je dit topic overhevelen.......................? (en deze laatste post verwijderen)

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 16 mar 2019 10:03

Geen idee, nog nooit nodig gehad. Ga ik uitzoeken.....

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Super 7

Bericht door Super 7 » 17 mar 2019 20:09

Heb een paar maanden terug een BB gekocht en verzekerd bij KNMV. Super goedkoop en zonder enig probleem.

mean-machine

Bericht door mean-machine » 19 mar 2019 21:31

Inmiddels contact gehad met Combimotors. Maar alles ging niet zo maar!

Hè-hè.......... Het is voor elkaar. Nou ja, bijna dan!
Zoals eerder gemeld was vooral probleem BB te verzekeren omdat deze omschreven staat als 'sportmotor'. Heb je dan ook nog eens 0 (zero) schadevrije jaren dan ben je niet meer welkom bij veel verzekeraars. Ik begin nu net met mijn 2e motor, ergo je begint dan met 0 SV-jaren, Ongeacht hoe je schadeverleden met jouw andere voertuigen is of dat je buiten de brokken-leeftijd zit. Ze willen je niet hebben. Ja, het zou wel kunnen bij ASR, maar dan is premie 220%.

Mijn oude motor zat jaren in de oldtimerverzekering, maar daar bouw je geen SV-jaren mee op.
Zoals mss bekend had ik al heel lang plan voor een BB. Dus ik bedacht me 2 jaar terug dat slim zou kunnen zijn om van verzekeraar te veranderen. Daarom heb ik nu pas 2 SV-jaren opgebouwd.
Ik dacht dus simpel de SV over te kunnen zetten naar nieuwe verzekering. DAT KAN DUS NIET!

De constructie is als volgt:
Mijn FZ-verzekering met nu 2 SV loopt tot 1 april. Reeds gemeld dat die zal gaan stoppen.
Ook aangegeven dat ik andere motor heb gekocht en dat ik ook een nieuwe verzekeraar heb gevonden. De SV dan graag overhevelen. Dat willen ze alleen doen als mijn oude motor wordt verkocht òf................. wordt GESCHORST.
Maw per 31/3 gaat mijn oude motor in de schorsing. Kost €24. Een verslag van schorsing te sturen naar oude verzekeraar en aangeven dat ook de verzekering moet gaan stoppen. Contact met de oude verzekeraar eindigt.
Na 1 week ga ik de schorsing opheffen en dan gaat er op de FZ weer een nieuwe oldtimer-verzekering.

Uiteindelijk nu dus kunnen verzekeren via Combimotors/Quakel.
Ook mijn (slechts) 2 schade-vrije jaren kunnen worden overgezet. (want ook Quakel wil mij niet met 0 SV)
Ze hebben voor mij een WA+ verzekering voor (nu) redelijke premie. Dat is mede door de meegenomen 2 SV-jaren.

Wat een chicanes om je Blackbird verzekerd te kunnen krijgen.................................... :mrgreen:
Eindelijk kan ik nu gaan rijden en de BB aanpassen naar mijn wensen. (oa als 1e een GPS erop)

SandervB

Bericht door SandervB » 19 mar 2019 22:01

Wat een enorm gedoe zeg!
Maar gelukkig is het dan in ieder geval toch gelukt.
Nu maar gewoon "vergeten" en genieten van de BB!

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 20 mar 2019 09:21

Nou, gefeliciteerd dan maar.....
Maar wat een gedoe.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine

Bericht door mean-machine » 20 mar 2019 13:58

Toch nog steeds niet te vroeg juichen!
Ik heb nu een voorlopige dekking en deze case ligt nu voor bij de verzekeraar voor beoordeling.
(verwachting is dat ditmaal geen probleem gaat zijn)
Het kan dus nog steeds fout! Gewoon afwachten..................... :?

Altijd gedacht dat je een voertuig in 5 min telefonisch zou kunnen verzekeren.
Sinds deze perikelen vertrouw ik die verzekerings-gasten voor geen cent meer!

nb
De beoordeling genoemd in mijn openings-post blijkt nu (na bijna 1 week!) uiteindelijk ook afgewezen.
Zelfde probleem als eerder: Sportmotor en 0 SV!

Plaats reactie