Pagina 3 van 4

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 31 okt 2012 09:46
door Frank Switser
Wat ook interessant is geworden is Fuel Stabilizer.
De moderne benzines verouderen nogal snel, waardoor vergomming van de carburateurs of injectoren plaatsvindt. Het starten na de winterstalling kan dan een ellende zijn.
Een flesje Motorex Fuel Stabilizer er in, motor even schudden en even 2 minuten laten draaien. Dan kan je hem gerust voor enkele maanden wegzetten.

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 26 nov 2012 21:48
door Wile E. Coyote
Vanavond ook ff de tijd gehad om de "Bird" winterklaar te maken.
Fuel Stabilizer in de tank en afvullen en daarna nog een 10 km gereden.
Vast aansluitpunt voor de druppellader gemaakt en aangesloten.
Ketting met kettingspray ingespoten.
Banden op 2,9 bar gezet en de motor op de middenbok met een steuntje onder de voorste veerpoot zodat beide wielen los van de grond staan.
Wegens het slechte weer geen tijd gehad om de motor nog te wassen maar dit komt wel als hij weer van stal wordt gehaald.
Hij staat droog en binnen op 18-22 graden dus goed verwend.

Als het seizoen weer begint ga ik eerst een onderhoudsbeurt geven en daarna weer fijn toeren :D

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 16 dec 2012 12:20
door LadyBird
Het slechte weer duurt mij alweer veel te lang. Ik mis mijn motor echt zo erg! Als de pekel een beetje weggeregend is ga ik lekker even scheuren. :)

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 16 dec 2012 16:58
door Gerkenator
heb vandaag ook even gereden, was wel te doen hoor.

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 17 dec 2012 16:02
door Frank Switser
Hoe doen de Rodiacs het in regen en koude?

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 17 dec 2012 19:29
door Gerkenator
als je het niet weet, dan voel je met dit weer geen verschil qua grip met A merk of deze. beetje wielspin bij optrekken soms, maar das logisch met dit weer.

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 17 dec 2012 20:31
door Albert
Wielspin met optrekken? Daar heb ik echt nooit last van met de Michelins. Ik zal nooit maar dan ook nooit besparen op banden. GEwoon voor goede Amerk banden gaan. Even wat markt onderzoek doen van te voren. En je kan er weer een tijdje tegenaan!

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 17 dec 2012 21:47
door SandervB
Als dit merk net zo goed blijkt als bijv. Michelin dan wordt het vanzelf wel een Amerk.

Een A merk is een A merk omdat deze bij iedereen bekend is maar dat bekend zijn komt gewoon door veel reklame en al jaren bestaan.
Uiteraard moeten ze ook goed zijn maar dat kunnen deze net zo goed zijn, alleen zijn deze nog niet zó bekend.

Ook Michelin is ooit klein begonnen ;)

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 21 dec 2012 20:22
door Albert
Idd is Michelin ook ooit klein begonnen echter, toen was de markt nog niet zo verzadigd als nu. En is er bij de grote merken meer geld voor R & D. Dat resulteert dan vaak weer in een beter produkt dan het B segment waardoor het A- merk een A- merk blijft en een B merk een B merk...

Dat wil dan niet zeggen dan een B merk een slechte band is. Ik gebruik in de auto ook een B merk welke het best goed doet. MAar op de motor met 2 wielen met wegcontact van een flinke duim pak ik wel het A merk.

Iedereen mag dat natuurlijk zelf weten. Ik ga iig voor safe en niet experimenteren met een wellicht inferieure band. Als ze dan achteraf niet zo goed waren en je maakt brokken....De rest kan je zelf bedenken.

Re: Winterklaar maken

Geplaatst: 07 nov 2018 10:29
door Frank Switser
Denken jullie weer aan het winterklaar maken van jullie motorfiets?
Met de huidige benzines die vrijwel allemaal alcohol bevatten is het extreem veel belangrijker geworden iets te doen aan de veroudering van benzine. Volgens de brandstofleveranciers is (in sommige gevallen) algvorming al na 4 weken mogelijk!

Onlangs kreeg ik een Yamaha brandstoftank te zien die met E10 benzine was weggezet gedurende 6 maanden. De hele tank was zwaar gecorrodeerd (verroest) en de brandstofpomp zat vast en moest vervangen worden.
Dus let op, als je alcoholhoudende brandstof getankt heb, voeg dan een additief toe dat de brandstof in goede staat houdt, en laat de motor even lopen zodat dit ook in de carburateurs/brandstofpomp/injectoren komt!