Dashboard

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Dashboard

Bericht door mean-machine » 12 sep 2019 12:05

Black-out zeker...........................?
Komt in de beste families wel eens voor!
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Dashboard

Bericht door Frank Switser » 13 sep 2019 09:20

Black-Out of tunnelvisie, geen idee.
Uiteindelijk (zonder meerkosten) voor de klant wel opgelost, maar ik had mijzelf heel wat tijd bespaard als ik stap voor stap gewerkt had in plaats van uit te gaan van datgene waarvan ik vrij zeker wist wat het probleem was (vastgelopen ventilator). Dit dit probleem (welke ik wel goed gezien had) ook de zekering had laten doorbranden, dat ben ik gewoon vergeten te controleren..... En in plaats van dat ik terug ging naar de basis / het begin ben ik verder gaan zoeken......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Dashboard

Bericht door mean-machine » 13 sep 2019 16:48

Soms heb je storingen............................grrrrr!
Vorig jaar reed ik over de Iséran en ineens ging mijn FZ lopen op 3 1/2 poot.
Stationair niets aan de hand, goed starten, goed stationair lopen. Tot ca 100km/h vlak merkte je weinig.
Maar bij benodigd vermogen om omhoog te rijden dus geen power. Ook bij inhalen waardeloos!
Uiteindelijk op 3 1/2 poot over meerdere Alpenpassen en door de Vogezen gereden en uiteindelijk naar huis.
Volbeladen reed ie toch nog wel 170 maar blok liep gewoon niet lekker.
Bij flink gas geven kreeg je ook het gevoel dat ie op 3 poten liep. Dus steeds geen vermogen.
O ja, dat ook nog. Brandstofverbruik was 1:12-13 terwijl normaal 1:17-18 goed moet kunnen.

Thuis heb ik de carbs helemaal uit elkaar gehaald. Alles ultrasoon. Sproeiers doorgeblazen. Nieuwe bougies en ook vonken gecheckt. Alles oke. Benzine toevoer uit de tank gecheckt. Druk brandstofpomp. Benzinefilter vervangen ect.
FZ bleef waardeloos lopen!
Daarna bobines verwisselen met een spare die ik nog had liggen. Eerst de bougiedoppen daarvoor overzetten.
Toen kwam de aap uit de mouw! Bougiedop 2 zat duidelijk niet lekker op de kabel.
Kabel 2cm inkorten en de dop er weer goed opdraaien. Daarna lopen als NIEUW!!
Pffff, Heb je daarvoor alles uit elkaar gehaald?

Als ik DAT zou hebben geweten. Deze simpele reparatie had al klaar kunnen zijn boven op de Col d'Iséran!!
Je kan nu zeggen dat dit was bij een FZ750. Dit zelfde probleem zou ook een Blackbird kunnen treffen!!
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Dashboard

Bericht door Frank Switser » 14 sep 2019 09:56

Leuk. Ik herken het gevoel.....
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Dashboard

Bericht door mean-machine » 16 sep 2019 00:04

Dit weekend in de Eiffel nog een enkele keer aan het slecht lopend blok van vorig jaar gedacht.
Maar probleem is nu gelukkig opgelost en het ouwe beessie gaat weer als de brandweer. Ook berg op!
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Plaats reactie