Heb je vragen, wensen of opmerkingen?

Plaats reactie
Sliepertien

Heb je vragen, wensen of opmerkingen?

Bericht door Sliepertien » 08 jan 2018 21:33

Allemaal nog de beste wensen en veel mooie kilometers. De meeting ga ik in de gaten houden. Maar..... Bij ouder worden komen stijvere botten en gaat het verzitten moeilijker. Zelf denk ik aan buddyseat verhogen. Verlaagde steps komen te snel aan de grond denk ik. Heeft iemand ervaring en weet iemand een adres voor de seatverhoging?

Frank Switser
Site Owner

Re: Heb je vragen, wensen of opmerkingen?

Bericht door Frank Switser » 09 jan 2018 12:25

Of verlaagde steps te snel aan de grond komen hangt van een aantal zaken af:
- jouw gewicht (eventueel met duo en bepakking)
- jouw rijstijl
- jouw vering en geometrie-instelling
- jouw banden

Met (bijvoorbeeld) een setje Hyperpro-veren en een tailriser krijg je veel meer grondspeling.
Ikzelf heb mijn voetsteunen juist verhoogd en alle andere bovenstaande punten aangepast, en toch rij ik met hogere voetsteunen. Nu is het de kuip die het eerst de grond raakt.
We zullen moeten accepteren dat de BB geen supersport is, en dat we dat ook niet mogen verwachten. Nu kan je het ze op de weg wel heel erg lastig maken hoor. Ik denk dat ik in de afgelopen 10 jaar maar zeer zelden een supersport op de weg heb moeten lossen omdat ik het niet bij kon houden. Met andere woorden, voordat je grondspeling te kort komt gaat het wel gruwelijk hard en ben je hoogst illegaal bezig.

Verhoogde zadels is geen probleem. Ik heb daar zelf niet voor gekozen omdat ik liever iets meer IN de motor zit dan er OP.
Als je even contact met mij opneemt kan ik je de mogelijkheden vertellen.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie