Verversingstermijn olie
- Wile E. Coyote
Verversingstermijn olie
Aangezien het motorseizoen qua temperatuur weer eens kan gaan beginnen ben ik benieuwd om de hoeveel kilometer de motorolie moet worden vervangen bij een Blackbird 
- Wile E. Coyote
Re: Verversingstermijn olie
Weet niemand om de hoeveel km de olie en filter moet worden vervangen ??
Is dit zoals bij een auto 1 keer per jaar ongeacht weinig km's of is dit om de 6.000 of 12.000 km
Aangezien binnenkort ook de naks moet worden vervangen ( bestel ik binnenkort bij je Frank ) wil ik de Blackbird weer in tiptop conditie hebben.
Is dit zoals bij een auto 1 keer per jaar ongeacht weinig km's of is dit om de 6.000 of 12.000 km
Aangezien binnenkort ook de naks moet worden vervangen ( bestel ik binnenkort bij je Frank ) wil ik de Blackbird weer in tiptop conditie hebben.
- Frank Switser
- Site Owner
De NAKS heb ik altijd op voorraad.
Olie + filter vervangen elke 12000km, maar als je weinig rijdt of veel korte stukjes, dan minimaal elk jaar.
Olie + filter vervangen elke 12000km, maar als je weinig rijdt of veel korte stukjes, dan minimaal elk jaar.
Frank Switser schreef:De NAKS heb ik altijd op voorraad.
de Blackbird moet officieel om de 6000 nieuwe en elke 12000 ook het filter.
Maar ververs het gewoon elk jaar voor je hem stilzet.
- Wile E. Coyote
Frank Switser schreef:De NAKS heb ik altijd op voorraad.
Wat is de meest geschikte olie voor de Blackbird, vooral om bakgeluiden te onderdrukken ( zware klak bij inschakelen 1e versnelling ) ?
Wile E. Coyote schreef:Frank Switser schreef:De NAKS heb ik altijd op voorraad.
Wat is de meest geschikte olie voor de Blackbird, vooral om bakgeluiden te onderdrukken ( zware klak bij inschakelen 1e versnelling ) ?
Motul 5200 10w40 semisynt is goed.
Maar ook de motorex die frank verkoopt is goed voor de BB
Die klak als je altijd horen worden ze oud mee. Maar twee bovenstaande onderdrukken het enigzins
Frank heeft bij mij ook nieuwe olie erin gedaan voor de winterstop en toen merkte ik al dat het allemaal net even soepeler ging. Niet dat het daarvoor slecht was maar die olie zat er 2 jaar in, de winter ervoor heb ik het niet gedaan omdat ik niet aan die 12000 zat. Heb m sinds 29.09.2010 en heb er zelf +/- 14.000 km mee gereden.
Maar voor het geld hoef je het 1x per jaar eigenlijk niet te laten.
Maar voor het geld hoef je het 1x per jaar eigenlijk niet te laten.
- Frank Switser
- Site Owner
Ik gebruik (en verkoop dus ook) de Motorex TopSpeed 10W40. Dit is een 3/4-syntheet die minder snel verouderd dan de meeste half-syntheten.
- Wile E. Coyote
Frank zijn jouw prijzen op je site allemaal actueel want de olie die je opgeeft is duurder als je hem uit het vat neemt dan per liter in een plastic flacon ?? 
- Frank Switser
- Site Owner
Ja, ze zijn actueel, en lager dan de geadviseerde verkoopprijs van Motorex.
Het voordeel zit hem in het afgepast kunnen leveren van de juiste hoeveelheid. Maar als je gewoon een 4 liter kannetje wil, dan is dat goedkoper.
Het voordeel zit hem in het afgepast kunnen leveren van de juiste hoeveelheid. Maar als je gewoon een 4 liter kannetje wil, dan is dat goedkoper.