BB weg
Re: BB weg
Leuke motor! Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik zo.
das mooi dat jullie wat rekbaar zijn in het soort motor.
dank daarvoor.
ach zoals gezegd ik heb de sp1 nog en als je heeeeeeeeeel snel kijkt is het net een blackbird toch?
@ medicxx, heb je een fotootje van je cb1300 mischien?
ik heb lang getwijfeld tussen een gsx en de cb.
kwalitatief heb ik honda hoger zitten, niet vanwege het blok want dat is bij suzuki best in orde maar vanwege de kwaliteit van schroefdraad en aanbouwdelen.
bij suzuki heb je nogal eens stomme dingen zoals sloten die mechanisch stuk gaan.
bij mijn bandit destijds moest ik na 3 jaar een nieuw contactslot kopen omdat hij met geen mogelijkheid meer op het stuurslot wilde.
dat soort dingen heb je bij honda minder denk ik.
moet overigens wel zeggen dat oem onderdelen bij suzuki beduidend goedkoper zijn.
hoe dan ook,ik ben blij met de dikke soes.
van de winter een beurtje even (ik zal wat fotos maken) en wat kleine aanpassinkjes (cosmetisch) en dan staat ie er voor volgend jaar fris en fruitig bij.
had ik nog 1 vraagje eigenlijk?
ik ben al enige tijd op zoek naar een cb750k four van begin jaren 70 (tot 78 oid) voor restauratie (dus niet teveel)
ik ben denk ik al te laat want ze beginnen er aardig geld voor te vragen maar niet geschoten altijd mis.
dus..... weet iemand nog iets te staan? wegroesten in een ouwe hooischuur of zo?
dank daarvoor.
ach zoals gezegd ik heb de sp1 nog en als je heeeeeeeeeel snel kijkt is het net een blackbird toch?
@ medicxx, heb je een fotootje van je cb1300 mischien?
ik heb lang getwijfeld tussen een gsx en de cb.
kwalitatief heb ik honda hoger zitten, niet vanwege het blok want dat is bij suzuki best in orde maar vanwege de kwaliteit van schroefdraad en aanbouwdelen.
bij suzuki heb je nogal eens stomme dingen zoals sloten die mechanisch stuk gaan.
bij mijn bandit destijds moest ik na 3 jaar een nieuw contactslot kopen omdat hij met geen mogelijkheid meer op het stuurslot wilde.
dat soort dingen heb je bij honda minder denk ik.
moet overigens wel zeggen dat oem onderdelen bij suzuki beduidend goedkoper zijn.
hoe dan ook,ik ben blij met de dikke soes.
van de winter een beurtje even (ik zal wat fotos maken) en wat kleine aanpassinkjes (cosmetisch) en dan staat ie er voor volgend jaar fris en fruitig bij.
had ik nog 1 vraagje eigenlijk?
ik ben al enige tijd op zoek naar een cb750k four van begin jaren 70 (tot 78 oid) voor restauratie (dus niet teveel)
ik ben denk ik al te laat want ze beginnen er aardig geld voor te vragen maar niet geschoten altijd mis.
dus..... weet iemand nog iets te staan? wegroesten in een ouwe hooischuur of zo?
mooie fiets man
bevalt dat zadel een beetje?
ik vind het zadel op mijn gsx te zacht waardoor ik na een uurtje al ga doorzitten.
nu is er voor de gsx biet veel te koop op het gebied van zadels.
ik heb wel al een mailtje gestuurd naar een gast waar ik goede verhalen over hoor.
http://rayz.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
het mooie is dat hij vanuit de randstad naar midlaren verhuist is blijkbaar.
midlaren ligt hier 20km vandaan en ik denk dus dat ik binnenkort eens naar hem toe ga om te kijken of hij me kan helpen.
het originele zadel is te zacht en helt iets naar voren af waardoor ik geregeld naar voren schuif en dus een houten kont van het doorzitten krijg.
ik vind het zadel op mijn gsx te zacht waardoor ik na een uurtje al ga doorzitten.
nu is er voor de gsx biet veel te koop op het gebied van zadels.
ik heb wel al een mailtje gestuurd naar een gast waar ik goede verhalen over hoor.
http://rayz.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
het mooie is dat hij vanuit de randstad naar midlaren verhuist is blijkbaar.
midlaren ligt hier 20km vandaan en ik denk dus dat ik binnenkort eens naar hem toe ga om te kijken of hij me kan helpen.
het originele zadel is te zacht en helt iets naar voren af waardoor ik geregeld naar voren schuif en dus een houten kont van het doorzitten krijg.
- Frank Switser
- Site Owner
Zo te zien is dit een Bagster-zadel. Ik heb de afgelopen jaren enkele tientallen stuks van dit merk verkocht, naar tevredenheid van de klanten. Een belangrijk voordeel is dat je de maten en de vulling naar wens kan laten aanpassen.hessel schreef:
Frank Switser schreef:Zo te zien is dit een Bagster-zadel. Ik heb de afgelopen jaren enkele tientallen stuks van dit merk verkocht, naar tevredenheid van de klanten. Een belangrijk voordeel is dat je de maten en de vulling naar wens kan laten aanpassen.hessel schreef:
Mijn zadel komt bij top sellerie vandaan goedkoop en en perfect qua zit en comfort
nou zoals toegezegd een kleine update voor hen die het boeit.
ik ben begonnen met een groot beurtje omdat ik het graag ggoed wil hebben.
zelfs kleppies checken is bij een naked een eitje normaal gesproken omdat je overal makkelijk bij kunt.
helaas kwam ik er tot mijn horror achter dat bij een vorige kleppencheck de monteur in kwestie een PAIR pijpje in de kop (onder het kleppendeksel) had vergeten/verloren/laten vallen/zeg het maar.
in ieder geval horen er 4 te zitten en deze had er maar 3.
het rubbertje zat er wel tussen.
dan rijst de vraag of hij dit pijpje heeft vergeten/verloren/kwijt geraakt/zeg het maar OF dat hij hem in het blok heeft laten vallen.
bijzonder vervelend, en weer een voorbeeld dat je als het goed moet het beter zelf kan doen.
het ding is notabene dealer onderhouden geweest.
jammer hoor.
hoe dan ook,ik heb wat lopen twijfelen omdat ik tenslotte al 1000km gereden heb en het deksle ver daarvoor er af is geweest.
de kans dat ie er in ligt en schade veroorzaakt is dus niet heel groot meer.
hoe dan ook,na wat dubben heb ik besloten de carterpan eronderuit te halen en in ieder geval daar nog ff te kijken.
zoals het nu lijkt zie ik niets dat lijkt op een pijpje wat heeft liggen rond dansen.
nu moet ik toch op onderdelen wachten dus ik ga nog wat verder onderzoek doen maar het lijkt erop dat 1 of andere lakse l*l hier aan de gang is geweest in het verleden.
overigens mankeerd er verder weinig aan,
even alle olien en de bougies en de synchroonloop ff checke en dat was het wel.
ik heb er een nieuw achterspatbordje opgezet want die was afgehakt letterlijk door de vorige eigenaar (jammer weer)
ik van de nieuwe wel een centimeter of 10 afgezaagd want origineel steekt ie zo n 10cm onder de nummerplaat uit (beetje overdreven)
tot dusver,
grtn hessel

ik ben begonnen met een groot beurtje omdat ik het graag ggoed wil hebben.
zelfs kleppies checken is bij een naked een eitje normaal gesproken omdat je overal makkelijk bij kunt.
helaas kwam ik er tot mijn horror achter dat bij een vorige kleppencheck de monteur in kwestie een PAIR pijpje in de kop (onder het kleppendeksel) had vergeten/verloren/laten vallen/zeg het maar.
in ieder geval horen er 4 te zitten en deze had er maar 3.
het rubbertje zat er wel tussen.
dan rijst de vraag of hij dit pijpje heeft vergeten/verloren/kwijt geraakt/zeg het maar OF dat hij hem in het blok heeft laten vallen.
bijzonder vervelend, en weer een voorbeeld dat je als het goed moet het beter zelf kan doen.
het ding is notabene dealer onderhouden geweest.
jammer hoor.
hoe dan ook,ik heb wat lopen twijfelen omdat ik tenslotte al 1000km gereden heb en het deksle ver daarvoor er af is geweest.
de kans dat ie er in ligt en schade veroorzaakt is dus niet heel groot meer.
hoe dan ook,na wat dubben heb ik besloten de carterpan eronderuit te halen en in ieder geval daar nog ff te kijken.
zoals het nu lijkt zie ik niets dat lijkt op een pijpje wat heeft liggen rond dansen.
nu moet ik toch op onderdelen wachten dus ik ga nog wat verder onderzoek doen maar het lijkt erop dat 1 of andere lakse l*l hier aan de gang is geweest in het verleden.
overigens mankeerd er verder weinig aan,
even alle olien en de bougies en de synchroonloop ff checke en dat was het wel.
ik heb er een nieuw achterspatbordje opgezet want die was afgehakt letterlijk door de vorige eigenaar (jammer weer)
ik van de nieuwe wel een centimeter of 10 afgezaagd want origineel steekt ie zo n 10cm onder de nummerplaat uit (beetje overdreven)
tot dusver,
grtn hessel