Wat heb je gekocht?
Re: Wat heb je gekocht?
en dat is dus precies wat ik bedoel... ik geloof niet dat je in Nederland in 99% van de gevallen een auto die je op zomerbanden "in de prak" rijdt op winterbanden heel houdt... dan geef je echt te veel credit aan je winterbanden...
daar is dit dan weer een leuk artikel voor.
daar is dit dan weer een leuk artikel voor.
2018 KTM Super Duke GT
- Frank Switser
- Site Owner
Dat ben ik niet van je gewend Taco, dat je met zo'n onzinartikel aankomt.........
Natuurlijk is het aantal ernstige ongevallen in de winter minder! Er wordt minder hard gereden, meer afstand gehouden, en beter opgelet.
Als je de uitgekeerde schadebedragen van de verzekeringsmaatschappijen zou kunnen zien, dan geeft dat een heel ander beeld.
Ook de schadeherstelbedrijven hebben het bij gladheid heel veel drukker dan in andere periodes.
Natuurlijk is het aantal ernstige ongevallen in de winter minder! Er wordt minder hard gereden, meer afstand gehouden, en beter opgelet.
Als je de uitgekeerde schadebedragen van de verzekeringsmaatschappijen zou kunnen zien, dan geeft dat een heel ander beeld.
Ook de schadeherstelbedrijven hebben het bij gladheid heel veel drukker dan in andere periodes.
Dan lees je het artikel toch echt anders dan ik en maak je nu zelf mijn punt.. het artikel (en ik ook) zeggen dat de verschillen niet zo groot zijn... als winterbanden zo veel beter zijn zouden er dus minder ongelukken zijn... maar die zijn er net zoveel (of weinig) als voor de winterbanden hype.
2018 KTM Super Duke GT
In de p rak miisschien niet, maar wel veel kleineschades!
Het heeft toch niets met schade te maken, het gaat om die extra marge. Net even sneller stilstaan in een noodsituatie.
Zo lijkt het wel een PVV - Groen links discussie over wie het rapport kan vinden wat het beste uitkomt.
Hier een zomerbandkneus voor mij (let even op die vrachtwagen, die verdwijnt gewoon) En hoe ik over die rotonde ga, dat doe je mij niet na met zomerbanden. Zeker de laatste rotonde, daar was ik zeker rond gegaan op zomerbanden.
ps ik heb trouwens met de kerst nog wat gekocht (gaat dit topic toch over
)

Voor de kids he
Zo lijkt het wel een PVV - Groen links discussie over wie het rapport kan vinden wat het beste uitkomt.
Hier een zomerbandkneus voor mij (let even op die vrachtwagen, die verdwijnt gewoon) En hoe ik over die rotonde ga, dat doe je mij niet na met zomerbanden. Zeker de laatste rotonde, daar was ik zeker rond gegaan op zomerbanden.
ps ik heb trouwens met de kerst nog wat gekocht (gaat dit topic toch over

Voor de kids he
In die omstandigheden, zeker aan het einde zijn winterbanden inderdaad beter... wel 2 opmerking opmerkingen. .. dat die rode auto een 'zomerbandenkneus' zou zijn vind ik echt onzin... doe reed gewoon langzaam, heeft echt niets met de banden te maken.
En als je zo rijdt doe ik dat inderdaad niet na, zomer of winterbanden... zo heb je die extra marge waar je het over had dus niet meer...
Ik blijf bij mijn standpunt dat die winterbanden zwaar overschat worden.
En als je zo rijdt doe ik dat inderdaad niet na, zomer of winterbanden... zo heb je die extra marge waar je het over had dus niet meer...
Ik blijf bij mijn standpunt dat die winterbanden zwaar overschat worden.
2018 KTM Super Duke GT
Beide artikelen gaan over statistieken qua ongevallen en niet over rijtests. Ik deel jouw mening dat je in de winter niet met winterbanden kunt rijden, zoals je in de zomer met zomerbanden kunt. Ik geloof ook wel dat er een groep rijders zijn die denken dat ze met winterbanden onsterfelijk zijn en daardoor de band overschatten. Feit blijft dat tests uitwijzen dat de remweg < 6 graden (droog, sneeuw en regen) korter is op winterbanden dan op zomerbanden. Rij je met gepaste snelheid (keyword) dan hebben winterbanden zeker nut.
Terug naar het topic:
RVS uitlaatbochten voor de Fazer. Echt; die fiets is als nieuw en gaat nooit meer de investering opbrengen.
RVS uitlaatbochten voor de Fazer. Echt; die fiets is als nieuw en gaat nooit meer de investering opbrengen.
Dat autootje ging 30, vrachtwagen 60 (kon ook makkelijk). 30 ging echt nergens over op rechte stuk, ik noem dat een kneus. Aanpassen is prima maar dit is gewoon niet nodig. Er zat een rij achter mij van 50 auto's en er waren er al 2 voorbij gegaan (over de doorgetrokken streep met zeker 80km/pu), na die inhaalacties de cam opgestart (hopend op een glijpartij
). Dit was al vanaf de A12 en het is allemaal rechte weg.
http://goo.gl/maps/h3obf
Hier kon je met zomerbandjes ook gewoon 50/60 rijden.
Ik ging ook gewoon de normale snelheid en nergens te hard. Alleen ff fors door die laatste rotonde, ASR moest wel werken. Maar was puur ff voor de lol (doe ik niet altijd)
http://goo.gl/maps/h3obf
Hier kon je met zomerbandjes ook gewoon 50/60 rijden.
Ik ging ook gewoon de normale snelheid en nergens te hard. Alleen ff fors door die laatste rotonde, ASR moest wel werken. Maar was puur ff voor de lol (doe ik niet altijd)