Het BOC

SR-71

Re: Het BOC

Bericht door SR-71 » 02 dec 2012 10:47

Er zit echt wel wat leuke info in het betaalde gedeelte (maar veel daarvan staat ook op andere fora en is daar gratis te zien), maar je ziet wel dat niet betalende anders "geholpen" worden dan wel betalende leden.
Sommige reageren gewoon niet op vragen van niet betalende leden.

Forum in stand houden kost minder dan 2 betalende leden voor een jaar. En de club in stand houden is een non argument, er zijn er een stuk of 10/15 die echt "profiteren" van de inkomsten.

En een rit met "de club" is leuk als het ook echt allemaal BB's zijn. Dat is toch leuker dan 1 BB, 5 BMW's, 1 italiaan, 1 kawa.
Het is gewoon geen blackbirdclub meer.

De uitleg staat op het BOC zelf:
Ik vind het triest om te zien dat er zo weinig animo is voor een club activiteit.

Hoe komt dit :?:

Huidige financiële situatie, geen zin in een gezellig samen zijn, geen tijd of iets anders :?:
Als je niet op het forum mag kijk je gewoon zo:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Of je doet een blasho:
http://www.fastproxy.nl/browse.php?u=Gc ... &f=norefer" onclick="window.open(this.href);return false;

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 02 dec 2012 13:36

Toen ik ooit de BOC heb opgezet samen met een groot deel van het net vertrokken bestuur, hebben we er bewust voor gekozen een gratis club te zijn om meer gebruikers te trekken, en de kennis onder BB-rijders te vergroten. De doelstelling was toen om zoveel mogelijk te kunnen betekenen voor een zo groot mogelijk publiek.
De kosten werden betaald doordat ik wat spullen importeerde voor de BOC-ers, en daar een kleine winst op maakte.Deze ging rechtstreeks in de clubkas.

Nadat ik als voorzitter van de BOC was afgetreden (op verzoek) hebben ze al heel snel betalend lidmaatschap ingevoerd.
Nadat ik (weer op verzoek) geheel was afgetreden als bestuurslid ben ik even later uit de BOC geknikkerd (de redenen zijn dacht ik wel algemeen bekend). Vanaf ongeveer dat moment is de controle op de toegang van gebruikers aanmerkelijk aangescherpt. Vrijwel alle interessante informatie wordt afgeschermd van niet-betalende gebruikers.
Dat is niet alleen triest, maar ook geheel tegen de doelstellingen in zoals die bij het oprichten van de BOC zijn uitgezet.
En ja, dan is het logisch dat de animo hiervoor sterk terugloopt.

In de beste dagen van het BOC hadden we meer dan 1200 gebruikers. Nu nog 200?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burtonman

Bericht door Burtonman » 02 dec 2012 14:48

Hebben die blasho's mij een mail gedaan , of ik de (Bmw) -bijdrage wens te betalen :shock: ai el debilo's
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert

Bericht door Albert » 02 dec 2012 15:09

Zelfde mail ontvangen.

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 02 dec 2012 15:18

zelfs 2 keer... wat dan wel weer lichtelijk bijzonder is want volgens mij ben ik maar met 1 email adres geregistreerd daar... maargoed, maakt niet echt uit... ik ga toch niet betalen :D
2018 KTM Super Duke GT

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 02 dec 2012 17:22

En ik krijg niets?
Wordt ik toch weer gediscrimineerd......... :D
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SR-71

Bericht door SR-71 » 02 dec 2012 17:27

http://www.meldpunt.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol:

SandervB

Bericht door SandervB » 02 dec 2012 18:25

Hmmm Ik heb ook geen e-mail ontvangen, gek zeg :)

Ik ben bij de BOC al vanaf het begin dat ik dat daar kwam betalend lid geworden.
Dat was toen nog helemaal niet nodig, alle info was gewoon nog vrij beschikbaar (Frank zat nog in het bestuur, maarja toen kende ik 'm nog niet ;) )
Ik betaalde simpelweg omdat ik het dat wel waard vond, niet omdat dat moest.
Helaas waren er op een gegeven moment een aantal leden die vonden dat ze niets extra terug kregen waardoor zij zich achtergesteld voelden tegenover de niet betalende leden. (hoort blijkbaar tegenwoordig bij de maatschappij; we steunen alleen een goed doel als we er een zeehondje voor terugkrijgen).
Sinds die tijd is dus het technische gedeelte afgeschermd en roept men bij iedere vraag dat men maar betalend lid moet worden als ze verder geholpen willen worden.
Persoonlijk vind ik dat al een doodsteek voor een gezellig en vrij forum omdat dat niet aanmoedigt om lid te worden maar wel aanmoedigt om verder te googlen.

Albert

Bericht door Albert » 02 dec 2012 19:23

SandervB schreef:Hmmm Ik heb ook geen e-mail ontvangen, gek zeg :)

Ik ben bij de BOC al vanaf het begin dat ik dat daar kwam betalend lid geworden.
Dat was toen nog helemaal niet nodig, alle info was gewoon nog vrij beschikbaar (Frank zat nog in het bestuur, maarja toen kende ik 'm nog niet ;) )
Ik betaalde simpelweg omdat ik het dat wel waard vond, niet omdat dat moest.
Helaas waren er op een gegeven moment een aantal leden die vonden dat ze niets extra terug kregen waardoor zij zich achtergesteld voelden tegenover de niet betalende leden. (hoort blijkbaar tegenwoordig bij de maatschappij; we steunen alleen een goed doel als we er een zeehondje voor terugkrijgen).
Sinds die tijd is dus het technische gedeelte afgeschermd en roept men bij iedere vraag dat men maar betalend lid moet worden als ze verder geholpen willen worden.
Persoonlijk vind ik dat al een doodsteek voor een gezellig en vrij forum omdat dat niet aanmoedigt om lid te worden maar wel aanmoedigt om verder te googlen.

Idd killing geweest voor de sfeer. Dat en een Blasho.

Burtonman

Bericht door Burtonman » 02 dec 2012 20:40

Die, dat, het, een..........................blasho.

Begint wel een leuk vervangwoordje te worden, kunnen jullie aanvullen?

8-) :lol:
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Plaats reactie