Nieuw hier Aspeve

Stel jezelf eens voor
aspeve
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:58

Nieuw hier Aspeve

Bericht door aspeve » 10 aug 2018 13:00

Hallo allemaal,

Mijn echte naam is Peter en ben bezig met de laatste stukjes van mijn motorrijbewijs. Op zoek naar een geschikte motor kwam ik uiteindelijk uit bij de BB. Met mijn 46 jaar verwacht ik me wel te kunnen beheersen met zoveel vermogen. Of is dit een ijdele gedachte? Voel niet meer de behoefte om keihard te gaan maar vind het wel prettig om te weten dat het kan.
Ik hoop het juiste exemplaar nog te vinden en hoop hier op het forum zoveel mogelijk informatie op te doen om de goede keuze te maken.

SandervB
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 apr 2010 17:48

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door SandervB » 10 aug 2018 22:47

Welkom hier! De BB is een perfecte motor en als je wilt zeer makkelijk te beheersen. En als je een beest wilt dan kan hij dat ook zo voor je zijn ;)
Succes met je zoektocht

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door Frank Switser » 11 aug 2018 09:27

Welkom Peter.
Er zijn meerdere beginnende motorrijders van verschillende leeftijden begonnen op een Blackbird.
De resultaten waren wisselend.....
Zowel door het gewicht als door het vermogen kan je in de problemen komen.
Maar ik ken ook jonge beginners die nooit schade hebben gereden met de BB. En als ze daarna een KTM kopen en binnen een maand schade rijden, dan weet je hoe makkelijk de BB te rijden is.

Mocht je interesse hebben, dan heb ik in mijn zaak in Purmerend meerdere BB's te koop.
Ook voor algemene informatie kan je bij mij terecht. Ik rij sinds 1999 Blackbirds, heb beide BB-clubs opgericht, en maak er al sinds 2006 mijn beroep van.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

aspeve
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:58

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door aspeve » 11 aug 2018 17:35

Ben erg benieuwd. Gewicht verwacht ik niet direct problemen met mijn lengte en gewicht: 190cm/90kg.
Vermogen zal zeker na een CB500 wel dosering vragen.
Ben uiteindelijk op zoek naar een BB van rond de 2000,- tot 2500,- euro. Is dat reeel?

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door Superb » 13 aug 2018 20:44

Hallo Peter. Succes met de laatste loodjes. De BB is een gentleman en geen hijgerige aan-uit racer. Als je je een beetje kunt beheersen, dan laat hij zich heel goedmoedig rijden. Een BB trek je vloeiend zonder horten en stoten met 1.500 toeren over een rotonde. Hij kan wel giftig worden, maar dan zit je al hoger in de toeren. Voor de rest een krachtige maar goed beheersbare motor is mijn persoonlijke mening. Of hij je wel of niet goed bevalt is echt een kwestie van beheersing denk ik.

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door Frank Switser » 15 aug 2018 09:30

aspeve schreef:
11 aug 2018 17:35
Ben erg benieuwd. Gewicht verwacht ik niet direct problemen met mijn lengte en gewicht: 190cm/90kg.
Vermogen zal zeker na een CB500 wel dosering vragen.
Ben uiteindelijk op zoek naar een BB van rond de 2000,- tot 2500,- euro. Is dat reeel?
Met dat budget is er zeker wel keuze.
Ook ik heb er 1 te koop binnen dat budget.

En ja, je lijkt prima in staat de BB in de hand te houden, maar lengte en gewicht hebben daar maar beperkt invloed op. Vooral het op kunnen brengen van de benodigde beheersing en de rijkwaliteit van de bestuurder zijn veel belangrijker dan je fysieke gesteldheid.
Ik kende een BB-rijder met zijspan die over de 70 was, hartklachten had, en nog wat andere ongemakken. Die was bijna niet bij te houden..... :D
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

aspeve
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:58

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door aspeve » 18 aug 2018 12:39

Snap inderdaad dat voertuigbeheersing boven eigen gewicht en lengte gaat. Speelt wel mee denk ik maar er zijn zoals jullie al aangeven ook genoeg bewijzen dat dit niet zo is.
Kom zodra ik mijn rijbewijs heb graag kijken, wachten duurt lang maar ja het is niet anders. Heb 46 jaar gewacht dan kunnen die paar maanden ook niet onoverkomelijk zijn.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door Burrito » 04 nov 2018 11:24

Frank Switser schreef:
11 aug 2018 09:27
...Maar ik ken ook jonge beginners die nooit schade hebben gereden met de BB. En als ze daarna een KTM kopen en binnen een maand schade rijden...
:roll: :oops: :(
2018 KTM Super Duke GT

ET1812
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 nov 2018 13:33

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door ET1812 » 20 nov 2018 13:49

Toch blijven opletten. Blijft een heftig ding (als je doortrekt...)
Ride free from ET

aspeve
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:58

Re: Nieuw hier Aspeve

Bericht door aspeve » 30 nov 2018 07:10

Ondertussen mijn rijbewijs gehaald en een gsx 750 f uit 2003 aangeschaft. Leek mij verstandig om met deze motor eerst de nodig rij ervaring op te gaan doen. Qua gewicht en grote komt hij aardig in de buurt van de blackbird dus zal de overstap op den duur misschien iets makkelijker gaan.

Plaats reactie