Bandenkeuze voor de Blackbird

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Frank Switser » 12 jun 2012 10:34

shades schreef:Dank Frank,

Was gisteren even aan het denken over welk rubber te kiezen als de huidige versleten zijn. Had gisteren op de Stigtse (binnen) rotonde het gevoel alsof mijn achterband wilde uitbreken. Lekker is anders... Zitten volgens mij Battlax onder (De BT's dus). Ik had vroeger onder mij 12 Pirelli Diablo en Corsa en gaven veel zekerheid bij me. Slijten snel maar ik vind maximum grip belangrijker dan een compromis tussen grip en duurzaamheid.. Over Metzeler in het verleden ook goede verhalen gehoord maar vond ze toen te duur geloof ik.. Er was iets waarom ik Pirelli boven Metzeler koos..
Battlax zegt op zich helemaal niets, vrijwel alle Bridgestones heten Battlax, net als vrijwel alle Dunlops Sportmax. Het gaat bij Bridgestone om het nummer dat achter de BT-codering staat (b.v. de BT016).
De nieuwe Bridgestones worden begrijpelijker gecodeerd, de S-modellen staan voor sport (b.v. de S20), en de rest wordt ook veranderd.
Metzeler en Pirelli zijn tegenwoordig goed vergelijkbaar. Het is dezelfde fabriek met dezelfde importeur, met vrijwel dezelfde producten en technieken (verschillen zijn behalve het uiterlijk vrij gering).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Frank Switser » 12 jun 2012 10:41

shades schreef:Tja - wat is echt hard? Echt hard klinkt als echt hard rechtdoor en dan is stabiliteit belangrijker lijkt me. Ben ook geen coureur en de straat is nog steeds geen schoon circuit dus limieten zal ik niet overschrijden. Die Diablos (corsa 3 dacht ik) hadden zo achterlijk veel zijwaartse grip (ook al bij koud weer) dat ik me er heel prettig bij voelde. Volgens mij is Metzeler net een tandje beter alleen twee tandjes duurder (dacht ik)
We bedoelen wat vlotter bochtengedrag. Hard rechtuitrijden doen we eigenlijk nooit, dat is alleen maar saai.....
Met vlot bochtengedrag bedoelen we dat in de 10 dagen dat we daar waren verleden jaar, we slechts 1 keer ingehaald zijn door wat locals (en dat ging voor hun bijna mis). Het is niet dat we een race-stijl hanteren, maar wel vlot doorrijden (en ja, af en toe gaat het echt hard).
Voorbeeldje van vlot rijden: http://www.youtube.com/watch?v=pc8x5G4Lfdw" onclick="window.open(this.href);return false;
De witte BB is Burrito, de gele BB ben ik.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burtonman
Berichten: 311
Lid geworden op: 01 apr 2010 17:04

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Burtonman » 12 jun 2012 14:47

Frank, kan toch een beetje sneller niet? 8-) :lol: ;)
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Burrito » 12 jun 2012 14:48

het videootje is een beetje misleidend omdat het motorgeluid anders is dan je verwacht (was met een dichte dop op de camera opgenomen) dus het klinkt minder snel dan het is... (was)
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
shades
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mei 2012 14:59

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door shades » 13 jun 2012 11:55

Afgaande op de helling van de fietsen en jullie houding maak je lekker tempo idd. Lijkt me wel dat ik dit aardig kan bijhouden (en ander zie ik jullie wel bij de volgende stop) :)
ZX-12R | BMW R1200GS '09 | Honda CBR1100XX Super Blackbird '01

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Wile E. Coyote » 25 mei 2013 09:28

Sinds de Dunlop Roadsmart 2 achterband gemonteerd is stuurt de Blackbird als een scheermes en laat zich makkelijk door een bocht heen werken.
Alleen de Blackbird is zeer onrustig op de snelweg bij snelheden boven de 80 km/h

Hebben meer mensen hier last van.
Mark van Hyperpro heeft een rondje op mijn Bird gemaakt na montage van de hyperpro's en ook hij zei hetzelfde, vering nu prima alleen onrustig, en dat was mij voor de montage van de veren ook al opgevallen.
Hij test ook namelijk een stukje met handen los, en zei dat dit op mijn fiets geen vertrouwen geeft.

Hij zei dat misschien het balhoofdlager de oorzaak zou kunnen zijn, maar met tijdens de montage van de voorveren had hij dit nog getest en geen afwijkingen geconstateerd.

Wie heeft er een idee?? :(

SandervB
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 apr 2010 17:48

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door SandervB » 25 mei 2013 11:40

Geen idee, maar mijn motor ligt als een huis op de snelweg en heeft geen Hyperpro.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Burrito » 25 mei 2013 11:50

is het voor of achter onrustig?
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Wile E. Coyote » 25 mei 2013 13:57

Voor mijn gevoel is het achter onrustig,voor ligt als een blok.
Het was ook al voor de Hyperpro montage, sinds de nieuwe band eronder zit.

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Wile E. Coyote » 25 mei 2013 16:17

Opnieuw een ritje gemaakt en bandenspanning gecontroleerd.
Die was nog maar 2.3 bar dus gauw op 2.9 gezet.
Ook de topkoffer verwijderd om alles uit te sluiten.

wat denk je een heerlijk rustig, zonder onbalans sturende machine :mrgreen: 8-) :mrgreen:

Volgende keer de topkoffer is meenemen en kijken wat er dan gebeurd.
Als de onbalans terug is dan zal dit de boosdoener zijn en zo niet dan is de bandenspanning de oorzaak.
Wel veel luchtverlies in twee weken.

Plaats reactie