Battlax zegt op zich helemaal niets, vrijwel alle Bridgestones heten Battlax, net als vrijwel alle Dunlops Sportmax. Het gaat bij Bridgestone om het nummer dat achter de BT-codering staat (b.v. de BT016).shades schreef:Dank Frank,
Was gisteren even aan het denken over welk rubber te kiezen als de huidige versleten zijn. Had gisteren op de Stigtse (binnen) rotonde het gevoel alsof mijn achterband wilde uitbreken. Lekker is anders... Zitten volgens mij Battlax onder (De BT's dus). Ik had vroeger onder mij 12 Pirelli Diablo en Corsa en gaven veel zekerheid bij me. Slijten snel maar ik vind maximum grip belangrijker dan een compromis tussen grip en duurzaamheid.. Over Metzeler in het verleden ook goede verhalen gehoord maar vond ze toen te duur geloof ik.. Er was iets waarom ik Pirelli boven Metzeler koos..
De nieuwe Bridgestones worden begrijpelijker gecodeerd, de S-modellen staan voor sport (b.v. de S20), en de rest wordt ook veranderd.
Metzeler en Pirelli zijn tegenwoordig goed vergelijkbaar. Het is dezelfde fabriek met dezelfde importeur, met vrijwel dezelfde producten en technieken (verschillen zijn behalve het uiterlijk vrij gering).