Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Bericht door Albert » 15 feb 2014 21:13

Even een oude koe uit de sloot. Gisteren even de remvloeistof en koppeling vloeistof vervangen en doorgespoeld. Dit was nu wel echt nodig. In de koppelings reservoir zat gewoon zwarte drab onderin.
Alles is goed gegaan, en een verschil is goed merkbaar op de remmen. 8-)

Mijn beginpost is van April 2012. Dan heeft binnenkort wel een heel ruime betekenis in deze :shock: :shock: :lol:

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Bericht door Frank Switser » 16 feb 2014 14:43

Over 1 maand (als je hem tenminste gebruikt) is je nieuwe koppelingsvloeistof weer even zwart als de oude.
Door de hitte van het blok verkleurd deze namelijk erg snel.
Daarnaast maakt het voor de werking helemaal niets uit, een koppeling mag best sponzig aanvoelen, dat merk je toch niet (niet in gevoel, en niet in werking).
De remmen is een heel ander verhaal.......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Bericht door Albert » 16 feb 2014 22:58

Onderin het reservoir lag echt zwatte smurrie. Komt dat van de hitte van het blok?

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Bericht door Frank Switser » 17 feb 2014 12:12

Ja.
De vloeistof circuleert enigzins in het syteem, en verouderd. Door verontreiniging krijg je op den duur die korreltjes.
Let maar op, na een maand rijden is de vloeistof alweer verkleurd, en na ongeveer 1 jaar zal je die korreltjes alweer zien.

Op zich heb je er prima aan gedaan de vloeistof te wisselen, dat kan zeker geen kwaad. Maar bij de koppeling zegt de kleur van de vloeistof bijzonder weinig.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: Remmen ontluchten en vloeistof vervangen.

Bericht door Albert » 17 feb 2014 19:40

Ah okay. Maat van me heeft een RSV mille. Die wordt bij de eerste rit gelijk al weer zwart op de koppeling. Die rijdt er vrolijk mee rond. Ik maak me dan ook geen zorgen. Remmerij daarintegen moet mooi helder zijn. Ook ben ik van mening dat de olie achter de remzuigers het meest degraderen. Dat is onderhevig aan temperatuurswisselingen.

Plaats reactie