tank even optillen/losmaken??? hoe?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

tank even optillen/losmaken??? hoe?

Bericht door Gerkenator » 29 apr 2013 00:29

nu even een aparte reden om mijn tank even van de motor te tillen.
er is een otoplastiek ( oordopje op maat ) bij mijn stuur onder de tank gevallen, en nu weet ik niet of hij er nog ligt of niet.

nu heb ik onder het zadel de 2 bouten los, en de 2 zwarte zijkappen naast stuur, maar ik krijg de tank niet los aan de voorkant.

ik wil even kijken of ik daar een oordopje zie liggen, maar de hele tank hoeft er niet af, gewoon even los aan de voorkant.

wat is de beste manier om dat even te doen, ben ik wat vergeten los te halen? ( volgens mij zit hij nergens echt vast ) of is er een apart truukje.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wile E. Coyote
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mar 2012 21:13

Re: tank even optillen/losmaken??? hoe?

Bericht door Wile E. Coyote » 29 apr 2013 08:32

Je krijgt hem niet verder los omdat je de slangen van de benzinekraan nog moet losmaken.
Als je de tank iets optilt kun je de benzinekraan dichtzetten, en daarna de twee slangklemmetje van de twee dikke slangen aan de zijkant van de kraan handmatig inknijpen en opschuiven.
Een doekje onder de kraan leggen en daarna de twee dikke slangen van de kraan afschuiven.
Daarna kan je het dunne slangetje wat ook aan de achterzijde van de kraan zit eraf schuiven ( vacuüm).
Je tank is nu los en je kan hem aan de achterzijde optillen daarna richting de achterzijde van de motor bewegen om hem uit de bevestiging aan de voorzijde te krijgen en voila je tank is eraf.
Ik ben bang dat je dan nog steeds niet erbij kan komen omdat je luchtfilter in de weg zit.

Succes

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: tank even optillen/losmaken??? hoe?

Bericht door Frank Switser » 29 apr 2013 13:44

De 2 bouten achterop de tank loshalen, dan de tank 5 cm naar achteren schuiven, en dan kan je de voorkant optillen. Niet heel ver, maar genoeg om te kunnen kijken.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: tank even optillen/losmaken??? hoe?

Bericht door Gerkenator » 29 apr 2013 19:35

zit ie aan de voorkant dan ergens ingeschoven? in een rubber ofzo?

bedankt, zal het eens proberen.
ik hoef de tank er niet af, enkel alleen even eronder kijken aan de voorkant met een lampje.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: tank even optillen/losmaken??? hoe?

Bericht door Frank Switser » 30 apr 2013 12:21

Er zitten 2 rubber bussen in een U-vormige uitsparing geschoven (de opening daarvan zit naar achteren).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie