vraagje over RAM B342-u installatie

Plaats reactie
Codacs
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2014 21:14

vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Codacs » 21 mar 2014 19:16

He allemaal,

Ik heb gister mijn BB opgehaald bij de dealert en wilde vanmiddag even mijn RAM B342 op de fiets zetten. Dit is zo'n systeem wat je met een rubber dop in het balhoofd steekt en aandraait, waardoor het klemvast komt te zitten.

Ik dat doen en dat ging niet helemaal goed. De leverancier stuurt nu een nieuwe en ik ga nog een poging wagen. Nu weet ik wel waar het aan ligt, maar de oplossing is minder eenvoudig.

Ff een foto'tje voor de duidelijkheid.
Afbeelding

Het rubberen dopje dat normaal in het gat zit, is eruit. Nu lijkt op de foto het gat rond, maar dat is een 6-kant. Het probleem is dat het kleinste ringetje niet door het gaatje gaat, waardoor het aantrekken van het rubber van de mount niet goed gaat. (snap je het nog?!)

De vraag is nu: Kan dit kapje met het 6-kantige gat eraf (en eraf blijven?). Ik heb voorzichtig geprobeerd met een inbus sleutel, maar het lijkt allemaal nogal vast te zitten!?

Help!?

(en ja, ik weet dat er een 'schuine spiegel mount' mogelijk is, maar ik hoopte eigenlijk op deze oplossing...)

stefan18021990
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:10

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door stefan18021990 » 21 mar 2014 20:23

Ik heb er 1 en dat is zeg maar alleen een kogeltje.
ik heb toen 1 van de clip on bouten vervangen voor een langere en deze samen met de kogel er op gedraaid.
Zit prima en garmin gewoon recht voor mij.

Gebruikersavatar
Red Boll
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:42

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Red Boll » 21 mar 2014 23:36

Ik ben niet voor deze oplossing gegaan omdat ze bij Waypoint alleen een behoorlijk duurdere mount hadden voor deze plek.
Kan je hier dus niet mee helpen.

Op de VFR had ik ook een RAM mount op deze plek, daar zat een soort rubberen plug aan vast.
Het moet dus wel kunnen zou je denken.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Albert » 22 mar 2014 07:22

Die topmoer kan je gewoon los draaien. Alleen het begint bij goed gereedschap. Imbusdop met ratel en verlengstukje zou de truuk moeten doen.

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Frank Switser » 22 mar 2014 13:50

Ja, je kan hem los draaien, maar hij moet er daarna wel weer op......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
SR-71
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:27

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door SR-71 » 22 mar 2014 16:09

Maar hoe zet je die moer weer goed vast als je ram mount erop zit?
Je moet dit toch wel erop krijgen zonder iets los te halen?

Ik heb de cheapass versie.
Afbeelding
Afbeelding
Er zit ook nog een pijpje om het schroefdraad zodat de druk op de moer komt.
Inmiddels is het klittenband eraf en zit de zumo 660 nu erop met boutjes, toen had ik een iphone erop zitten.

Codacs
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2014 21:14

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Codacs » 22 mar 2014 20:07

Frank Switser schreef:Ja, je kan hem los draaien, maar hij moet er daarna wel weer op......
en daar was ik al bang voor...de B342 balhoofdmount gaat niet passen. Hij blijft meedraaien en ik kan het niet oplossen door hem eerst los te halen. Maandag maar een B272 halen en dan aan de clipon maken.

Bedankt voor het meedenken allemaal!! TOP.

Voor de goede orde: vanmorgen wel alles al voorbereid. Handvatverwarming gemonteerd en de GPS aansluiting aangelegd. Alles via een relais geschakeld en kabeltjes netjes weggewerkt. Nu de mount nog ff regelen en dan ga ik volgende week lekker een weekendje aan de fiets wennen in de Eifel!

Nogmaals thx allemaal! :D

Oh en Frank: Na het weekendje Eifel kom ik nog ff langs met dat beloofde gebak, hoor! Gaat nu ff niet lukken!

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Albert » 23 mar 2014 20:22

Is de sneeuw al weg dan in de eiffel?

Codacs
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2014 21:14

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Codacs » 24 mar 2014 20:50

Sneeuw?? Is het in de Eifel wel winter geweest dan!? :mrgreen: :lol:

Voor zover ik weet ligt er geen sneeuw (meer) in de Eifel.
Daar waar ik heen ga, wordt het van het weekend een graad of 16, dus ik ga uit van een fantastisch weekend sturen.

Vanmorgen dit onderdeeltje gehaald bij innocatch. Is officieel dealer van RAM en als je in de buurt van Gorinchem woont, is het een interessante leverancier. Ze rekenen behoorlijke kosten voor verzenden (7 euro!!), maar 1 belletje en ik kon het ophalen. Had ik gelijk een leuk ritje!!
Daar voor de deur de boel gemonteerd, zodat ik een nog leuker ritje (binnendoor) naar huis kon nemen!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga niet eens meer verder kijken voor een andere oplossing. De balhoofdoplossing is zo duur en dit zit helemaal prima!!

Gebruikersavatar
Red Boll
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:42

Re: vraagje over RAM B342-u installatie

Bericht door Red Boll » 25 mar 2014 21:57

Dat ziet er goed uit!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Plaats reactie