Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Plaats reactie
Frits B
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2018 23:49

Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frits B » 05 sep 2018 21:38

Hallo,
titel zegt het al. Knippers werken zeer matig, eerst bv helemaal niet en na een tijdje wel of een beetje. Geen peil op te trekken. Schakelunit op het stuur grondig gereindig, geen verbetering. Lijkt ook geen draabreuk te zijn, gaat niet alleen aan/uit , maar juist een beetje aan/uit en snel/langzaam.
Kom er wel achter dat vorige eigenaar voor gewone gloeilampen in de knippers heeft laten zitten. maar achter LED gezet. Er zit een LED schakelunit tussen. Kan het kloppen dat die unit nu probeert alle lampen aan te sturen, maar dat niet red en dus helmaal hapert?
Ik zie geen apart knipperrelais, lijkt eruit te zijn bij de groen, grijs, wit/groene draad. Zie foto LEDunit is daar direct op aangesloten.
Zo ja, zou simpelweg voor LEDlampen plaatsen dan helpen? OF is er meer aan de hand.

Groet,
Frits
BB 2002

PS zoek ook een workshop manual/handkboek als iemand die heeft voor 2002.
Bijlagen
Image00001.jpg
Image00001.jpg (171.32 KiB) 6295 keer bekeken

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frank Switser » 06 sep 2018 09:38

Ik heb de Haynes Manual voor de BB-modellen gewoon op voorraad.
Het relais is een standaard spanningsonafhankelijk relais zoals ik deze ook verkoop (LED FLASHER FOR HONDA). Het maakt helemaal niets uit wat voor lampen/leds je daar aan hangt.
Jouw probleem zit echt in de schakelaar. Ik heb met een van mijn BB's precies hetzelfde probleem. Schoonmaken helpt inderdaad niet, vervangen wel. De schakelaar is NIET los te koop (althans niet bij Honda), de hele stuurunit moet vervangen worden.
Maar je bent natuurlijk welkom in mijn werkplaats om eens te kijken wat we kunnen vinden.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Frits B
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2018 23:49

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frits B » 06 sep 2018 14:15

Dank voor je reactie.
Met nameten leek de schakelaar best ok. 0 Ohm bij inschakelen tussen de middelste en zijkant. Echter klein verschil in spannning bij de polen van de schakelaar (11,2V bij accu 12,3), contact met voeler/pool gok ik.
Zinvol om die unit 2e hands te kopen, of zijn die dan allemaal ook slecht? (20-25 euro)

bedoel je met ' niet bij honda' dat die unit wel op andere wijze te fixen is?

Langskomen is ook leuk. Purmerend is wel ff rijden, dus dat wordt agenda check.

groet,
Frits

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frank Switser » 06 sep 2018 16:43

Mogelijk kan je die schakelaar ergens anders verkrijgen. Ik weet er helaas geen bron voor, maar ik ga er vanuit dat Honda ze niet zelf maakt....

Er is nog een andere mogelijke oorzaak van dit probleem, en dat is de "gevreesde" wire loom fix.
Meer info alhier: https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... nuDvZ60q-B
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Frits B
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2018 23:49

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frits B » 06 sep 2018 21:02

hey,
Heb ondanks de regen net voor 25 euro een 2ehands gekocht. in zeer nette staat van motor met niet meer km dan de mijne. (nieuwe zijn er ook... adviesprijs 177eruo of zo. )Van t weekend eens erop zetten en kijken of dat scheelt.

De ledflasher kan ook nog stuk zijn lijkt me. Weer zo'n lekkere electronica zoektocht.

En dat van de kabelboom verdring ik nog even...(dank voor link)had al zoiets gevonden, hoop dat het typisch -99 is.

Wordt vervolgd

Groet,
Frits

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frank Switser » 07 sep 2018 09:13

Het knipperlichtrelais gaat maar zelden kapot. Ik ben het in de 19 jaar dat ik met Blackbirds werk pas 1 keer tegen gekomen. En die deed helemaal niets meer.
Het kilometrage maakt weinig uit. De BB waar ik problemen mee heb heeft pas 25.000km gelopen......
Het relais is makkelijk te vinden en te wisselen, nog geen 30 seconden werk. Ik heb er zat liggen voor een test.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Frits B
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2018 23:49

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frits B » 07 sep 2018 23:18

Update:
schakelaar vervangen. *%*plek voor de connectoren achter je dashboard, maar goed. Weer wat geleerd over het demonteren van kuipdelen. gelijk wat gesneuvelde rubberschroefdingen (vergeet altijd hoe dat heet) van de kuipruit vervangen. Helaas knipperde er nog niks, iig niet regelmatig. Oude schakelunit weer aangesloten..
Nieuwe led flasher gehaald. had ik beter gelijk kunnen doen, probleem opgelost. De LEDs achter en gloeilampen voor knipperen er weer lustig op los!
Wat overbodig werk verricht, maar daar leer ik weer wat van. Toch lekker dat de kabelboom in orde is ;)

Dank voor de tips!

groet,
Frits

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Knipperlichten LED/normaal branden wel/niet

Bericht door Frank Switser » 08 sep 2018 09:01

Mooi zo.
Beter wat overbodig werk met een goed resultaat dan weinig werk met geen resultaat.....
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie