USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Titanibird
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2013 16:13

USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Titanibird » 12 jan 2014 19:11

Hallo mede-Blackbird-liefhebbers!

Tank volledig volgetankt, ketting dik in het vet, accu op de druppellader en wat schadekapjes bij de spuiter... kortom, tijd zat om de BB zomerklaar te maken! Voor aankomend seizoen wil ik mijn Samsung Galaxy S III telefoon gebruiken als navigatiesysteem.

Dit toestel word gevoed door een micro-usb kabel. Op internet zie ik vaak dat mensen 12v sigarettenaansteker inputs hebben ingebouwd. Anno 2014 lijkt mij dit wat ouderwets en wil ik een waterdichte USB poort inbouwen en heb al diverse opties gevonden:

1) Grappig met zo'n kompasje, maar niet waterdicht, zeker als de USB kabel is ingeplugd
http://www.ebay.com.au/itm/Bike-S-USB-C ... 1069606541" onclick="window.open(this.href);return false;

2) Prijzige maar waterdichte optie!
http://www.jpcycles.com/product/713-691" onclick="window.open(this.href);return false; in combinatie met http://www.jpcycles.com/product/362-377" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht er aan de plug in het linker gedeelte onder de cockpit in te bouwen.


Graag zou ik willen weten wat jullie er van vinden en of jullie nog een goed of zelfs een beter idee hebben?!
Laatst gewijzigd door Titanibird op 26 jan 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep The Rubber Down Met trots presenteer ik u...

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Frank Switser » 13 jan 2014 13:11

Dat kan inderdaad, maar maak de connector wel losneembaar. Het is erg gemakkelijk als je dat kuipdeeltje helemaal kan uitnemen.
Ik heb op dezelfde plek (maar dan rechts i.p.v. links) mijn verklikkerlampje voor mijn boordspanning zitten.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Titanibird
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2013 16:13

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Titanibird » 13 jan 2014 18:58

Oké thanks Frank. Dan ga ik hem daar monteren. Weet jij trouwens welke kleur de + is van het contactslot? Ik wil hem via het contactslot aansluiten zodat hij mijn accu niet leeg trekt.
Keep The Rubber Down Met trots presenteer ik u...

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Frank Switser » 14 jan 2014 17:13

Sorry, dat weet ik niet. Mijn electra-kennis is vrij slecht.......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Medic-XX » 14 jan 2014 19:30

Titanibird schreef:Oké thanks Frank. Dan ga ik hem daar monteren. Weet jij trouwens welke kleur de + is van het contactslot? Ik wil hem via het contactslot aansluiten zodat hij mijn accu niet leeg trekt.

Ik zou persoonlijk niet bij het contactslot zoeken. Neem bv met een 5 of 10 a zekering ertussen de draden van je stadslicht.
Of je plusdraad met een extra zekering van je grootlicht.
Als je een storing in je contactslot krijgt heb een groter probleem.

Gebruikersavatar
Titanibird
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2013 16:13

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Titanibird » 16 jan 2014 19:30

Das een goeie! Ik pak de + van mn 5v lampie wel. Ik ben nog gaan kijken naar een oplossing om mn telefoon te docken... Mare, zijn er ook universele houders wat in dat 5-hoekige stuurgat past? Ik heb nu voor 1.68 inclusief verzendkosten :oops: een sport-arm-hoes voor mn telefoon via e-bay gekocht. Kan ik hem in ieder geval gebruiken als nav.
Keep The Rubber Down Met trots presenteer ik u...

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: USB 5V inbouwen voor navigatiesysteem

Bericht door Superb » 26 dec 2014 09:53

Mooie oplossing die usb stekker van jpcycles. Dat wordt straks een van mijn eerste klusjes.

Plaats reactie