LED-koplampen
- Frank Switser
- Site Owner
- Berichten: 2503
- Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50
LED-koplampen
Zoals ik al eens eerder had aangegeven was Cyclops, de toonaangevende fabrikant van LED-verlichting uit de USA bezig met de ontwikkeling van LED-koplampen voor de H7 lampen met extra lampvoet zoals deze o.a. in de Blackbird zitten.
Die ontwikkeling is klaar, en ik heb de eerste exemplaren reeds in huis (ik ben de NL importeur van Cyclops).
http://www.afsmotorparts.nl/index.php?r ... Oc_nPl96Uk
Deze pasklare kit heeft als voordeel dat je dubbele H7 LED-lampen hebt.
- Hogere levensduur, onmiddelijke opstart (geen vertraging zoals bij xenon)
- Meerdere keren opstarten/uitzetten zorgt niet voor extra slijtage
- Niet trillingsgevoelig zoals bij halogeen en in mindere mate xenon
- Lagere lamptemperatuur door passieve koeling (ingebouwd koel-element)
- Opvallende heldere en precies afgebakend lichtbeeld
- Zeer kleine schakelunit inbegrepen welke makkelijk weg te werken is (ongeveer een kwart van de grootte van de kleinste xenon-ballast)
- Minder bekabeling weg te werken
- Stekkerklaar zonder aanpassing aan standaard bedrading van de motorfiets
- Pasklaar in de Blackbird ZONDER aanpassingen aan de drukveer die de lamp vasthoudt.
Die ontwikkeling is klaar, en ik heb de eerste exemplaren reeds in huis (ik ben de NL importeur van Cyclops).
http://www.afsmotorparts.nl/index.php?r ... Oc_nPl96Uk
Deze pasklare kit heeft als voordeel dat je dubbele H7 LED-lampen hebt.
- Hogere levensduur, onmiddelijke opstart (geen vertraging zoals bij xenon)
- Meerdere keren opstarten/uitzetten zorgt niet voor extra slijtage
- Niet trillingsgevoelig zoals bij halogeen en in mindere mate xenon
- Lagere lamptemperatuur door passieve koeling (ingebouwd koel-element)
- Opvallende heldere en precies afgebakend lichtbeeld
- Zeer kleine schakelunit inbegrepen welke makkelijk weg te werken is (ongeveer een kwart van de grootte van de kleinste xenon-ballast)
- Minder bekabeling weg te werken
- Stekkerklaar zonder aanpassing aan standaard bedrading van de motorfiets
- Pasklaar in de Blackbird ZONDER aanpassingen aan de drukveer die de lamp vasthoudt.
Re: LED-koplampen
Nice!
Wat is je ervaring hiermee t.o.v. de gloei peertjes?
Kun je de "inbouw" ook verzorgen en wat zou dat kosten?
Wat is je ervaring hiermee t.o.v. de gloei peertjes?
Kun je de "inbouw" ook verzorgen en wat zou dat kosten?
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"
Re: LED-koplampen
Verdorie. Heb ik net de topkuip er weer opzitten
- Frank Switser
- Site Owner
- Berichten: 2503
- Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50
Re: LED-koplampen
Ze gaan aanmerkelijk langer mee dan halogeenlampen. Gloeilampen horen niet in een Blackbird, dat is tot de jaren 70 gebruikt in motorfietsen. Daarna is men overgestapt op halogeenlampen.
Inbouw lijkt mij veel minder werk dan xenon omdat je minder kabels en een veel kleinere schakelunit hebt.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij mogelijk zonder demontage van kuipdelen. Ik schat een half uurtje werk.....
Inbouw lijkt mij veel minder werk dan xenon omdat je minder kabels en een veel kleinere schakelunit hebt.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij mogelijk zonder demontage van kuipdelen. Ik schat een half uurtje werk.....
Re: LED-koplampen
Hahahaha, halogeen heeft nog nog steeds een gloei draadje?
Je ziet steeds meer LED verlichting in auto's en motoren. Ziet er meestal erg strak uit, je kunt ze in ieder geval bijna niet over het hoofd zien.
Ben wel benieuwd naar de ervaring in een Blackbird. (Zie je net zo veel (of weinig) als met standaardverlichting en ga je bijvoorbeeld geen mensen verblinden)
Je ziet steeds meer LED verlichting in auto's en motoren. Ziet er meestal erg strak uit, je kunt ze in ieder geval bijna niet over het hoofd zien.
Ben wel benieuwd naar de ervaring in een Blackbird. (Zie je net zo veel (of weinig) als met standaardverlichting en ga je bijvoorbeeld geen mensen verblinden)
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"
- Frank Switser
- Site Owner
- Berichten: 2503
- Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50
Re: LED-koplampen
Wie zegt dat dan?Red Boll schreef:Hahahaha, halogeen heeft nog nog steeds een gloei draadje?
Re: LED-koplampen
Wat zijn de ervaringen tot zover Frank? Qua montage, duurzaamheid en ervaringen bedoel ik.
- Frank Switser
- Site Owner
- Berichten: 2503
- Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50
Re: LED-koplampen
Montage op de BB blijft lastig. Er is gewoon erg weinig ruimte, dus topkuip demonteren werkt het prettigst.
Levensduur lijkt goed te zijn, maar zo lang verkoop ik ze nu ook weer niet......
Levensduur lijkt goed te zijn, maar zo lang verkoop ik ze nu ook weer niet......
Re: LED-koplampen
Vandaag heb ik de Cyclops led lampen geinstalleerd. Het was best wel een werkje maar op zich goed te doen. De topkuip moet er wel echt even af.
Op zich geen probleem want de 06940 moet toch weg voor een onderhoudsbeurt. Ik lever de motor het liefst zonder kuipwerk af. Scheelt monteur uren en ik vertrouw mijzelf toch het beste met de special paint kuipdelen.
Eerst de xenon eruit. Wie heeft er belang bij?
De lamp past goed in de uitsparing
Je moet er wel goed voor zorgen dat de LED’s bij het inbouwen naar de zijkanten schijnen.
Dus niet zo
Het is wel een behoorlijk gepiel om die opgevoerde paperclip (drukveer) weer goed te monteren. Die houdt de lamp op zijn plaats.
Daarna moeten de beide rubberen moffen nog een beetje worden gemodificeerd want de LED lampen zijn veel breder aan de onderkant ten opzichte van een standaard H7 lampje. Met een stanleymesje is dit zo geregeld.
Netjes afgewerkt aan de binnenkant. Zeker ten opzichte van die lelijke dikke bak van de xenon.
Ziet er ook mooi uit vanaf de buitenkant.
Bak licht jonguh
Op zich geen probleem want de 06940 moet toch weg voor een onderhoudsbeurt. Ik lever de motor het liefst zonder kuipwerk af. Scheelt monteur uren en ik vertrouw mijzelf toch het beste met de special paint kuipdelen.
Eerst de xenon eruit. Wie heeft er belang bij?
De lamp past goed in de uitsparing
Je moet er wel goed voor zorgen dat de LED’s bij het inbouwen naar de zijkanten schijnen.
Dus niet zo
Het is wel een behoorlijk gepiel om die opgevoerde paperclip (drukveer) weer goed te monteren. Die houdt de lamp op zijn plaats.
Daarna moeten de beide rubberen moffen nog een beetje worden gemodificeerd want de LED lampen zijn veel breder aan de onderkant ten opzichte van een standaard H7 lampje. Met een stanleymesje is dit zo geregeld.
Netjes afgewerkt aan de binnenkant. Zeker ten opzichte van die lelijke dikke bak van de xenon.
Ziet er ook mooi uit vanaf de buitenkant.
Bak licht jonguh
- Bijlagen
-
- DB98A1A5-F3DE-4405-9696-1ACB7C55BDB8.jpeg (2.7 MiB) 9417 keer bekeken
Re: LED-koplampen
Gister avond de led in de lamp gezet .
En het is zeker even priegelen maar ik heb veel aan de foto,s gehad
Nu wachten tot al het kuipwek terug is van de spuiter
En het is zeker even priegelen maar ik heb veel aan de foto,s gehad
Nu wachten tot al het kuipwek terug is van de spuiter