wil een nieuwe helm, maar ja welke?
- Gerkenator
Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?
mijn huidige helm is voorbereid op bluetooth en het "just speak" systeem van caberg. ( niet aangeschaft ) heb wel eens een parrot systeem aangeschaft met draadloze afstandbediening maar nooit gebruikt.
in het begin leek het mij wel leuk om muziek te luisteren tijdens rijden, of zelfs te kunnen telefoneren, maar ik denk dat het afleid en misschien zelfs gevaarlijker is in sommige gevallen.
die extra's zeggen mij nu minder.
gewoon een stoere helm liefst zwart of mat zwart die redelijk stil is en bij voorkeur een zonnevizier heeft, een systeem of integraal daar twijfel ik nog beetje aan.
ik rij nooit met open helm dus daar gebruik ik hem niet voor, maar het op en afzetten is met een systeem wel makkelijk en dan vooral als je oordoppen hebt.
maar wil absoluut geen helm van 500 of 600 euro want ik denk dat een helm van 200-300 euro even veilig is en ook wel goed kan zitten qua comfort en geruis.
in het begin leek het mij wel leuk om muziek te luisteren tijdens rijden, of zelfs te kunnen telefoneren, maar ik denk dat het afleid en misschien zelfs gevaarlijker is in sommige gevallen.
die extra's zeggen mij nu minder.
gewoon een stoere helm liefst zwart of mat zwart die redelijk stil is en bij voorkeur een zonnevizier heeft, een systeem of integraal daar twijfel ik nog beetje aan.
ik rij nooit met open helm dus daar gebruik ik hem niet voor, maar het op en afzetten is met een systeem wel makkelijk en dan vooral als je oordoppen hebt.
maar wil absoluut geen helm van 500 of 600 euro want ik denk dat een helm van 200-300 euro even veilig is en ook wel goed kan zitten qua comfort en geruis.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

Ik ben zelf ook toe aan een nieuwe helm en wilde eigenlijk kiezen tussen de Shoei Neotec, Schubert C3 en de BMW system 6, maar Caberg heeft zo te zien ook mooie helmen.
Ik vind de Modus en de Modus CPL er erg netjes uitzien hier.
Alleen kan ik er verder weinig info of vergelijksmateriaal of waar ze uberhaupt te koop zijn over vinden, hebben jullie meer info ergens misschien?
Overigens hoop ik hiervoor op de motorbeurs middels een mooie aanbieding te kunnen slagen.
Ik vind de Modus en de Modus CPL er erg netjes uitzien hier.
Alleen kan ik er verder weinig info of vergelijksmateriaal of waar ze uberhaupt te koop zijn over vinden, hebben jullie meer info ergens misschien?
Overigens hoop ik hiervoor op de motorbeurs middels een mooie aanbieding te kunnen slagen.
- Frank Switser
- Site Owner
Mijn vrouw had de Caberg-systeemhelm. Wat een draak van een ding.......Gerkenator schreef:duur hoeft toch niet meteen goed te betekenen? en goedkoop toch ook niet automatisch slecht?
de helmen die ik opnoem die hebben allemaal hun keurmerk, de sintesi en de duke hebben zelfs ECE 22.05
op webBikeWorld.com las ik dit
In fact, I'll go as far as saying that these two examples ( caberg sintesi ) now have the best quality I've ever seen on a flip-up helmet, surpassing even the Schuberth C3 (review). The quality on these is far better than the average flip-up, which usually has so many creaks and groans and loose-fitting parts that they can feel 5 years old right out of the box.
Caberg pioneered the P/J dual-homologation feature on their flip-up helmets
All of the Caberg helmets we have reviewed through the years have been of excellent to outstanding build quality, with construction, paint, and all of the moving parts or "switchgear" much better than the average flip-up. The Caberg Duke is no exception.
ik ga dus echt niet voor rommel als ik een helm koop voor zo'n 200 en 250 euro, en 400 of meer vind ik echt te veel voor een helm. ook al is een helm het belangrijkste van je uitrusting.
shoei, schubert, arai je betaald dan misschien wat meer voor hun kwaliteit, maar ook wel een beetje voor hun naam/merk.
heb wel eens een shoei gepast meerdere types daarvan en ik vind ze niet fijn zitten ( geen recente modellen gepast trouwens ) shubert heb ik nog nooit gepast.
en je mag toch niet proefrijden met een helm?? of mag dat in veel gevallen wel?
Binnen 1 jaar braken er diverse onderdeeltjes af (gerepareerd onder garantie), maar nadat de garantie verlopen was ging dit gewoon door.
Daarnaast is het wisselsysteem voor het vizier gewoon slecht, en paste er geen pinlock in.
Al met al een duidelijk goedkoop gemaakte helm, die ook nog eens zeer lawaaiig was. Ze heeft nu ook een C3, en die is duidelijk 2 klasses beter.
En ja, veel goedkoper is niet altijd slechter (maar meestal wel), en veel duurder is niet altijd beter (maar ook meestal wel).
Een keurmerk zegt vrijwel niets. Veel goedkopere fabrikanten maken hun helm op de testonderdelen sterker, maar bezuinigen op andere delen (o.a. levensduur). Een helmvulling die goedkoop is zal snel inklinken, en na 6 maanden al eigenlijk niet meer voldoen. Dit is geen onderdeel van de testcriteria (en zo zijn er nog tientallen voorbeelden).
- Gerkenator
de reden dat ik caberg aanhaalde is omdat ik nu ook een caberg heb en mij altijd goed beviel. maar een andere merk ook wel wil proberen.
het kan zijn dat je vrouw een slechte caberg had. denk dat de betere helmen van caberg echt wel rond of boven de middenmoot eindigen.
mijn caberg is denk ik 1 van de betere uit hun collectie en heb hem al sinds eind 2006 begin 2007
vizier is nog nooit in al die jaren beslagen, klap systeem is erg stevig, zonnevizier werkt in elke stand en oogt niet goedkoop, zit mij erg lekker,en is waterdicht. ook lees ik dat ze een goede laklaag hebben alhoewel mijn type "mirage" het vreemde laklaagje loslaat sinds vorig seizoen.
nadeel dat ie wel wat zwaar is en dat merk ik wel een beetje op langere ritten als ik op snelweg rij. en de ventilatie vind ik niet erg top maar dat kan liggen omdat het een systeemhelm is.
ook zie ik op veel forums en in veel berichten dat mensen die een dure helm hebben, goedkopere helmen afkraken om hun dure aankoop te rechtvaardigen.
budget helmen zullen wel minder goed zijn dan de dure helmen dat geloof ik meteen. maar ik denk dat er niet heel veel verschil zit tussen 300 euro en 600 euro helmen qua veiligheid.
het kan zijn dat je vrouw een slechte caberg had. denk dat de betere helmen van caberg echt wel rond of boven de middenmoot eindigen.
mijn caberg is denk ik 1 van de betere uit hun collectie en heb hem al sinds eind 2006 begin 2007
vizier is nog nooit in al die jaren beslagen, klap systeem is erg stevig, zonnevizier werkt in elke stand en oogt niet goedkoop, zit mij erg lekker,en is waterdicht. ook lees ik dat ze een goede laklaag hebben alhoewel mijn type "mirage" het vreemde laklaagje loslaat sinds vorig seizoen.
nadeel dat ie wel wat zwaar is en dat merk ik wel een beetje op langere ritten als ik op snelweg rij. en de ventilatie vind ik niet erg top maar dat kan liggen omdat het een systeemhelm is.
ook zie ik op veel forums en in veel berichten dat mensen die een dure helm hebben, goedkopere helmen afkraken om hun dure aankoop te rechtvaardigen.
budget helmen zullen wel minder goed zijn dan de dure helmen dat geloof ik meteen. maar ik denk dat er niet heel veel verschil zit tussen 300 euro en 600 euro helmen qua veiligheid.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

Ik had voor mijn huidge helm een Caberg Justissimo. An sich geen verkeerde helm voor het geld dat hij kost met zonnevizier e.d.
Maar nu heb ik mijn Schuberth C3 al weer een tijdje. Super stil en een prima pasvorm en nog ruimte voor mijn speakers van de Autocom. En een heel andere klasse dan de Caberg!
Echter zijn er wel minpunten aan de C3. Het vizier viel dicht boven de 80 kmh. Dat is nu (gratis) verholpen door een fabrieksmodificatie. En het zonnevizier is slecht schoon te maken. Op een of andere manier blijven er altijd vlekken op en na een tijdje wordt hij wazig en moet hetvervangen worden à 50,==
Verder niet veel op aan te merken. Succes met je zoektocht. Ga lekker passen en koop wat je goed zit! En of dat nu een caberg, schuberth of Arai is maakt eigenlijk niet uit.
ps kleine tip; Bij Ten Kate in Nieuwleusen is er nu 21% korting! En dat is serieus geld op een helm van 2x de maandhuur.
Maar nu heb ik mijn Schuberth C3 al weer een tijdje. Super stil en een prima pasvorm en nog ruimte voor mijn speakers van de Autocom. En een heel andere klasse dan de Caberg!
Echter zijn er wel minpunten aan de C3. Het vizier viel dicht boven de 80 kmh. Dat is nu (gratis) verholpen door een fabrieksmodificatie. En het zonnevizier is slecht schoon te maken. Op een of andere manier blijven er altijd vlekken op en na een tijdje wordt hij wazig en moet hetvervangen worden à 50,==
Verder niet veel op aan te merken. Succes met je zoektocht. Ga lekker passen en koop wat je goed zit! En of dat nu een caberg, schuberth of Arai is maakt eigenlijk niet uit.
ps kleine tip; Bij Ten Kate in Nieuwleusen is er nu 21% korting! En dat is serieus geld op een helm van 2x de maandhuur.
- Gerkenator
heeft mij toen 320 gekost met korting.
ga denk ik maandag even heen, dan is hun laatste dag van de aanbiedingen. hoewel zullen vast nog wel meer aanbiedingen komen.
merk van een helm maakt mij op zich niks uit daar kijk ik niet naar.
moet gewoon goed passen en leuk eruit zien en een zonnevizier hebben ( zonneviezier is geen pre ) en liefst in zwart of matzwart of iets vergelijkbaars qua kleur en design wat ik nu heb. en tot max 300 euro.
zonnevizier heb ik trouwens nog nooit schoongemaakt, het gewone vizier wel maar alleen met warm water en geen zeep oid
ga denk ik maandag even heen, dan is hun laatste dag van de aanbiedingen. hoewel zullen vast nog wel meer aanbiedingen komen.
merk van een helm maakt mij op zich niks uit daar kijk ik niet naar.
moet gewoon goed passen en leuk eruit zien en een zonnevizier hebben ( zonneviezier is geen pre ) en liefst in zwart of matzwart of iets vergelijkbaars qua kleur en design wat ik nu heb. en tot max 300 euro.
zonnevizier heb ik trouwens nog nooit schoongemaakt, het gewone vizier wel maar alleen met warm water en geen zeep oid

Tot morgen dan !
Ik ben ook toe aan een nieuwe helm. Mijn huidige Schuberth S1 heb ik nu ruim 7 jaar. Ik ga weer kijken voor een Schuberth, een S1 pro of S2. Kan alleen niet goed vinden wat de verschillen zijn tussen deze twee...
De S1 PRO heeft een andere pasvorm dan de S2, de S2 is ook weer stiller (en kleinere schaal) hij is ook lichter.
Zelf ben ik van de S1 naar de S2 gegaan... De S1 PRO heeft ook zo'n halve maantjes sluiting, de S2 een sluiting die meer lijkt op de S1 (wel iets anders)
verder is de S2 voorbereid voor SRC
Zelf ben ik van de S1 naar de S2 gegaan... De S1 PRO heeft ook zo'n halve maantjes sluiting, de S2 een sluiting die meer lijkt op de S1 (wel iets anders)
verder is de S2 voorbereid voor SRC
2018 KTM Super Duke GT
Duidelijk.
Eens kijken en passen wat er beschikbaar is. Jammer van die prijzen.
Eens kijken en passen wat er beschikbaar is. Jammer van die prijzen.