Textiel

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Textiel

Bericht door Albert » 16 dec 2012 13:36

Ik rij nu al wat jaartjes met een leren Combi pak. Sinds 2 jaar heb ik er 1 van Dainese welke prima bevalt. Echter wordt ik de laatste jaren wat dikker en wordt het pak wat minder comfortabel.
Ik zit te denken om tzt mijn leren Dainese pak te verkopen en voor een textiel pak te gaan. Met name de Rukka jassen en broeken spreken me aan! Maar die hebben ook een prijskaartje... Ook de Esquad broeken lijken me zeer comfortabel.
Welk merk adviseren jullie voor een vlotte toerder die incidenteel een regenbuitje meepakt? En wat gebruiken jullie zelf? Voors tegens ??

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Textiel

Bericht door Burrito » 16 dec 2012 14:57

ik heb zelf een textiel pak van Revit. Nadeel vind ik dat de jas wat meer last heeft van wind, het klappert gewoon wat sneller. verder is het erg comfortabel en eigenlijk praktischer dan leer (al rijd ik als het even kan toch met leer)

Ik zou je dus vooral aanraden om goed te zoeken naar een jas die lekker aansluit om het klapperen zoveel mogelijk te voorkomen.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Textiel

Bericht door Frank Switser » 16 dec 2012 15:04

Rukka, Stadler en BMW hebben de top in All-Weather pakken, maar daar betaal je ook voor.
In een recente uitgave van "Das Motorrad" hebben ze deze pakken getest. Wanneer ik weer op de zaak ben zal ik even kijken of ik hem nog heb, of dat hij is weggegooid.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burtonman
Berichten: 311
Lid geworden op: 01 apr 2010 17:04

Re: Textiel

Bericht door Burtonman » 16 dec 2012 17:09

Ik zal u eens een echte zeer goede tip geven, ik heb een 2-delig lederen pak van alpinestars.