Textiel

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Textiel

Bericht door Albert » 16 dec 2012 13:36

Ik rij nu al wat jaartjes met een leren Combi pak. Sinds 2 jaar heb ik er 1 van Dainese welke prima bevalt. Echter wordt ik de laatste jaren wat dikker en wordt het pak wat minder comfortabel.
Ik zit te denken om tzt mijn leren Dainese pak te verkopen en voor een textiel pak te gaan. Met name de Rukka jassen en broeken spreken me aan! Maar die hebben ook een prijskaartje... Ook de Esquad broeken lijken me zeer comfortabel.
Welk merk adviseren jullie voor een vlotte toerder die incidenteel een regenbuitje meepakt? En wat gebruiken jullie zelf? Voors tegens ??

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Textiel

Bericht door Burrito » 16 dec 2012 14:57

ik heb zelf een textiel pak van Revit. Nadeel vind ik dat de jas wat meer last heeft van wind, het klappert gewoon wat sneller. verder is het erg comfortabel en eigenlijk praktischer dan leer (al rijd ik als het even kan toch met leer)

Ik zou je dus vooral aanraden om goed te zoeken naar een jas die lekker aansluit om het klapperen zoveel mogelijk te voorkomen.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Textiel

Bericht door Frank Switser » 16 dec 2012 15:04

Rukka, Stadler en BMW hebben de top in All-Weather pakken, maar daar betaal je ook voor.
In een recente uitgave van "Das Motorrad" hebben ze deze pakken getest. Wanneer ik weer op de zaak ben zal ik even kijken of ik hem nog heb, of dat hij is weggegooid.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burtonman
Berichten: 311
Lid geworden op: 01 apr 2010 17:04

Re: Textiel

Bericht door Burtonman » 16 dec 2012 17:09

Ik zal u eens een echte zeer goede tip geven, ik heb een 2-delig lederen pak van alpinestars.
Ik ben er zeer tevreden over, en doe het enkel nog aan als ik een beetje sportiever ga rijden, doch door de aankoop van mijn Bmw K1300S (NEEN ik ben geen bestuurslid van een bepaalde club!) heb ik overwogen om een textiel aan te schaffen, na een beetje zoeken, EN op aanraden van mijn Bmw dealer, ben ik gekomen op het merk BUSE.


http://katalog.buese.com/index.php?page ... nmr6k0mags" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de Buse BOLOGNA, jas en broek, en reken het zelf maar uit hoeveel het kost.
Mijn madam heeft Buse RIMINI jas en broek.
Perfecte pasvorm, 100% waterdicht, ook bij lange ritten, zelf mogen meemaken in Cochem, en volgens de dealer beter dan de atlantis jas en broek van Bmw,
echt een aanrader.
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert
Berichten: 408
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:30

Re: Textiel

Bericht door Albert » 16 dec 2012 19:39

Bedankt voor de tips. Nog meer mensen met goede ervaringen? Of rijden de meeste met leder?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:59

Re: Textiel

Bericht door Jeroen » 16 dec 2012 20:40

Je hebt het over incidenteel een regenbuitje. Zo is mijn insteek ook en daarom heb ik tegenwoordig een sportieve A-Stars textiel jas welke ik aan mijn leren broek rits.
Kleine buitjes zijn op deze manier geen probleem en voor als het harder gaat regenen heb ik alleen een regenbroek bij me.
Voordeel is dat de jas absoluut niet flappert in de wind, lekker warm is en hij koste maar een fractie van wat een Top textiel jas op zou moeten brengen (mazzeltje bij BVA-veilingen)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SR-71
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:27

Re: Textiel

Bericht door SR-71 » 16 dec 2012 21:09

Burtonman schreef:
Ik heb de Buse BOLOGNA, jas en broek, en reken het zelf maar uit hoeveel het kost.
.
{Blasho mode aan}Wat kost dat in de lease?{/blasho mode uit}

Ik "moet" ook een nieuwe textiel jas (hoef ik niet meer met een natte pens op een bb meeting te komen :lol: ) Daar ga ik niet op bezuinigen, in mijn geval doe ik er zeker 10 jaar mee dus een jas van 400 euro delen door 10 jaar voor mijn hobby is een koopje. Maar die 400 zal ik denk ik niet halen.

Gebruikersavatar
LadyBird
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 sep 2012 15:08

Re: Textiel

Bericht door LadyBird » 20 dec 2012 11:20

Ik heb beide. Leer vind in persoonlijk comfortabeler rijden, het fijne aan textiel is alleen dat je niet nat wordt in een hoosbui en je kan makkelijker verzitten. Met een leren pak zit je steviger op je motor, maar vind ik wel n hel als ik ff verkeerd zit. Verzitten is bij mij iig altijd een hele opgave. :P

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: Textiel

Bericht door Gerkenator » 20 dec 2012 19:13

naast de motor hangen is een stuk moeilijker met leer dan met textiel, met textiel heb je meer bewegingsruimte en het glijd makkelijker over het zadel.

ik heb jaren alleen maar textiel gedragen en was bang dat leer mij niet ging bevallen.
eerste 2 keer rijden nog wel wat onwennig en ik had het idee dat iedereen mij aankeek met het leren pak aan.

maar nu ben ik wel blij met mijn leren pak. heb een combipak, en dat vind ik op een blackbird makkelijker en mooier dan een leren race overall.

winters of als het kouder is dan 10-12 graden dan is textiel lekkerder, en veel droger, en voor woon werk verkeer ook handiger.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Textiel

Bericht door Burrito » 20 dec 2012 19:19

Gaan verzitten is met leer ook makkelijk..je moet niet glijden maar iets op je stepjes gaan staan en gaan verzitten... het heet ook niet voor niets verzitten... :) iets gaan staan is echt een wereld van verschil!
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie