wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 06 jan 2013 12:10

ja ze zijn niet goedkoop... maar ik vind het wel een extreem fijne helm :D
2018 KTM Super Duke GT

BarryXX
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:22

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door BarryXX » 06 jan 2013 12:24

Ik heb over de huidige S1 ook zeer tevreden.

Jammer dat dat SRC systeem zo duur is. Zou een betere oplossing zijn dan zelf een headsetje in bouwen die met kabel naar de zumo gaat. :(

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 06 jan 2013 12:33

ja idd! er zijn nog wel meer mooie oplossingen hoor... marcel van cbshop heeft meerdere opties voor verschillende budgetten... moet je maar eens met hem over hebben als je interesse hebt in zoiets... kan ook gewoon bluetooth enzo.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Gerkenator » 06 jan 2013 18:18

ik begin steeds meer naar integraal te neigen, weet het nog niet zeker.
misschien een raar idee maar ik wil integraal helmen passen terwijl ik mijn otoplastiken in heb, want ik weet niet of dat makkelijk gaat met nieuwe helmen.
is ook wel belangrijk natuurlijk.

na wat zelfberaad ben ik erachter gekomen dat een systeem wel makkelijk is bij op en afzetten, maar eenmaal op dan gebruik ik de systeem als een integraal, hooguit eens bij een stoplicht eens het ding open om eens wat tegen kamaraden te zeggen ofzo, of bij heel langzaam rijden eens open rijden.

twijfel nog tussen een paar merken zoals shark s900c, shark evo2, agv k4, caberg duke, caberg ego ( met open dak )

of ik ga misschien mijn remus pijpen verkopen en voor een duurdere helm gaan. maar dan eerst de duurdere helmen passen voor ik dat ga doen.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Medic-XX » 07 jan 2013 10:59

Gerkenator schreef:ik begin steeds meer naar integraal te neigen, weet het nog niet zeker.
misschien een raar idee maar ik wil integraal helmen passen terwijl ik mijn otoplastiken in heb, want ik weet niet of dat makkelijk gaat met nieuwe helmen.
is ook wel belangrijk natuurlijk.

na wat zelfberaad ben ik erachter gekomen dat een systeem wel makkelijk is bij op en afzetten, maar eenmaal op dan gebruik ik de systeem als een integraal, hooguit eens bij een stoplicht eens het ding open om eens wat tegen kamaraden te zeggen ofzo, of bij heel langzaam rijden eens open rijden.

twijfel nog tussen een paar merken zoals shark s900c, shark evo2, agv k4, caberg duke, caberg ego ( met open dak )

of ik ga misschien mijn remus pijpen verkopen en voor een duurdere helm gaan. maar dan eerst de duurdere helmen passen voor ik dat ga doen.

Ik denk dat je van alles moet passen en moet kopen wat heerlijk relax op je bolleke past. Je moet er weer jaren mee doen.

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Gerkenator » 07 jan 2013 18:05

ik ga zeker diverse merken en modellen passen eerst.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

BarryXX
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:22

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door BarryXX » 08 jan 2013 14:29

Ik vraag me alleen af of het nog zin heeft om voor de Schuberth S2 bijvoorbeeld de motorbeurs af te wachten. Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 08 jan 2013 15:14

geen idee of ze die daar extra goedkoop hebben... maar denk eens zo, hoeveel ga je nu nog rijden voordat de motorbeurs is? waarschijnlijk niet veel dus dan is wachten niet zo'n probleem... hebben ze hem niet op de beurs dan kan je hem altijd nog ergens anders kopen.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Medic-XX » 08 jan 2013 15:24

Ik zou of in duitsland kijken.
Of op motowebshop.com heb ik hem gekocht.
Tja de beurs vind de aanbiedingen daar erg slecht de laatste jaren.

http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... huberth_c3" onclick="window.open(this.href);return false;

BarryXX
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:22

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door BarryXX » 08 jan 2013 17:02

Hmm,...ik hoor net van een Schuberth importeur dat de uitvoering die ik wil nog niet leverbaar is (lines white/blue)... :(

Afbeelding

Plaats reactie