wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Gerkenator » 29 dec 2012 06:38

hallo.

mijn huidige helm de caberg justisimo gt mirage heb ik al een aantal jaren ( 1 van de eersten ) en eigenlijk zou ik wel een nieuwe helm willen hebben.

ik dacht zelf een caberg konda of caberg duke ( beetje fighter pilot helm achtig ) of ietsje duurder de caberg sintesi ( opvolger van de justisimo ) omdat ik vind dat caberg mooie helmen maakt en de zonnevizier en anti condens vizier op mijn huidige helm mij erg goed bevalt.

ik vind mijn huidige helm de justisimo wel aan de zware kant en op internet zag ik dat de sintesi nog zwaarder is.

nu wil ik ook geen al te dure helm waar ik 2x mijn huur van kan betalen. en passen en meten in een motorzaak is geen probleem, maar na aankoop en uitproberen komen vaak de echte voordelen en nadelen aan het licht die je in een winkel niet ervaart.

iemand een tip of aanbeveling van een goede helm die niet te veel lawaai maakt en er mooi uitziet, tot max 300 euro.
mijn eerste helm was een lazer integraal en mijn huidige is mijn 2de helm. dus weinig helm ervaring.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Frank Switser » 29 dec 2012 09:00

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar er zijn maar een paar dingen waar ik NIET op wil besparen, en die hebben allemaal met mijn veiligheid te maken.
Als je zag hoe mijn helm er na een aanrijding uitzag, waarbij ik totaal zonder hoofd- of nek-letsel afgevoerd werd, dan heeft de investering zich meer dan terugbetaald. En je kan wel zeggen dat je altijd voorzichtig of rustig rijdt, ikzelf stond in dit geval stil..... Veel rustiger kan het niet.

Mijn advies: vergeet de prijs, en ga eens passen en proefrijden.
En ik heb er zelf geen belang bij, ik verkoop geen helmen of kleding.

Mijn ervaringen met helmen (32 jaar) zeggen mij dat je vanaf de middenklasse 400-500 Euro een prima helm kan kopen. Mijn laatste helmen waren van Shoei, Schubert en Arai (deze laatste heb ik net 1 week).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burtonman
Berichten: 311
Lid geworden op: 01 apr 2010 17:04

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burtonman » 29 dec 2012 09:03

Ik heb nu de shoei multitec, zeer tevreden, maar ga hem binnenkort te koop zetten.
Nieuwe helm gaat worden shoei neotec, heb er veel over gehoord/gelezen, prijs rond de 490 €.
Ik ga liever voor kwaliteit dan voor goedkoop!
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 29 dec 2012 09:27

Ik heb de Schuberth S1 en sinds deze zomer ook de S2.... geweldige helm (de S2)
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:59

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Jeroen » 29 dec 2012 14:31

Zag laatst ergens een Shoei Neotec voor 399,- kan alleen niet meer vinden waar...
Mijn volgende helm.

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Gerkenator » 29 dec 2012 15:21

duur hoeft toch niet meteen goed te betekenen? en goedkoop toch ook niet automatisch slecht?

de helmen die ik opnoem die hebben allemaal hun keurmerk, de sintesi en de duke hebben zelfs ECE 22.05

op webBikeWorld.com las ik dit

In fact, I'll go as far as saying that these two examples ( caberg sintesi ) now have the best quality I've ever seen on a flip-up helmet, surpassing even the Schuberth C3 (review). The quality on these is far better than the average flip-up, which usually has so many creaks and groans and loose-fitting parts that they can feel 5 years old right out of the box.
Caberg pioneered the P/J dual-homologation feature on their flip-up helmets

All of the Caberg helmets we have reviewed through the years have been of excellent to outstanding build quality, with construction, paint, and all of the moving parts or "switchgear" much better than the average flip-up. The Caberg Duke is no exception.

ik ga dus echt niet voor rommel als ik een helm koop voor zo'n 200 en 250 euro, en 400 of meer vind ik echt te veel voor een helm. ook al is een helm het belangrijkste van je uitrusting.

shoei, schubert, arai je betaald dan misschien wat meer voor hun kwaliteit, maar ook wel een beetje voor hun naam/merk.
heb wel eens een shoei gepast meerdere types daarvan en ik vind ze niet fijn zitten ( geen recente modellen gepast trouwens ) shubert heb ik nog nooit gepast.

en je mag toch niet proefrijden met een helm?? of mag dat in veel gevallen wel?
Laatst gewijzigd door Gerkenator op 29 dec 2012 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 29 dec 2012 15:25

ik heb deze schuberth omdat het de enige helm is (tot nu toe) die mij echt goed past (zelfs de S1 PRO was minder goed qua vorm dan de S1 en nu de S2)... daarbij wilde ik persee een zonnevizier en een beetje een stille helm.... ik kan deze S2 makkelijk zonder oordoppen dragen... sterker nog, gaat moeilijk MET omdat ze steeds uit gaan bij het op doen van de helm (de nekkraag is nogal nauw)
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Gerkenator » 29 dec 2012 16:06

ik draag altijd oordoppen op maat van earmo, en een zonnevizier is wel een plus, maar ik gebruik hem eigenlijk wel erg weinig.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Medic-XX » 29 dec 2012 18:03

Ik heb een C3 met src kraag voor telefoon en radio en mp3. werkt perfect en een heerlijke stille systeem helm

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: wil een nieuwe helm, maar ja welke?

Bericht door Burrito » 29 dec 2012 19:24

ik heb ook oordoppen op maat, alleen bij die S2 kan ik de helm toch niet op doen dat ze lekker blijven zitten (af doen is helemaal een ramp, dan gaan ze helemaal uit)

Het zonnevizier gebruik ik echt veel... vandaar dus dat ik die persee weer wilde.

maar hij is zo stil dat je het niet echt nodig hebt... S2 is ook voorbereid voor SRC, gps en fm antennes in de helm gebouwd...
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie