Montage VFR bars

Ranjoles
Berichten: 231
Lid geworden op: 04 apr 2010 08:35

Montage VFR bars

Bericht door Ranjoles » 15 jun 2010 12:11

Zou iemand die nog rechten heeft op het anders BB forum willen kijken of er een How-to is voor de montage van VFR clip-ons?
Is er nog iets waar ik op moet letten??

Thx alvast
Robin

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: Montage VFR bars

Bericht door Medic-XX » 15 jun 2010 14:28

Het enige waar je op moet letten is de montage van de rem en koppeling cilinders. De leidingen moeten iets verdraaid worden waarvoor je twee nokkies moet verwijderen.
Geef me ander maar ff een belletje.
Als het goed is heb je me 0655 nummer anders de 0610 doet het ook nog is van Dana nu

Ranjoles
Berichten: 231
Lid geworden op: 04 apr 2010 08:35

Re: Montage VFR bars

Bericht door Ranjoles » 15 jun 2010 15:33

Ik ga ze eerst even opnieuw spuiten.
Niet dat er er lelijk uitzien, maar het kan altijd mooier :D

Volgende week ga ik ze monteren...
ik herinner me nog iets van een nokje wat eraf moest?

vugt
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 apr 2010 20:08

Re: Montage VFR bars

Bericht door vugt » 15 jun 2010 19:58

hoi

alleen koppeling moet nok weg
tip leiding van tevoren met clipons nog vast los draaien en daarna losjes vast zetten, kan de slang op juiste positie zetten
de leiding kun je ook iets door het rubber bij balhoofd trekken en duwen en voorzichtig omhoog buigen dit om ligging tever beteren.
remslang kun je bij voorvork uit clip halen en slang aan andere remslang vast maken met trekband
zie ook de site van lsl .de . kies montage superbike stuur black bird hier staat precies hoe het moet met foto
succes

groet jw

Ranjoles
Berichten: 231
Lid geworden op: 04 apr 2010 08:35

Re: Montage VFR bars

Bericht door Ranjoles » 16 jun 2010 12:00

bij lsl.de kan ik het niet vinden.

Ik ging er een beetje vanuit uit de verhalen die ik gelezen had dat je ze zo over kon zetten....

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Montage VFR bars

Bericht door Frank Switser » 16 jun 2010 13:56

Ranjoles schreef: Ik ging er een beetje vanuit uit de verhalen die ik gelezen had dat je ze zo over kon zetten....
Het stelt ook helemaal niets voor.....
1. Aan de onderkant van de VFR-bars zit op elke stuurhelft een nokje dat in de uitsparing van de kroonplaten valt. Aangezien deze bij de VFR op een andere plak zitten moet je deze ofwel weghalen (met een Dremel 2 minuten werk, maar vijlen kan ook). Je kan ook de clip-ons gewoon iets hoger op de vorkpoten zetten, dat gaat ook prima.
2. Zowel de remleiding als de koppelingsleiding zitten gefixeerd door kleine nokjes (om meedraaien bij vastzetten te voorkomen). Deze komen op de BB niet precies uit (probeer het maar), en dus moet je deze even weghalen (bovenstaande procedure). Daarna de banjobout van de leidingen een heel klein beetje loshalen zodat de leiding verdraaid kan worden. Dan weer goed vastzetten, klaar.....
De hele procedure van clip-ons verwisselen kan binnen 1 uur.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Ranjoles
Berichten: 231
Lid geworden op: 04 apr 2010 08:35

Re: Montage VFR bars

Bericht door Ranjoles » 16 jun 2010 16:28

Dank voor de verheldering Frank.

De leidingen en de kabels kan ik gewoon op dezelfde plaats laten lopen zoals ze nu lopen he?

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Montage VFR bars

Bericht door Frank Switser » 17 jun 2010 09:16

Bij de VFR clip-ons wel. Ga je nog verder omhoog/naar achteren, dan moet je de gaskabels vaak verleggen.
Het enige dat je nu dus moet doen is de rem- en koppelings-leiding dus iets verdraaien in de fitting zodat je meer ruimte krijgt (meer naar beneden kantelen).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Ranjoles
Berichten: 231
Lid geworden op: 04 apr 2010 08:35

Re: Montage VFR bars

Bericht door Ranjoles » 17 jun 2010 15:50

Ik ga het volgende week doen.
Vandaag zijn de clipon weer als nieuw gespoten. Staan nu uit te harden en dan heb ik volgende week de tijd om ze te monteren.

Alleen de gaskabels lijken me een beetje strak te komen, de rest gaat me lukken

vugt
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 apr 2010 20:08

Re: Montage VFR bars

Bericht door vugt » 17 jun 2010 22:27

hoi
site heet lsl motorradtechnik ,type bij google lsl en je kunt hem zo aan klikken de rest moet je kiezen honda en blackbird superbikestuur en kan je de beschrijving lezen met foto's ,komt goed overeen, alleen remslang hoef je niets aan tedoen , heb je wel een idee hoe het ongeveer moet ,valt goed tedoen

groet jw

Plaats reactie