Monteren luchthoorn

Plaats reactie
xxaid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2010 11:41

Monteren luchthoorn

Bericht door xxaid » 22 sep 2014 09:32

Ik heb enige tijd geleden bij Frank een nieuwe toeter gekocht, zo'n luchthoorn. Dat was mijn klusje gisteren. Kuip eraf,toeter monteren (wat al gepruts was), bekabelen, testen en hij wertkte. Kuip er weer op, alles weer op zijn plaats en getest en alles werkte prima, totdat ik mijn stuur ging verdraaien, want dat ging niet meer, omdat de toeter in de weg zat. Heb helaas alles weer terug moeten draaien en de oude toeter zit er weer op. Heeft iemand ook zo'n toeter en hoe is die gemonteerd? Ik ben op zoek naar een tekening of foto van zo'n beugeltje of hoe de toeter bevestigd is.

Bvd

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Monteren luchthoorn

Bericht door Frank Switser » 22 sep 2014 12:09

Dat had je bij mij kunnen zien (ik dacht zelfs dat ik het je had laten zien).
Ik heb een L-vormige strip gemaakt waarmee de Stebel op het balhoofd gemonteerd wordt. De steel brengt hem 5cm naar voren, het pootje van 1cm is alleen om de hoek te kunnen maken zodat hij naar voren wijst.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

xxaid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2010 11:41

Re: Monteren luchthoorn

Bericht door xxaid » 22 sep 2014 14:51

Frank Switser schreef:Dat had je bij mij kunnen zien (ik dacht zelfs dat ik het je had laten zien).
Ik heb een L-vormige strip gemaakt waarmee de Stebel op het balhoofd gemonteerd wordt. De steel brengt hem 5cm naar voren, het pootje van 1cm is alleen om de hoek te kunnen maken zodat hij naar voren wijst.
Klopt, maar we praten alweer over enige tijd geleden en ik ben ook geen 20 meer ;-) en heb er geen beeld meer bij. Ik denk dat ik weet wat jij bedoelt, maar voordat ik de BB weer voor niks uit elkaar heb, kom ik eerst nog wel even ter plekke bij je kijken.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Monteren luchthoorn

Bericht door Burrito » 24 sep 2014 18:47

je hoeft hem helemaal niet uit elkaar te halen... dit kan gewoon onder de neus gedaan worden zonder dat je iets van de kappen hoeft te demonteren...
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: Monteren luchthoorn

Bericht door Medic-XX » 27 sep 2014 16:14

Burrito schreef:je hoeft hem helemaal niet uit elkaar te halen... dit kan gewoon onder de neus gedaan worden zonder dat je iets van de kappen hoeft te demonteren...
Heb idd toen ook gedaan. Je kan er prima bij dan

xxaid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 apr 2010 11:41

Re: Monteren luchthoorn

Bericht door xxaid » 28 sep 2014 14:24

Medic-XX schreef:
Burrito schreef:je hoeft hem helemaal niet uit elkaar te halen... dit kan gewoon onder de neus gedaan worden zonder dat je iets van de kappen hoeft te demonteren...
Heb idd toen ook gedaan. Je kan er prima bij dan

Bedankt beiden voor deze tip. Ik heb vrij grote handen en groot gereedschap, maar zal bij de volgende poging eerst kijken of het met kap erop ook gaat lukken.

Plaats reactie