WEER GERUCHTEN OVER EEN NIEUWE BLACKBIRD.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

WEER GERUCHTEN OVER EEN NIEUWE BLACKBIRD.

Bericht door Frank Switser » 03 dec 2019 16:18

Voor de zoveelste keer zijn er geruchten over een nieuwe BB, en zouden er zelfs patentaanvragen gedaan zijn.
Wie weet, maar ik moet het eerst nog zien voordat ik het geloof.....

https://www.morebikes.co.uk/64488/a-new ... FduITtRA38
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: WEER GERUCHTEN OVER EEN NIEUWE BLACKBIRD.

Bericht door mean-machine » 03 dec 2019 23:59

Tekening van voorzijde doet me aan een Suzuki 1000 denken?

Nee, ik geloof 't ook nog niet zo.................
Ik vraag me dus af in hoeverre Honda daadwerkelijk een nieuw ontwerp maakt. Paar jaar terug circuleerde er ook een foto van een nieuwe BB1300 die onderweg zou zijn. (kan foto nu effe niet vinden) De focus bij motorbouwers ligt tegenwoordig niet meer bij super-sport of sport-touring. Vooral all-road/ multi-strada (de naam zegt 't al) is het wat de klok slaat. De werkelijkheid is dat dan toch altijd vooral alleen op wegdek zal worden gereden.
Allemaal dan maar op een BMW-GS?

Honda lijkt hier in West-Europa een beetje ingekakt, maar op de Aziatische markt zijn ze marktleider. Dat doen ze dan vooral met lichte machientjes. Waarom zal Honda zich dan nog inspannen voor ontwerp van een dikke machine, die vervolgens weinig gaat worden verkocht?

Laten we eerlijk zijn: De race voor topsnelheid en pk's die is voor gebruiks-motoren inmiddels wel achter de rug.
Ook onze (oude type) BB heeft feitelijk al vermogen te over voor normaal weg-gebruik. Wat er nu vooral gaat aankomen is dat er geen nieuw Honda-model is voor vervanging. De laatste BB's zijn onderhand ook al bijna 15 jaar oud.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

ET1812
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 nov 2018 13:33

Re: WEER GERUCHTEN OVER EEN NIEUWE BLACKBIRD.

Bericht door ET1812 » 08 dec 2019 12:29

En toch kijk ik er naar uit. Dan zit de kans er in dat er toch nog een nieuwe BB komt!
Ride free from ET

Plaats reactie