Intermot Keulen

Burrito
Site Admin

Re: Intermot Keulen

Bericht door Burrito » 05 okt 2012 11:57

ik moet zeggen dat ik blij was dat je van het gas af ging ik wilde namelijk in almere tanken bij mijn normale adres, dat scheelt toch weer iets van 13 cent per liter (zeker in vergelijk met snelweg tanken) en mijn metertje had ik al een tijdje in de gaten voor jij begon te communiceren over je brandstof gehalte ;)
ik ben de A27 afgedraaid en een paar honderd meter verder ging het waarschuwingslampje aan (dan staat de meter al onder 0, altijd leuk)... maar ik hoefde toch "maar" 19 liter te tanken...
Wel duidelijk dat we iop de terugweg meer verbruikt hebben dan op de heenweg, denk zomaar 50 km minder op de tank gereden te hebben.
2018 KTM Super Duke GT

AndreXX

Bericht door AndreXX » 05 okt 2012 13:04

Enerverende rit dus. ;)

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 05 okt 2012 18:51

De Intermot dag was idd enerverend en vooral nat te noemen.
Op de heenweg naar de CB-shop leek de weg meer een rivier als een normale snelweg maar ondanks alles redelijk droog aangekomen buiten de handschoenen die uiteindelijk toch niet helemaal waterdicht waren.
De laatste 120 km naar Intermot je raad het al regende het alweer.
Wij reden achterop en verbaasde ons over de snelheden welke in dit noodweer werden gemaakt :o , regelmatig stond er 150km/h op de teller, terwijl de weg soms amper te zien was.
Dit resulteerde wel, dat aangekomen in Keulen, ik naast een andere motorrijder staande, mijn handschoenen uitkneep door er een vuist van te maken, het leek of dat ik een flesje leeg goot.
De motorrijder viel bijna van zijn motor van het lachen, maar goed mijn handen waren gelijk aan die van mijn grootouders (extreem gerimpeld) :D

Al met al een prima dag gehad met mooie motoren op de stand, en ondanks dat het vaak oud nieuws was is dit de huidige motorfiets uit 1998 voor mij toch heel nieuw ;)
Op de terugweg een stuk voorop gereden met snelheden van 150-160 km/h todat ik de ploeg achter mij zag afslaan terwijl mijn navigatie (Zumo660) nog steeds rechtdoor aangaf.
Doordat de snelheden aardig hoog waren moest ik ook gaan tanken om niet voor de grens van NL door dit kostbare vocht heen te zijn wat trouwens in Duitsland een stuk goedkoper is € 1,71 p/liter
We reden daarna met circa 150 km/h verder en na een aantal kilometers zaten er twee irritante lichtjes in de spiegels, een te hoog afgestelde koplamp en eentje met een extreem Xenonkleurtje die werkelijk borden zelfs als je eronderdoor rijdt tot op het laatste moment verlichten, en dit bleken dus de 2 straaljagerpiloten te zijn die de autobahn gebruikten waarvoor hij bedoeld is.
Tja eenmaal in NL moest het een stukje rustiger want dat roze papiertje is toch wel een belangrijk document. :roll:
In de omgeving van Tiel nog ff snel die grote M bezocht om daarna snel huiswaarts te keren.
Op de afslag voor Vlaardingen, je raad het al want we hadden er allemaal last van, het brandstoflampje ging branden :lol:
Je snapt niet hoe het kan want wij waren de braafste weg(mis)bruikers die er op pad waren :?

Al met al een prima dag alhoewel helemaal verrot bij thuiskomst.
Guys bedankt voor de gezelligheid :D :D :D

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 05 okt 2012 19:04

wat is zoab toch een fijn spul he als de regen zo uit de hemel komt vallen
2018 KTM Super Duke GT

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 06 okt 2012 11:44

Wile E. Coyote schreef:De Intermot dag was idd enerverend en vooral nat te noemen.
............. , regelmatig stond er 150km/h op de teller, terwijl de weg soms amper te zien was.
Maar kijk jij naar de weg dan? Ik kijk alleen naar het verkeer en de borden/paaltjes, niet naar het wegdek. Dat spiegelt teveel, ook met 60 km/u zie je niets in het donker bij regen......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 06 okt 2012 14:24

Frank Switser schreef:
Wile E. Coyote schreef:De Intermot dag was idd enerverend en vooral nat te noemen.
............. , regelmatig stond er 150km/h op de teller, terwijl de weg soms amper te zien was.
Maar kijk jij naar de weg dan? Ik kijk alleen naar het verkeer en de borden/paaltjes, niet naar het wegdek. Dat spiegelt teveel, ook met 60 km/u zie je niets in het donker bij regen......
Als je vrachtwagens inhaalt zie je gewoon door de spray helemaal niets meer ook geen paaltjes ed. :o
Normaal gesproken vind ik 120 km/h bij dit weer wel max.
Natuurlijk kijk ik ook naar de paaltjes en omliggende zaken maar in dit weer doe ik het vaak een stuk rustiger. :D
Laatst gewijzigd door Wile E. Coyote op 06 okt 2012 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 06 okt 2012 14:32

ik moet zeggen dat ik ook niet voorop dat tempo gereden zou hebben... maar ik zat wat dichter achter Frank en Marcel en had eigenlijk geen problemen met zicht...
2018 KTM Super Duke GT

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 06 okt 2012 17:24

Wij reden wat verder achter jullie omdat je met zijn tweeën op de motor meer remweg nodig hebt.
Probleem was ook dat de double bubble ruit sinds de verhoging van de stuurhelften eigenlijk te laag is waardoor je met de helm vol in de wind en regen (spray zit).
Regen is niet zo'n probleem want die grote druppels waaien gelijk naar de zijkant van je vizier maar die fijne spray icm met tegenligger met de volle verlichting aan was het zicht voor ons belabberd.

Begin volgend jaar maar eens naar een andere kuipruit gaan kijken die wat hoger is en die ook mijn hoofd en schouders (winddruk) wat meer ontlast

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 03 aug 2014 11:46

Van 1 t/m 5 Oktober 2014 is er weer een Intermot in Keulen.
http://www.intermot-cologne.com/en/inte ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikzelf ga in elk geval, wie nog meer?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 29 aug 2014 18:22

ik natuurlijk :D
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie