Friese 11Steden tocht (per motor)

Burrito
Site Admin

Re: Friese 11Steden tocht (per motor)

Bericht door Burrito » 24 jun 2011 19:21

Frank Switser schreef:We zijn al weer even thuis....
Een schitterende dag gehad, mooi weer, en een lekker tempo. Om 14 uur waren we weer in Leeuwarden, met slechts 5 andere motoren voor ons.
In het begin was het even druk, maar al snel lieten we de drukte achter ons.

Volgend jaar weer mannen? (en dame....)
is dit eigenlijk dit jaar weer?
2018 KTM Super Duke GT

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 jun 2011 20:31

Jazeker!
Vorige week...

:lol:

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 24 jun 2011 20:52

Vet! ben ik precies te laat
2018 KTM Super Duke GT

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 24 jun 2011 20:53

Burrito schreef:Vet! ben ik precies te laat
Niet echt....
Dit jaar heel veel snelheidscontroles, meer dan 350 boetes uitgeschreven.
Als wij hadden meegedaan waren het er minstens 400 geworden.... :D
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 24 jun 2011 20:55

Nou ja, volgens traditie krijg jij ze alleen toch?
2018 KTM Super Duke GT

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 jun 2011 21:07

Ik heb de route van 2010 en week voor de officiele rit van dit jaar met een aantal collega's van mij gereden.
Die 247 km reden vlot weg. Ik deed zomaar een uur korter over een vergelijkbare afstand elders in NL. En dan heb ik dus niet harder gereden. :geek:
Geweldig genoten. Persoonlijk zou ik nooit op de dag zelf gaan rijden... vijfendertighonderd motoren... :x

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 19 okt 2011 01:11

ok een beetje een oud topic.

maar 11 stedentocht is natuurlijk ook wel een beetje voor de gezelligheid, zoals ik het nu lees rijden jullie die rit zo snel mogelijk ( het lijkt wel of jullie ook een beetje trots zijn op de boetes ) 2 uur? weer terug, als 4de weer terug in leeuwarden?

toch hou ik er wel van om tijdens een rit als deze gewoon normaal tot vlot te rijden en een beetje van de sfeer te genieten.
maar ik ontken natuurlijk ook niet dat als je voor half 8 start dat je dan ook lekker vlot kunt rijden.

trouwens niet belangrijk maar waarom zo vaak van motor wisselen?

lees dit niet als een aanval op het rijgedrag.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 19 okt 2011 10:27

Nee hoor, ik kan wel wat kritiek hebben......
De afgelopen keer ging het inderdaad veel te hard, met name door de schuld van de voorrijder.......
Op een of andere manier begint het rustig, maar gaat de snelheid gaandeweg omhoog.

Van motor wisselen is heel goed voor je. Je merkt dan als rijder de verschillen tussen de ene en de andere motor. Zelfs hetzelfde model motor kan heel anders aanvoelen door andere banden en/of vering, voorvorkstabilisatoren, ruitje, zadel, clip-ons, rem/schakelsetjes en andere opties. Dit is de goedkoopste manier om te weten te komen wat je wel en wat je niet wilt doen aan je motor.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 19 okt 2011 14:21

dat van motor wisselen snap ik eigenlijk op dat punt ook wel.

zo zou ik wel willen weten hoe andere clipons rijden maar ook andere banden ( neutraal of in bocht vallen ) superbrace, hyperpro e.d. beetje te duur om dat eerst te proberen op eigen motor.

maar mocht er wat gebeuren, wie is er dan aansprakelijk bij een ongeluk als iedereen op een andere motor zit, en ook de boetes, de 1 word geflits en de anderen niet en de 1 rijd net 5km sneller en de andere weer niet. en mocht 1 iemand je motor in de prak rijden dat is ook niet echt goed voor de teambuilding

zo lees ik dat jij een foto gekregen hebt waar je te snel hebt gereden maar je kunt niet zien wie er op je eigen motor zit, dan wel zuur als je wel moet betalen.

ps: ok nou ga ik wel van het ergste uit steeds, kan ook goed gaan en dan is er natuurlijk niks aan de hand.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 20 okt 2011 10:50

Natuurlijk was ik het zelf op die foto, maar aangezien ik in beroep wilde gaan tegen de boete kon ik dat niet hier neerzetten...... :D
Ik heb uiteindelijk ook gewoon meteen betaald, per slot van rekening was het mijn eigen schuld.
Ik heb alleen wel even gemeld dat ik het niet eerlijk vond dat de rest van de groep die even hard reed geen bon kreeg....... :lol: (niet dus....)

M.b.t. schade: het lijkt mij duidelijk dat degene die rijdt verantwoordelijk is voor de schade. Dat moet je ook accepteren als je gaat rijden.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie