Motorclubs zijn crimineel.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Motorclubs zijn crimineel.

Bericht door Frank Switser » 21 okt 2011 09:37

Aangezien volgens de media alle motorclubs crimineel zijn, en alle leden door de politie gevolgd en gecontroleerd worden hebben wij de volgende actie ondernomen. Jullie kunnen je daarbij aansluiten, maar het hoeft niet.....


De booswichtenclub
Het bericht dat asocialen en leden van bepaalde motorfietsverenigingen al 21 jaar geen belasting hoeven te betalen, klonk me als muziek in de oren. Het leek me heerlijk om belastingvrij door het leven te gaan. Dan kon ik de hypotheek vervroegd aflossen, hoefde ik de Wehkamp niet meer in termijnen te betalen en lag er een nieuwe motor in het verschiet.

Een paar van mijn wildste motorvrienden hadden er ook wel oren naar, dus belegden we een vergadering thuis bij Vegetarische Thomas om de mogelijkheden te bespreken.

'Mannen, zoals jullie weten geldt in Nederland de wet alleen voor brave mensen', opende ik verongelijkt. 'Hoor je daar niet bij, dan heb je een vrij leven. Geen belastingplicht, geen bekeuringen, geen deurwaarders, niks. Het loont dus zeer de moeite om outlaw te worden. Zijn we niet al veel te lang brave burgers geweest?'

'Helemaal mee eens!' riepen Trage Harry en Nico de Verpleger uit.

'Rustig, mannen', zei Vegetarische Thomas. 'De kinderen slapen in de kamer hiernaast. Iemand wat drinken?'

'Een tomatensapje graag', zei Harry. 'Wat wij dus moeten doen is een motorclub oprichten. Heeft de Belastingdienst daar een meldpunt voor?'

'Vast wel', zei ik.'Maar zomaar een motorclub is niet genoeg. Daar schrikken ambtenaren niet meer van. We moeten een intimiderende uitstraling hebben.'

'Maar ik heb een Honda Deauville', zei Nico beteuterd.

'Maakt niet uit', zei ik. 'Schraap er een paar letters af en je hebt een Honda Devil. Heb je bosbessenthee, Thomas?'

'Met rietsuiker of een zoetje? Het zou ook mooi zijn als we wat jongens met een strafblad hadden. Zijn jullie wel eens met justitie in aanraking geweest?'

'Jazeker', zei Harry trots. 'Ik lig nog altijd met de politie in de clinch over dat achterlicht dat het niet deed.'

'Ik had laatst nog een akkevietje omdat ik mijn hand niet uitstak', zei Nico. 'Maar dat was op de fiets.'

'Hm', zei ik. 'Misschien moeten het meer van een agressief imago hebben. We hebben een goede clubnaam nodig. Eentje die belastingambtenaren de koude rillingen bezorgd.'

'Helemaal waar, image is everything', zei Thomas. 'Wat vinden we van De Spelbrekers? De Schavuiten? '

'Misschien moeten we meer richting Duivels uit de Hel gaan', opperde Nico.

'Ik heb het!' riep Nico. 'De Booswichtenclub! Zo heet de club van Midas Wolf uit de Donald Duck. Ik zie het al voor me, die grote boze wolf achterop mijn jack. En dan die S verkeerd om geschreven. Prachtig!'

Daar viel weinig tegenin te brengen. Nou nog een clubhuis en een valse hond.

'Mijn schoonouders hebben nog een lekkende oude schuur ', suggereerde Nico. 'Die bouwen we om tot motorpaleis. Werkplaats erbij, barretje erin. Als je maar een bedreiging voor de samenleving bent, krijg je er vast wel subsidie voor. Zo werkt dat in Nederland.'

'Oké, werk aan de winkel', zei ik tot besluit. 'Inschrijven bij de Kamer van Koophandel, aanmelden voor de subsidieregeling Irritante Minderheden, afmelden bij de politie, strijkletters, bandana's en tattoo-stickers bestellen bij Louis en een valse hond uit het asiel halen.'

'Mooi zo, dan zijn we van nu af aan motoraso's', zei Harry terwijl het zijn glas tomatensap hief. 'Lang leve de Booswichtenclub! Laat die belastinginspecteur nu maar komen.'

Jan Dirk Onrust
Bron: http://www.horizon-taal.nl/column/booswichten.htm
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Medic-XX
Berichten: 635
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:28

Re: Motorclubs zijn crimineel.

Bericht door Medic-XX » 21 okt 2011 09:58

We zijn toch allemaal crimineel.
De grootste motorclub zit in Den Haag. Op de Tweede kamer.

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: Motorclubs zijn crimineel.

Bericht door Gerkenator » 21 okt 2011 20:07

hahaha grappig, zit verdraaid veel waarheid in dit stukje.

mag ik dit stukje van je plaatsen op mijn eigen sociale vriendelijke goedlachse eerlijke motor clubje??
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Motorclubs zijn crimineel.

Bericht door Frank Switser » 22 okt 2011 10:06

Het is niet mijn stukje hoor, de bronvermelding staat er onder.......
Volgens mij mag je dit overnemen als je de bronvermelding er maar bij doet.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie