Anti-Spam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Anti-Spam

Bericht door Burrito » 16 jan 2012 10:59

Wellicht is het jullie al opgevallen dat we de laatste tijd meer last kregen van ingeblikt vlees op het forum.

Ik heb een extra anti-spam vraag geinstalleerd bij de registratie en ook zo ingesteld dat de admins elk nieuw account handmatig moeten activeren. Nu zou het dus over moeten zijn.

Als blijkt dat we geen spammers meer krijgen die willen registreren dan zet ik het weer terug dat mensen zelf kunnen activeren.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Gerkenator
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 okt 2011 18:16

Re: Anti-Spam

Bericht door Gerkenator » 16 jan 2012 21:31

ik heb een paar jaar geen last hier van gehad, tot voor kort, ik kreeg om de dag of om de 2 dagen een nieuw lid erbij uit korea, nieuw zeeland, india, china. en meestal met een website vermelding in hun eerste bericht of zelfs in hun naam.

altijd lastig die stiekeme gasten die zo willen spammen. ik heb om die reden het ook iets lastiger gemaakt om te registreren, nu met een code en ik moet goedkeuren.

ik zag hier laatst al een vreemd bericht verschijnen van zo'n gast op dit forum. ik zou het bijna al gemeld hebben, maar ik was het vergeten.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Anti-Spam

Bericht door Burrito » 16 jan 2012 21:39

ja idd, er zijn tegenwoordig gewoon spammers die persoonlijk aanmelden... ik ban ook bepaalde email adressen meteen (of zelfs een hele range zoals *@mail.ru) maar nu een vraag erbij en tot nu toe lijkt het te werken... zullen wel zien hoe effectief het is.
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Anti-Spam

Bericht door Frank Switser » 23 jun 2017 08:45

Zoals jullie gemerkt hebben zijn nu weer vele tientallen postings door spammers gedaan.
Ik ben wel weer even bezig ze weg te halen......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Red Boll
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:42

Re: Anti-Spam

Bericht door Red Boll » 07 sep 2017 18:29

Die spam berichten worden wel steeds "echter":

search.php?author_id=552&sr=posts
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Gebruikersavatar
Shaysus
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2017 20:36

Re: Anti-Spam

Bericht door Shaysus » 08 sep 2017 08:58

Red Boll schreef:
07 sep 2017 18:29
Die spam berichten worden wel steeds "echter":

search.php?author_id=552&sr=posts
Sterker nog in veel gevallen doet " men" daadwerkelijk een handmatige actie om te spammen. Daar kan natuurlijk geen spam afvang systeem tegenop.

Thanks for the headsup!

Plaats reactie