Effe voorstellen....................

Stel jezelf eens voor
mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Effe voorstellen....................

Bericht door mean-machine » 07 feb 2019 18:58

Hallo, mijn naam is Hans.
Naast rijden op de motor mag ik ook graag sleutelen!
Nee, ik ben nog niet in bezit van een BB. Dat was eigenlijk wel de bedoeling geweest.
Toch heb ik me aangemeld op dit forum voor mogelijk technische ondersteuning als dat nodig zou gaan zijn.

Ik stond op punt een BB te gaan kopen, maar de koop ketste af. Daarna heb ik nog diverse andere BB's bekeken, maar ben nog niet de goede die ik wil tegen gekomen met daarbij ook de prijs die mij aanstaat. Allemaal niet zo heel erg, want ik heb op dit moment een motor die goed loopt. Maw we zien wel wat er voorbij gaat komen.

Ik ben zoals ze dat wel eens noemen een her-opstapper.
In de tijd van de kinderen, hypotheek en meer van dat 'huisje-boompje beestje'-gedoe was de motor voorbij de horizon.
Totdat ik 10 jaar terug een deal kon maken en daarmee in bezit kwam van een Yamaha FZ750- 1985 - 20klepper -106PK.
Niks mis met de FZ, maar ik ben altijd fan geweest van Honda. Die zijn net ietsje mooier afgewerkt.(?)
Een Honda, dat zou het moeten worden! Honda VFR, een PAN en ook de Blackbird waren de opties.
Mijn wens is een motor voor rustig toeren, soms flink jakkeren over de dijk, maar ook reizen door heel Europa.
De PAN is echte toerbuffel, dat is OK, maar soms is het gassen met de club en extra PK's is dan wel lekker. Valt af!
Het laatste type VFR heeft pijpen onder het zadel. Niet mooi, maar ook onpraktisch met bagage en zijkoffers. Valt ook af!
Dus ik heb al een hele tijd de gedachte om een Blackbird te gaan kopen. Helaas heb (had?)ik geen goede stalling en om 'm nu buiten te gaan zetten? Voor de FZ (staat wel droog) is dat niet zo'n probleem. Een goede stalling zit er nu aan te komen, dus een BB kan worden aangeschaft. Vermeld moet wel worden dat ik de FZ straks gewoon blijf houden.
Eigenlijk zou je de FZ (de mijne is geheel zwart) kunnen zien als het kleine broertje van een zwarte BB.

Sleutelwerk
De FZ is nu wel weer betrouwbaar te noemen maar daar is heel wat sleutelwerk aan te pas gekomen.
Samengesteld van 2, mss wel 3 motoren. Van een crash-motor en eentje waar het blok defect was, is mijn huidige fiets opgebouwd. Later heb ik er nog een oudje bij gekocht voor (ontbrekende) onderdelen. Veel overtollige delen heb ik weer kunnen verkopen op Marktplaats. Duidelijk zal zijn dat ik nu genoeg onderdelen op voorraad heb.
In de loop der jaren is de FZ alleen maar beter en betrouwbaarder geworden. Ook zijn accessoires zoals complete kofferset en handvatverwarming op de motor gemonteerd. Uiteraard zit er een GPS op.

Reizen
Ardennen, Eifel en 'overal' in NL kom ik meermaals tijdens het motor-seizoen. Langere trips altijd tentje mee!
De laatste jaren heb ik met de FZ ook vele reizen gemaakt ietsje verder van huis. Dwars door Italië naar Sicilië maar ook langs de Spaanse noordkust naar de Picos en Portugal is al gereden. Enkele keren was ik ook al in Engeland.
Helaas heb ik mijn voorgenomen reis van 2 jaar terug naar Rusland af moeten breken vanwege gezondheid. Bij de Poolse grens bleek dat mijn schouder was overbelast met als gevolg peesschede-ontsteking. Erg pijnlijk!! Mocht van de dokter niet verder reizen. Toch daarna op de motor gestapt richting NL en van ergernis was ik met enkele uurtjes weer thuis! Baltische landen, Rusland, Finland, Noordkaap en fjorden kon ik alleen nog naar zwaaien.
Staat nu in planning 2020..........? Met FZ of BB?
Afgelopen zomer heb ik een rondje gemaakt over de hoogste Alpenpassen oa Stelvio en terug via de RDGA.

O ja: Voor mij geldt alleen het motor-seizoen. Kou, sneeuw en nattigheid heb ik een hekel aan.
Eind november gaat de motor naar binnen en op de brug voor het nodige onderhoud.
Nieuwe vloeistoffen en repareren/ vervangen van diverse probleempjes die opgelost moeten worden.
Begin maart wordt ie dan weer wakker uit de winterslaap. Helemaal klaar voor een nieuw MOTOR-jaar!
Laatst gewijzigd door mean-machine op 08 feb 2019 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door Frank Switser » 08 feb 2019 09:27

Welkom Hans!
Een mooi en uitgebreid verhaal om jezelf voor te stellen...... Welke regio woon je?
Het meeste komt mij wel bekend voor (van mijzelf of van mijn klanten), dus daarin ben je niet alleen.

Wat voor BB zoek je? Ik krijg ze vrij regelmatig aangeboden.....
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door mean-machine » 08 feb 2019 09:42

Mijn woonplaats is Ede.

Zoals gemeld: Echte haast heb ik niet. Zie vanzelf wel waar ik tegenaan loop.
Inmiddels al enkele BB's bekeken, maar je bent niet altijd blij met het aangebodene. Prijs is dan nog kwestie nr 2.

Ben op zoek naar een zwarte BB met injectie en digi dashboard.......? (na 2001?)
Met weinig km's (ca 30k) want die wil ik vooral zelf gaan maken.
What's in the name? BLACKbird voor mij is dat dus gewoon zwart!
Is trouwens ook makkelijkste te herstellen met beschadiging. Ervaring mee met huidige motor.

Verder heb ik nog technische vragen mbt aanschaf BB. Zie onder 'Motorisch'.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door Frank Switser » 09 feb 2019 09:16

Een digi-dash kwam inderdaad vanaf 2001 op de markt.
Echter, je hebt dan wel meteen ook een catalysator (met de bekende nadelen).

Weinig kms is irrelevant. Je kan er beter eentje met 60k kopen die goed onderhouden is, dan eentje met 30k die niet goed onderhouden is. Bij normaal onderhoud is 2 ton geen probleem met deze motoren. En ik ken ze met beduidend meer kms dan dat......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door mean-machine » 09 feb 2019 22:12

Klinkt bekend!
Mijn FZ zit ook bijna op 2 ton en die is nu beter dan toen ik 'm kreeg 100.000km geleden!

Oke, dus iets meer km's is geen issue!
Goed onderhouden CBR met 60k. In Terheyden een nette zwarte BB misschien?
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door Frank Switser » 10 feb 2019 13:47

Heb je een linkje? Dan kijk ik even......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door mean-machine » 10 feb 2019 16:12

marktplaats/ gister geplaatst/ zwart uit Terheijden

Onderhoud in Purmerend wordt zelfs nog genoemd!
Voor jullie dus een (oude) bekende...............
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door Frank Switser » 11 feb 2019 12:24

Ja, Alexander ken ik natuurlijk wel.
Mooie en nette machine.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door mean-machine » 23 feb 2019 10:51

Toch nog gevonden................................

Tot een overeenkomst gekomen voor een zwarte BB!
Spoedig kan ik de zwarte BB 2004 op gaan halen. Slechts 30k op de teller. (want km's ga ik er zelf wel op zetten!)
Bekende problemen van de BB gecheckt. Motor heeft 1e ketting(!) en schijven zijn nog vrijwel nieuw.
Deze BB heeft nog weinig geleden. Vlgs mij heeft ie nog nooit een berg gezien!

Er zit een set Laser-pijpen onder, maar ook de orig. pijpen (die eigenlijk nog nieuw zijn) zitten erbij.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

SandervB
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 apr 2010 17:48

Re: Effe voorstellen....................

Bericht door SandervB » 23 feb 2019 22:05

Gefeliciteerd! Dat is nog eng nieuw :) Veel plezier met dit beest!

Plaats reactie