Wat heb je gekocht?

BarryXX

Re: Wat heb je gekocht?

Bericht door BarryXX » 21 jan 2013 21:45

Zonder winterbanden was de klap waarschijnlijk harder geweest. ;)

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 22 jan 2013 00:22

winterbanden zijn veiliger als je zelfde rijstijl en snelheid aanhoud.

nadeel is dat veel mensen harder gaan rijden en zich minder kwetsbaar gaan voelen en dan is voordeel van winterbanden weg, en omdat ook veel mensen geen winterbanden hebben en dus een lagere snelheid kunnen rijden, en dat zorgt soms ook weer voor gevaarlijke situaties.

niet altijd maar wel vaak. ik zeg dat er maar bij want ik wil ook niet alle winterbanden rijders over 1 kam scheren.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Burtonman

Bericht door Burtonman » 22 jan 2013 08:00

Ik heb winterbanden van Gislaved, voor bestelbussen, en moet zeggen , dat het de betere band is voor minder geld, een winterband heeft één groot voordeel, en dat is de verhouding rubber v/d band en de temperatuur, op sneeuw ook een veel betere grip, MAAR op ijs is met geen enkele band goed te rijden.
Ik rij een kleine 3000 tot 4000 km /maand, en geef mij maar vanaf dat de temp minder is dan +3 mijn winterbandjes.
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert

Bericht door Albert » 25 jan 2013 19:42

Ik was ook altijd sceptisch jegens winterbnaden. Echter had een paar keer een bijna ongeluk gehad door gebrek aan grip op een besneeuwde weg.
Daarna direct winterbanden aangeschaft en ik wil niet meer zonder. Echt een hele verbetering.

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 20:03

het hele winterbanden verhaal is toch onzin! En nee, niet omdat ik sceptisch ben maar het is gewoon zo...

Het is duidelijk in vele tests dat winterbanden WEL beter zijn in winterse omstandigheden, namelijk op sneeuw en ijs! dus inderdaad, ga je lekker skiien in Frankrijk, vooral winterbanden meenemen.
Maar laten we reeel zijn, hoe vaak hebben we in Nederland last van sneeuw OP DE WEG? misschien 3 dagen in het jaar? daarna is het geschoven, gestrooid, gesmolten... en op het wegdek (ook in lage temperaturen) zijn de "zomer"banden gewoon beter!!! de term zomerband was er eigenlijk ook niet voordat de winterbanden op de markt kwamen!

Ik ben ervan overtuigd dat in NL het 99% van de tijd veiliger is om met de normale banden te rijden ipv met winterbanden. nogmaals, de tests hebben laten zien dat op droog of nat wegdek, de normale banden een kortere remweg hebben en meer grip!!
2018 KTM Super Duke GT

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 20:12

Zondag ga ik deze ophalen:

Afbeelding

niet zozeer gekocht alswel geruild voor mijn BMW... met gesloten beurs

Het is een 2.5 TDI V6 4motion met vrijwel alle opties die je kan bedenken
2018 KTM Super Duke GT

Albert

Bericht door Albert » 25 jan 2013 20:17

Nette ruime auto. Veel kms?? Wat lag er in de bmw??

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 20:24

300k km op de teller, maar vorig jaar behoorlijk wat onderhoud gedaan, incl nieuwe distributie, koppen gereviseerd.

BMW is een 2.5, 6 cilinder Benzine met 268k op de teller... ook alle opties

Afbeelding
2018 KTM Super Duke GT

BarryXX

Bericht door BarryXX » 25 jan 2013 22:16

Burrito schreef:het hele winterbanden verhaal is toch onzin! En nee, niet omdat ik sceptisch ben maar het is gewoon zo...

Het is duidelijk in vele tests dat winterbanden WEL beter zijn in winterse omstandigheden, namelijk op sneeuw en ijs! dus inderdaad, ga je lekker skiien in Frankrijk, vooral winterbanden meenemen.
Maar laten we reeel zijn, hoe vaak hebben we in Nederland last van sneeuw OP DE WEG? misschien 3 dagen in het jaar? daarna is het geschoven, gestrooid, gesmolten... en op het wegdek (ook in lage temperaturen) zijn de "zomer"banden gewoon beter!!! de term zomerband was er eigenlijk ook niet voordat de winterbanden op de markt kwamen!

Ik ben ervan overtuigd dat in NL het 99% van de tijd veiliger is om met de normale banden te rijden ipv met winterbanden. nogmaals, de tests hebben laten zien dat op droog of nat wegdek, de normale banden een kortere remweg hebben en meer grip!!
Volgens mij zijn er genoeg testen waaruit blijkt dat winterbanden bij kou (<6 graden) en bij regen beduidend beter presteren dan zomerbanden... :?

KLIK

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 22:21

Ik zal wel gaan googlen want ik heb echt andere tests gezien... zelfs op tv bij rtl autowereld bij een fijne plug vsn het merk Maxxis lieten ze alleen de verschillen in de sneeuw zien...
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie