Ik heb volgende vraag over het motornummer van mijn BB:
Model 1999 en nieuw ingevoerd (in 1999) uit Duitsland en op papier 72kW.
Framenummer: JH2SC35A 2XM203...Motornummer: SC35E - 220...
Volgens de "HAYNES service & repair manual" kan deze combinatie niet...framenummer is OK maar een motornummer beginnend met 220...bestond niet in 1999.
In 1999 begon het motornummer met 3100...een 1997 begint met 2000...maar loopt niet tot 220...
Maar...deze nummering zou wel bestaan voor de Braziliaanse markt.
Deze BB kan natuurlijk bestemd zijn geweest voor Brazilie en wegens te weinig uitgevoerd verkocht zijn geweest in Europa,dit is niet zo raar want mijn voorlaatste nieuwe motorfiets was ook origineel genummerd voor Griekenland en geleverd in Belgie met de Belgische papieren...
Ik wil eigenlijk gewoon weten of mijn BB nog origineel is of er een andere motor geplaatst werd in het verleden.
Volgens de vorige eigenaar (van 2003 tot 2013) heeft hij er geen weet van.
En dan nog een belangrijke vraag: Indien mijn BB effectief maar 72 kW heeft,op welke manier kan ik hem dan full power zetten ?
frame/motornummer
- Frank Switser
- Site Owner
Re: frame/motornummer
Als jij een injectiemodel hebt (die zijn er vanaf 1999, maar er zijn toen ook nog veel overjarige carburatiemodellen geleverd), dan is de enige optie de ECU te vervangen voor een full-version.
Ik heb precies hetzelfde moeten doen met mijn import-BB.
En zelfs dan blijft er nog ergens een restrictie zitten waar Honda niets over wil zeggen, hij heeft nog steeds ca. 20pk minder dan mijn rode.
De ECU is wel tweedehands te koop, nieuw zitten ze ver boven de 1000 Euro......
Ik heb precies hetzelfde moeten doen met mijn import-BB.
En zelfs dan blijft er nog ergens een restrictie zitten waar Honda niets over wil zeggen, hij heeft nog steeds ca. 20pk minder dan mijn rode.
De ECU is wel tweedehands te koop, nieuw zitten ze ver boven de 1000 Euro......
-
Roadrunner
Hey Frank,bedankt voor de reactie,ik denk het morgen bij het eerste ritje wel te kunnen aanvoelen of het een geknepen versie is.
Bij mijn FJR waren het de inlaatrubbers voor de injectie omwisselen en 3 draadjes van de ECU aanpassen.
De ECU "flashen" kan niet ?
Bij mijn FJR waren het de inlaatrubbers voor de injectie omwisselen en 3 draadjes van de ECU aanpassen.
De ECU "flashen" kan niet ?
- Frank Switser
- Site Owner
Nee, het systeem van Honda is alleen uit te lezen, maar niet van buitenaf te beïnvloeden.
-
Roadrunner
Vandaag het eerste ritje gemaakt,ecu moet niet vervangen worden,motor loopt zoals ze moet...