Stil gevallen langs de snelweg
Re: Stil gevallen langs de snelweg
Ook na 17:45 woon ik hier nog hoor!
volgende keer!
2018 KTM Super Duke GT
Wat heerlijk om te horen dat ie nu helemaal goed is
- Frank Switser
- Site Owner
Nu begrijp ik het niet meer.......
Jij gaf toch aan dat de motor echt stilviel? Dat kan nooit door een ketting komen......
Maar goed, als het maar opgelost is, dat is het belangrijkst.
Dit is in elk geval een oplossing waar ik (gezien de klachten) nooit op was gekomen.
Jij gaf toch aan dat de motor echt stilviel? Dat kan nooit door een ketting komen......
Dit is in elk geval een oplossing waar ik (gezien de klachten) nooit op was gekomen.
- Wile E. Coyote
Ja, dit vond MWS ook heel vreemd, en ik had ook zoiets van toch onmogelijk.Frank Switser schreef:Nu begrijp ik het niet meer.......
Maar als je de uitdraai van de vermogensgrafiek zag waren daar toch extreme spikes te zien die na ketting vervangen weg waren.
Kettingwielen zagen er nog perfect uit en vandaar ook mijn idee dat de ketting nog goed was.
Vanwege de slechte carburatieafstelling (veel te rijk) en als er wind was je nog gas moest bijgeven verzoop de motor gewoon zeker met wat vochtiger weer ( minder zuurstof)
Ik heb er nu ruim 800 km mee gereden en de motor heeft nog geen verkeerde klap gegeven en draait makkelijk zelfs 800 toeren stationair als het moet.
Er gaat een enorme rust uit vanuit het blok en is daarom een genot om mee te rijden.
maar was het dan niet gewoon de afstelling en niet de ketting?
2018 KTM Super Duke GT
- Wile E. Coyote
Het was een combinatie die uniek was.Burrito schreef:maar was het dan niet gewoon de afstelling en niet de ketting?
De motor stond aan het randje qua carburatieafstelling en door de trilling die vanwege de defecte ketting werd veroorzaakt raakte deze nog meer in onbalans omdat de gasschuiven hierdoor meetrilden.
Als ik met wind tegen meer gas moest geven om op snelheid te blijven werd de trekkracht op de slechte ketting versterkt met meer trillingen en als je dan meer gas geeft wordt ook het mengsel rijker.
Deze combinatie had MWS ook nog niet meegemaakt en hij was er nog niet 100% van overtuigd dat de motor nu perfect zou zijn.
In de 800 km die ik gereden heb was de wind soms zeer stevig en de motor bleef perfect doorlopen.
Super dat het opgelost is!
Kan je eindelijk echt weer goed genieten van je Bird!
Kan je eindelijk echt weer goed genieten van je Bird!
- Wile E. Coyote
Het probleem was toch nog niet helemaal opgelost want bij veel tegenwind nog steeds stotteren en ploffen, maar gelukkig nooit meer stil gestaan.
Carburateurs nog eens volledig uit elkaar gehad en volledig gereinigd.
Bougiekabels iets ingekort omdat de aansluiting op bougiekap wat losjes aanvoelde maar nog steeds geen echte oplossing.
Vandaag bij Frank geweest voor een nieuwe achterband ( jeetje wat een verschil, want volgens mij heb ik voorheen op een houten band gereden en wat gaat hij lekker door de bochten) en daar stond nog iemand te w88 voor banden.
We kwamen in gesprek ook over mijn Blackbird en het probleem wat er nog steeds inzit, en hij had iets vergelijkbaars meegemaakt met 1 van zijn vorige motorfiets namelijk een Kawasaki waar de carburateurs van bevroor.
Nu is de temperatuur niet zodanig dat bij de Bird dit probleem zou voordoen maar als het koud en vochtig is dan speelt het eerder op.
Op de terugweg van Frank vandaan vol de wind op de kop ( 7 Beaufort) en je begrijpt het al, stotteren.
Ik heb de choke iets open gedaan en voila de Bird stopte met stotteren en liep prachtig mooi zonder problemen.
Tijdens de laatste afstelbeurt was aangeven dat mijn motor redelijk rijk staat dus zou je niet verwachten dat de choke dit effect zou kunnen hebben.
Nu is natuurlijk de hamvraag hoe komt het dat bij veel tegenwind de motor stottert en dus eigenlijk te arm begint te lopen door die wind.
Er zit geen ramair op ( carburatie) en de plastic plaatjes zitten in het aanzuiggedeelte naar het luchtfilter.
Rara wat is nu het probleem, het luchtfilter wat naar mijn mening standaard is of mis ik iets van het luchtfilter.
Carburateurs nog eens volledig uit elkaar gehad en volledig gereinigd.
Bougiekabels iets ingekort omdat de aansluiting op bougiekap wat losjes aanvoelde maar nog steeds geen echte oplossing.
Vandaag bij Frank geweest voor een nieuwe achterband ( jeetje wat een verschil, want volgens mij heb ik voorheen op een houten band gereden en wat gaat hij lekker door de bochten) en daar stond nog iemand te w88 voor banden.
We kwamen in gesprek ook over mijn Blackbird en het probleem wat er nog steeds inzit, en hij had iets vergelijkbaars meegemaakt met 1 van zijn vorige motorfiets namelijk een Kawasaki waar de carburateurs van bevroor.
Nu is de temperatuur niet zodanig dat bij de Bird dit probleem zou voordoen maar als het koud en vochtig is dan speelt het eerder op.
Op de terugweg van Frank vandaan vol de wind op de kop ( 7 Beaufort) en je begrijpt het al, stotteren.
Ik heb de choke iets open gedaan en voila de Bird stopte met stotteren en liep prachtig mooi zonder problemen.
Tijdens de laatste afstelbeurt was aangeven dat mijn motor redelijk rijk staat dus zou je niet verwachten dat de choke dit effect zou kunnen hebben.
Nu is natuurlijk de hamvraag hoe komt het dat bij veel tegenwind de motor stottert en dus eigenlijk te arm begint te lopen door die wind.
Er zit geen ramair op ( carburatie) en de plastic plaatjes zitten in het aanzuiggedeelte naar het luchtfilter.
Rara wat is nu het probleem, het luchtfilter wat naar mijn mening standaard is of mis ik iets van het luchtfilter.
- Frank Switser
- Site Owner
En dat was dus ook de reden dat ik je vroeg om de choke eens open te zetten zodra het stotteren weer begon.
Je weet nu dus vrij zeker dat het aan het lucht/brandstofmengsel ligt, hij krijgt dus teveel lucht.
Ik zou Michiel (MWS) even bellen met deze vraag/opmerking. Als ik hem ken, dan heeft hij wel zo zijn gedachten hierover.
Heb jij een origineel luchtfilter of een K&N?
Zit de pakking nog onder het filter?
Zijn de inlaatrubbers van de carbs nog helemaal luchtdicht?
Je weet nu dus vrij zeker dat het aan het lucht/brandstofmengsel ligt, hij krijgt dus teveel lucht.
Ik zou Michiel (MWS) even bellen met deze vraag/opmerking. Als ik hem ken, dan heeft hij wel zo zijn gedachten hierover.
Heb jij een origineel luchtfilter of een K&N?
Zit de pakking nog onder het filter?
Zijn de inlaatrubbers van de carbs nog helemaal luchtdicht?