Motor T.L.

Albert

Motor T.L.

Bericht door Albert » 25 jul 2014 14:17

Mannen,

Helaas afgelopen weekend een ongeluk gehad in het Sauerland. Ik denk dat de motor niet meer is te redden en dat de bruikbare delen verkocht gaan worden. Dit zal niet veel zijn.
Zelf heb ik een gebroken sleutelbeen en een gekneusde heup en onderrug. Morgen haal ik het wrak op uit duitsland samen met mijn vader op een motoraanhanger.
Wie weet hoe je een wrak moet afstorten rdw, verzekering, belasting technisch enzo?

Afbeelding

Albert

Re: Motor T.L.

Bericht door Albert » 25 jul 2014 14:22

Toedracht:

Nadat ik geconstateerd had dat het verkeer aan de rechterzijde van de rijbaan stil stond, ben ik met passende snelheid van ongeveer 30 km per uur deze rij auto's in gaan halen.
Opeens kwam er vanuit de rechter weghelft de kleine bus van dhr. Ditz de linkerbaan opgereden. Dit gebeurde 3 meter voor mij en is gebeurd zonder richting aan te geven. Ik kon op geen manier de bus ontwijken en zodoende is het tot een ongeval gekomen. Hierdoor heb ik mijn sleutelbeen gebroken en mijn heup gekneusd. Ook heb ik door het ongeval veel materiële schade aan mijn motor en motorkleding. En ik heb door het ongeval bergingskosten en transportkosten.
In een nagesprek in het ziekenhuis met de politie heb ik van de agent begrepen dat de verlichting van het voertuig van dhr. Ditz niet deugdelijk geweest zou zijn.

Red Boll

Bericht door Red Boll » 25 jul 2014 17:59

:shock:

BAH! Wat een pech man! Sterkte met je herstel en al het gedoe erom heen.

Moet even graven in mijn herinnering: Wanneer je bb naar "de sloop" brengt als schroot melden ze ze motor af bij het RDW krijg je een vrijwaringsbewijs. De MRB stopt dan "vanzelf" en teveel betaald geld krijg je terug.
Daarna kun je de verzekering bellen en opzeggen, zij hebben voorzover ik weet toegang tot de RDW gegevens. (Dit alles even uit mijn hoofd)
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 26 jul 2014 09:31

Allereerst sterkte en beterschap gewenst!
Gelukkig valt de lichamelijke schade nog mee.

Ja, je kan en mag jouw motor zelf slopen en afvoeren. Makkelijker is jouw motor te verkopen aan een opkoper. Je krijgt dan een bod voor de restanten, en de opkoper neemt de rechten en plichten over.
Pas wanneer het frame naar de sloper gaat vervalt het kenteken.
Als je mij laat weten wat een opkoper je bied wil ik ook graag een bod doen. Zo te zien zal het niet al te veel zijn, maar met deze foto's is dat lastig in te schatten. De meeste oudere BB's die TL zijn verklaard gaan voor 500 tot 800 Euro weg, maar dat hangt dus sterk af van hoeveel delen er niet beschadigd zijn.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 26 jul 2014 09:52

Tjee man heel veel sterkte met je kwetsuren. Hopelijk ben je er snel weer boven op.
De rest heeft Frank al uitgelegd

SandervB

Bericht door SandervB » 26 jul 2014 21:40

Vooral veel sterkte met je herstel!
Al enig idee of je weer voor een BB gaat of dat je nu voor iets anders gaat kijken?

Albert

Bericht door Albert » 28 jul 2014 19:59

Dank mannen.

Ik zal eens informeren bij de lokale motorsloperijen. An sich zit er nog wel leuk spul op. Motorblok is ok, smoked knipperglazen voorzijde, VFR clipons, Hyperproveer achter, koplamp, zadel,frame, remsysteem e.d.

Ik zal allereerst het kenteken schorsen en zodoende de verzekering opheffen. Dat geeft al wat meer rust.

Albert

Bericht door Albert » 28 jul 2014 20:27

SandervB schreef:Vooral veel sterkte met je herstel!
Al enig idee of je weer voor een BB gaat of dat je nu voor iets anders gaat kijken?
Een nieuwe blackbird behoort tot de mogelijkheden. Eerst mezelf even opknappen en zorgen dat de vrouw de schrik weer teboven is.
Echter een 1200GS of een Triumph Explorer lokt ook. :)

John

Bericht door John » 28 jul 2014 20:34

Ben zelf ook een paar weken geleden omgevallen maar stelde niets voor als ik die van jouw zie. Succes met herstel.
Is er nog een kans dat de verzekering van dhr. Ditz de schade gaat betalen?

Albert

Bericht door Albert » 29 jul 2014 20:20

Kans bestaat, echter ben ik bezig met een bijzondere verrichting (inhalen) toen dhr Ditz zijn Opel Vivaro de linker strook op douwde. Ik denk zelf dat we allebei onze eigen schade mogen betalen. Echter in duitsland kan je een ander ook aansprakelijk stellen voor alleen het lichamelijk letsel. Hoe dat precies in elkaar steekt is mij tot heden niet duidelijk. Duitse taal ben ik niet heel erg machtig.

Erg jammer allemaal. Langzaam aan druppelen de boden binnen voor de motor. Valt me nog niet tegen als ik eerlijk ben. Frank wellicht wil jij ook een bod uitbrengen via PB alvorens ik de knoop doorhak??

Tevens heb ik nog nieuw op de plank een origineel Honda 16 tands VFR voortandwiel liggen welke ook op de BB past. Tesamen met een 44 tands Sunstar achtertandwiel maakt dat een heerlijke combinatie voor een licht voorwiel.

Plaats reactie