Tankinhoud
- Wile E. Coyote
Re: Tankinhoud
Er zit wel een kraantje onder aan de tank, maar die dient alleen maar om de benzinetoevoer geheel af te sluiten als je de tank moet verwijderen.
Dus alleen "open" of" dicht".
- Frank Switser
- Site Owner
Volgens mij zit er ook een primer-stand op dat kraantje. Daarmee blijft hij open staan, en dus niet alleen d.m.v. het onderdrukmembraan dat ook in de kraan zit waarmee hij alleen open gaat als de motor loopt.
-
stefan18021990
Even uit nieuwsgierigheid.Wile E. Coyote schreef:Er zit wel een kraantje onder aan de tank, maar die dient alleen maar om de benzinetoevoer geheel af te sluiten als je de tank moet verwijderen.
Je hebt dus op de carb versie niet meer een kraantje aan de buitenkant zitten(zo'n draai knop met volgens mij off, on en ress) als bij de 1000F.
- Wile E. Coyote
Nee zo'n kraantje is het niet.stefan18021990 schreef:Even uit nieuwsgierigheid.Wile E. Coyote schreef:Er zit wel een kraantje onder aan de tank, maar die dient alleen maar om de benzinetoevoer geheel af te sluiten als je de tank moet verwijderen.
Je hebt dus op de carb versie niet meer een kraantje aan de buitenkant zitten(zo'n draai knop met volgens mij off, on en ress) als bij de 1000F.
Recht onder de tank zit een kraantje waar ook gelijk het vaccuummembraam zit en de aansluiting van de 2 benzineslangen.
Deze heeft alleen als functie open en dicht bij verwijdering van tank.
ik ga der binnenkort leegrijden, laat ff weten hoeveel der in gaat.
mijnes is uit 1997 en heeft een carb
mijnes is uit 1997 en heeft een carb
Ik heb ook een paar keer erg ver doorgereden.. Vooral op de péage wegen is het oppassen. Daar zijn de intervallen tussen de stations soms erg groot en kun je ook nog eens flink doorrijden.. Een keer 20 liter getankt. En geloof me ; je ziet het rode lampje dan net iets te lang branden. Slik..
- Gerkenator
met een carb versie kun je dan nog 30 km rijden op die 2 liter die je er nog in had. en met een inj. 60km ( 24l tank ) in theorie dan he.
Laatst gewijzigd door Gerkenator op 03 sep 2015 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

Ik sta momenteel met pech in Parijs, wellicht heeft het iets te maken met verkeerde brandstof (95 met 10% alcohol) danwel de tank te ver hebben leeg gerede waardoor evt troep is meegekomen. Als het laatst het geval is, dan voor iedereen de tip de tank misschien niet te ver leeg te rijden.
- Gerkenator
ik dacht dat de benzine uit bodem van de tank werd gehaald, en dat het niks uitmaakte hoe leeg je hem rijd.
kan me vergissen natuurlijk.
frank zal het wel weten.
frank zal het wel weten.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Wile E. Coyote
Gerkenator schreef:ik dacht dat de benzine uit bodem van de tank werd gehaald, en dat het niks uitmaakte hoe leeg je hem rijd.
frank zal het wel weten.
De benzine word idd uit het onderste punt van de tank gehaald bij een carb versie en ik neem aan dat dit ook voor een injectie versie geld.
In de tank zit nog wel een zeefje die aan de binnenzijde bovenop de benzineuitstroomopening staat.