Pilot Pure vraagje

Frank Switser
Site Owner

Re: Pilot Pure vraagje

Bericht door Frank Switser » 10 nov 2012 10:59

Albert schreef:
Frank Switser schreef:
Albert schreef:NEeeeeeeh 380 dat is een schijntje! Je kan er ook een maand van eten Frank.....
Laten we wel wezen, 380 Euro is veel geld (maar dat maakt het nog niet duur), dat klopt.
Maar als dat teveel geld is, dan rijdt je eigenlijk op een te dure motorfiets. Dan kan je beter een goedkopere motor kopen, en die aanpakken met het geld wat je overhoudt......

En ja, 380 Euro is inderdaad een schijntje als je het vergelijkt met wat je ervoor terugkrijgt. Het is VERREWEG de beste investering in een upgrade die je voor de BB doen kan. Het is net alsof je een andere motor terugkrijgt, hij lijkt wel 10 jaar jonger en 40 kilo lichter geworden.......
Ik zelf rij ook met diverse upgrades waaronder Hyperpro. Echter snap ik wel dat de meeste tevreden zijn met de standaard vering e.d. En dat ze ook tevreden zijn met een motor zoals die is. Ik weet dat jij een flink deel van je inkomsten eruit haalt, maar dat wil nog niet zeggen dat als iemand de motor laat zoals die is dat hij dan een goedkopere fiets had moeten kopen om daar wat aan te spenderen... De meeste rijden gewoon op een brommer zoals hij is, en meer zijn ze niet nodig..

Om even kort te gaan; ik snap je niet!
Dat geeft niet, ik snap ook wel eens iemand niet....... :D
Maar wat ik bedoel is dat je met dezelfde hoeveelheid te besteden geld meer kan doen. Goede vering zorgt inderdaad voor minder bandenslijtage (mits je niet sneller gaat rijden), maar veel belangrijker, het zorgt voort een VEEL kortere remweg. Bij 50 km/u sta je met goede vering op vergelijkbare motoren tussen de 6 en de 10 meter eerder stil dan met slechte vering. Die 6 meter kan heel veel geld en gezondheid betekenen.......
En de BB is vrij duur in onderdelen/slijtdelen, maar ook in brandstofverbruik. Ik ken BB-rijders die gemiddeld 1:10 rijden (het merendeel zit echter op 1:14-15). Met de huidige benzineprijzen scheelt dat t.o.v. een zuinige 600 al meer dan 1000 Euro per jaar bij normale kilometerstanden.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SR-71

Bericht door SR-71 » 10 nov 2012 12:20

Kijk goede uitleg, dat met dat remmen merk je inderdaad wel. Mijn RF900RS2 met 135 pk deed 1:19, en bij heel sportief 1:15. De BB 1:14 bij normaal gebruik (is bij mij wel vaak snel optrekken en 145 tot 170 op de snelweg tegen het randje van 50+), maar ik kom ook regelmatig dichter tegen die 1:10 aan.

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 10 nov 2012 22:54

ik rij nog met standaard veren en ik mis de upgrade van betere vering en demping ABSOLUUT niet, en ik rij niet als oma.
ik denk dat ELKE motor wel beter rijd remt en stuurt met betere vering.

denk dat ik dus nog lang niet met die hype mee ga doen.

vind ook dat ik niet een goedkopere motor moet rijden, beetje onzin vind ik dat. zeg dan maar eens welke dat dan moet zijn.
op een 600 rij ik denk ik onveiliger en oncomfortabeler dan een xx
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Burtonman

Bericht door Burtonman » 11 nov 2012 09:25

Probeer eens een test ritje op een bb met hyperpro te doen, je zal versteld staan !
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 11 nov 2012 11:54

ik sta nu al versteld wat een xx zonder die hyperpro kan.
ik hoor verhalen dat ie dan als een 600 rijd, ik heb een 1100 gekocht en als ik dan een beetje meer moet werken, dat heb ik misschien wel liever dan dat ie super makkelijk door bochten gaat.

maar ja misschien moet ik idd eens een test ritje maken. maar met andere banden kun je soms ook wel veel aan rijeigenschappen verranderen.
met continental road attack2 vond ik hem ook bijna als een 600 sturen, het ging veel makkelijk en lichter.

maar ja het gaat hier om de pilot pure en daar heb ik geen ervaring mee.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 11 nov 2012 14:50

Gelukkig ben je niet eigenwijs Gerke....... :D

Naar mijn mening is het gewoon zonde deze upgrade niet te doen. Voor relatief weinig geld haal je er zoveel meer uit.
Het is net als iemand die groot huis koopt, maar alleen in 2 kamers woont omdat hij anders zoveel moet stofzuigen.
En ja, hij mist die andere kamers ook niet (totdat hij ze eens geprobeerd heeft).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 11 nov 2012 19:43

je moet het er voor over hebben, en ik geef dat geld dan liever uit aan een nieuwe helm of een weekendje sauerland/eifel.
en ik geloof je ook wel dat het beter rijd, maar ik mis het nog niet.
Afbeelding

SR-71

Bericht door SR-71 » 11 nov 2012 19:54

Omdat je er niet mee gereden hebt :lol: Niet proefrijden dus want dan mag je weer geen nieuwe helm :mrgreen:

Slecht is de originele vering echt niet, maar stel je motor is 10 jaar oud en heeft 75.000 km gelopen dan is zelfs nieuwe honda vering een verbetering. Kun je nagaan als je dan Hyperpro neemt. Als na de winter je nakietaki (of hoe ze ook heten) banden vergaan zijn moet je het gewoon eens proberen als je bij Frank bent. Ik wed er een pak koek om dat je volgende aankoop HP vering is.

Albert

Bericht door Albert » 11 nov 2012 20:15

Gerkenator schreef:je moet het er voor over hebben, en ik geef dat geld dan liever uit aan een nieuwe helm of een weekendje sauerland/eifel.
en ik geloof je ook wel dat het beter rijd, maar ik mis het nog niet.
+ 1

Jeroen

Bericht door Jeroen » 12 nov 2012 10:43

Alles wat ik wou zeggen is al gezegd.

Al ik ooit nog eens 400 eurie over heb dan zou ik het misschien overwegen maar op dit moment... zeker niet.
Motor is niet belangrijk genoeg wat dat betreft. En dan nog.... zou eerder een set 2e hands uitlaten kopen ofzo...
Beter = Sneller = CJIB = K#T

Ik vind het Birdje wel best zo...
Nog een jaar of 4-5 kopen we weer wat anders. Misschien eerder. We zien wel.
Daar steek ik dan liever mijn geld in.
En ik ken mezelf, nu 2 keer een motor helemaal gepimpt met spullen zoals ik hem wou hebben en daar jaren over doen, om hem vervolgens binnen een paar weken te verkopen....

"Het bezit van de zaeck, is het einde van het vermaeck"

Die is wel op mij van toepassing... :D

Plaats reactie