stuurverhogers
- bert111bel
stuurverhogers
Is hier iemand die dat heeft of iets anders gebruikt dan dit en misschien beter is ....?
https://www.helibars.com/product/honda- ... handlebars" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.helibars.com/product/honda- ... handlebars" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: stuurverhogers
Ik heb er VFR 800 VTEC clipons opgezet. Dat is al een hele verbetering. En een mooi OEM uitstraling.
Variobars van Gilles.
En idd de VFR clipons daar heb ik ook altijd met veel plezier mee gereden
En idd de VFR clipons daar heb ik ook altijd met veel plezier mee gereden
- Frank Switser
- Site Owner
Ik heb alle mogelijke varianten geprobeerd en verkocht.
De HeliBars zijn de goedkoopste complete clip-ons die er verkrijgbaar zijn, maar dat merk je ook.
De afwerking is matig, en de verhoging van het stuurcomfort ook.
Op de BB win je meer met de clip-ons dichterbij te halen, dan om ze omhoog te brengen. De combinatie van die 2 is ideaal....
Vandaar dat ik adviseer al je niet veel wil investeren om de clip-ons van een VFR800VTEC te kopen (tweedehands voor 100-150 Euro per set).
Of, als je het echt goed wilt hebben, en set verstelbare clip-ons.
Hiervan heb je o.a.:
- Gilles Tooling VarioBar
- ABM/Spiegler versletbare clip-ons
- BKG verstelbare clip-ons
De HeliBars zijn de goedkoopste complete clip-ons die er verkrijgbaar zijn, maar dat merk je ook.
De afwerking is matig, en de verhoging van het stuurcomfort ook.
Op de BB win je meer met de clip-ons dichterbij te halen, dan om ze omhoog te brengen. De combinatie van die 2 is ideaal....
Vandaar dat ik adviseer al je niet veel wil investeren om de clip-ons van een VFR800VTEC te kopen (tweedehands voor 100-150 Euro per set).
Of, als je het echt goed wilt hebben, en set verstelbare clip-ons.
Hiervan heb je o.a.:
- Gilles Tooling VarioBar
- ABM/Spiegler versletbare clip-ons
- BKG verstelbare clip-ons
- bert111bel
dank je , en zou je dat ook misschien ergens liggen hebben van de vfr ???
- Frank Switser
- Site Owner
Ik denk het niet, maar ik zal morgen even kijken als ik op de zaak ben.
MP en Ebay heb ik scherp in de gaten gehouden, net als de BB fora. Ik heb er zeker 3 maanden naar gezocht en gevonden!
1 heb ik gekregen via een sloper ( 35,=
) En de ander bij Ten Kate motoren in Nieuwleusen (20,=
). Die hadden er heel wat liggen. Niet alleen VFR VTEC clipons, maar ook ori BB clipons en oudere modellen VFR clipons. Deze laatste passen niet. Doe hun anders een belletje toekomen. Wie weet heb je mazzel en ligt er nog wat.
1 heb ik gekregen via een sloper ( 35,=
En? Al verder met de clipons?
- bert111bel
Ja , ben al wat verder met de clip ons
Zaterdag ga ik langs bij LBS ( zijspanbouwer ) voor een andere schokdemper en ga hem aan het werk zetten
Er zit namelijk een schommelvork in dus de downpipes die zijn hol , ga hem vragen om een buis te draaien die in de downtubes gaan met daarover een buis van buitendiameter van de vork en binnendiameter van de buis en dan zet ik de clip ons daarop , maar een +/- 50 mm hoger , zo hoog eigelijk als het kan zonder cabels te moeten verlengen of ruitjes af te hoeven snijden......... is het een beetje duidelijk
Zaterdag ga ik langs bij LBS ( zijspanbouwer ) voor een andere schokdemper en ga hem aan het werk zetten
Er zit namelijk een schommelvork in dus de downpipes die zijn hol , ga hem vragen om een buis te draaien die in de downtubes gaan met daarover een buis van buitendiameter van de vork en binnendiameter van de buis en dan zet ik de clip ons daarop , maar een +/- 50 mm hoger , zo hoog eigelijk als het kan zonder cabels te moeten verlengen of ruitjes af te hoeven snijden......... is het een beetje duidelijk
- Frank Switser
- Site Owner
Maar 50mm hoger gaat niet passen.
Niet alleen zijn de rem- en koppelingsleidingen te kort, maar ook de gaskabels.
Daarnaast ga je de ruit raken bij stuuruitslag......
Je kan zonder verdere aanpassingen maximaal ongeveer 3cm omhoog, en 2cm dichterbij. Vooral het dichterbij maakt heel veel verschil.
Niet alleen zijn de rem- en koppelingsleidingen te kort, maar ook de gaskabels.
Daarnaast ga je de ruit raken bij stuuruitslag......
Je kan zonder verdere aanpassingen maximaal ongeveer 3cm omhoog, en 2cm dichterbij. Vooral het dichterbij maakt heel veel verschil.