Bericht
door Frank Switser » 01 mar 2013 09:40
Ik heb ook sterk het idee dat er wel e.e.a. veranderd, maar dat er nog veel oud zeer zit.
Toevallig gisteren bij de jaarvergadering van mijn andere (regionale) motorclub geweest, en ook daar is het hommeles.
Verleden jaar is daar het bestuur opgestapt, het nieuwe bestuur heeft het nog geen 6 weken volgehouden, en sinds gisteren weer een nieuwe ploeg. Het is mensen eigen om op de man te spelen, en niet snel te vergeten wat er gebeurd is. Dit blijft heel lang nawerken..... Hoe kom je daar uit? Dat blijft lastig......
Een club als de BOC heeft lang onder zeer strenge regels geleefd (al zeggen sommigen dat het geen regels waren, maar willekeur van de oude bestuursleden). Dat heeft veel pijnpunten opgeleverd en mensen beschadigd. Hierdoor is er een scheiding in de gelederen ontstaan die een onderverdeling in kampen heeft veroorzaakt (de wij-/zij-cultuur). Over en weer zit er wrevel en frustratie, bij het minste of geringste spelen de emoties weer op, en slaat de vlam in de pan. Dat er niet meteen een ban volgt is in mijn ogen een verbetering t.o.v. de oude situatie.
Ik heb van mijn hart nooit een moordkuil gemaakt, ik zeg vrijwel altijd wat ik denk. Ik ben knap pissig geweest op het oude bestuur van de BOC, maar niet op de leden (ondanks dat ik vindt dat sommigen daarvan mij door gebrek aan de juiste informatie hebben laten vallen). Zoals ik al vaker heb gezegd gun ik de BOC-ers hun club, en de lol in hun motor.
Wij onderscheiden ons van de BOC doordat bij ons in principe alles gezegd en gepost mag worden (zolang het niet opzettelijk beledigend is en natuurlijk helemaal niet strafbaar). Een aantal eerdere postings zaten op het randje van toelaatbaar, maar die grens is enigzins flexibel.
Echter, wat hebben wij aan het steeds weer oprakelen van de animositeit jegens de BOC? Ik denk niet dat we er meer leden of deelnemers door krijgen, en dat we moeten oppassen dat we de (goede) sfeer hier er niet mee verzieken.
Ik heb geen probleem met een beetje leedvermaak, maar ik vraag mij af of hiermee niet het tegenovergestelde wordt bereikt van wat men denkt. Het bestuur / de bestuursleden waar de meeste problemen mee waren zijn nu (naar zeggen) met ruzie opgestapt, en gunnen hun opvolgers deze problemen nu juist. Dus door deze sfeer van "ruzie" te koesteren geef je ze juist hun zin......
Ik stel dus voor om het even aan te zien en ons hier (op vrijwillige basis) te beperken tot observeren en af te zien van het zwartmaken van hun nieuwe bestuur. Geef het oude bestuur die voldoening toch niet......
Als er echt iets belangwekkends gebeurt mag je dat natuurlijk wel melden, maar dat kan ook meestal wel zonder sneer.
Let wel: dit is een verzoek van mij, en geen regel. Het is dus op vrijwillige basis als je daar aan voldoet.
Als je een andere mening hebt over dit verzoek/voorstel, laat het dan even hier horen. Aangezien we niets te verbergen hebben mag dat gewoon hier in het openbaar.......
**EDIT**: ik ben daarnet door een van de ex-bestuursleden opgebeld, en hij ontkent dat er ruzie geweest is of nog steeds is. En dat niet alleen in zijn geval, maar in alle gevallen. Ik heb dus anders gehoord, maar beide kanten heb ik dus nu van horen zeggen, en niet zelf meegemaakt.
**EDIT 2**: van meerdere kanten hoor ik dat er toch geen ruzie was/is, maar dat er wel andere zaken spelen. Hoe je dat verwoord is waarschijnlijk voor iedereen anders.