Nu rijd ik nog steeds, maar zodra de eerste pekel op de weg ligt staat hij binnen en gaat het echt van start.
Ik ben van plan wat kleine zaken aan te pakken, oa de wielen spuiten, de voorvork spuiten, mijn remmen van nieuwe olie voorzien, koppeling ook nieuwe olie erin.
Mijn tupperware gaat er vanaf, naar zolder om daar eens lekker te poetsen. Ondertussen kan ik lekker met de tandenborstel mijn blok poetsen en zo alles eens flink schoonmaken.
Gaan er nog wat dingen veranderen?
Ik wil Hyperpro, mijn balhoofdlager moet gedaan worden en alles wat ik verder nog tegen kom.
Te beginnen met... een led achterlicht en heldere knippers voor. Iedereen had ze al..ik loop achter en had ze dus nog niet.
Net op de kop getikt van bluebird71 op "het andere" forum.
Toen ik het led licht erin wilde zetten bleek dat de kentekenplaat verlichting het niet deed.
Project 1 dus...werkend maken van dat kreng
Deze is het...
De (slechte) foto hieronder laat het rijtje leds zien die de kentekenplaat moet verlichten
Omdat er maar een klein gaatje in de behuizing zit waar ik met mijn maatje 3xl hand niet kan pielen moest de behuizing open, maar hoe pak je dat aan.
Eerst met een fohn, maar alles wordt warm...ook je handen die hem vasthouden, en hij werd niet warm genoeg.
Vandaag de hele lamp dus gewoon in de oven gedaan. 75 graden (rooster werd wel goed heet) en de lamp 5 minuten in de oven gedaan.
Steeds even kijken of er wat gaat druipen, maar het ging helemaal goed.
Daarna de behuizing gepakt en je kon het "glas" en de behuizing zo van elkaar loshalen, zonder moeite.
Daarna alle ledjes met een batterij even bekeken , en ik kwam erachter dat er 2 stuk waren.
Deze vervangen met nieuwe leds en verrek zeg...alles werkte weer.
Hieronder even testen met alleen de printplaat.
Ooh ja... zo klein zijn de ledjes...of zo groot mijn vingers
Project 1 gelukt