ik heb nooit last van schouders of ellebogen.
soms op lange ritten dan wel eens last van de polsen.
wat ik wel vaak heb is dat mijn vingers beginnen te tintelen/slapen en dan voornamelijk mijn rechter.
ik heb dit voor een groot deel opgelost door grip puppies, die schuif je om je handvaten heen zodat je iets dikkere grip hebt, kosten nog geen 15 euro, besteld bij een bmw dealer dat dan weer wel.
Vergelijk Blackbird clip-ons met andere clip-ons
- Gerkenator
Re: Vergelijk Blackbird clip-ons met andere clip-ons
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Wile E. Coyote
Nu ben ik toch benieuwd wie deze clipons ook gemonteerd heeft.
In de handleiding van de clipons staan een vijftal afbeeldingen waar bij afbeelding 3 een koppelingsaansluiting moet worden veranderd maar deze afbeelding is niet duidelijk.
Zoals ik het nu gemonteerd heb schuift de metalen drukleidingen tegen elkaar als je een bocht maakt.
Heeft iemand soms foto's van de linkerzijde bij de tank waar de drukleiding vastzit in een rubberen bevestiging die op zijn beurt weer in een oog aan het frame vastzit.
Heeft iemand soms ook geprobeerd om deze Gilles Tooling Variobars er andersom op te zetten ?
In de handleiding van de clipons staan een vijftal afbeeldingen waar bij afbeelding 3 een koppelingsaansluiting moet worden veranderd maar deze afbeelding is niet duidelijk.
Zoals ik het nu gemonteerd heb schuift de metalen drukleidingen tegen elkaar als je een bocht maakt.
Heeft iemand soms foto's van de linkerzijde bij de tank waar de drukleiding vastzit in een rubberen bevestiging die op zijn beurt weer in een oog aan het frame vastzit.
Heeft iemand soms ook geprobeerd om deze Gilles Tooling Variobars er andersom op te zetten ?
- Frank Switser
- Site Owner
Foto's niet, maar wel vaker gemonteerd.
Er is een trucje voor, bel mij even dan leg ik het uit....
Tel: 0299-412040
Er is een trucje voor, bel mij even dan leg ik het uit....
Tel: 0299-412040
- Wile E. Coyote
Alles weer eens los gehaald en de betreffende metalen koppelingsleiding weer achter de remleiding geplaats en daarbij ook de remleiding niet meer in zijn bevestigingoog geplaatst zodat hij vrij kan bewegen.
Wel voor de zekerheid om schuren tussen de leidingen een stukje siliconenslang over 1 van de twee leidingen geplaatst.
De gaskabels weer op de originele manier gelegd dus tussen de veerpoten in omdat anders bij scherp bochtenwerk de kabels klem kwamen te zitten tussen de veerpoot en het frame.
Wel uitgebreid getest of bij het bochtenwerk de gaskabel niet zo strak wordt aangetrokken dat de machine vol gas gaat geven, maar dit is niet het geval.
Bij injectieversies schijnt dit wel een probleem te zijn.
Omdat een remleiding moest worden losgemaakt om de twee metalen leidingen te kunnen omwisselen qua positie, heb ik nu zeer uitgebreid het dualbreaking gedeelte ontlucht, en hij remde na de laatste keer al perfect dacht ik, maar nu is het helemaal top.
Het is dat ik een helm draag anders had ik met mijn neus op de voorruit gezeten ( lees kuipruit )
Wel voor de zekerheid om schuren tussen de leidingen een stukje siliconenslang over 1 van de twee leidingen geplaatst.
De gaskabels weer op de originele manier gelegd dus tussen de veerpoten in omdat anders bij scherp bochtenwerk de kabels klem kwamen te zitten tussen de veerpoot en het frame.
Wel uitgebreid getest of bij het bochtenwerk de gaskabel niet zo strak wordt aangetrokken dat de machine vol gas gaat geven, maar dit is niet het geval.
Bij injectieversies schijnt dit wel een probleem te zijn.
Omdat een remleiding moest worden losgemaakt om de twee metalen leidingen te kunnen omwisselen qua positie, heb ik nu zeer uitgebreid het dualbreaking gedeelte ontlucht, en hij remde na de laatste keer al perfect dacht ik, maar nu is het helemaal top.
Het is dat ik een helm draag anders had ik met mijn neus op de voorruit gezeten ( lees kuipruit )
De clipons staan inderdaad en stuk vriendelijker zeg -
Zie dus al drie opties hier
- Gilles Tooling Variobars
- VFR handlebars
- Grip puppies <<< denk dat ik dat eerst even probeer. Kost niet zo veel om te proberen.
Zie dus al drie opties hier
- Gilles Tooling Variobars
- VFR handlebars
- Grip puppies <<< denk dat ik dat eerst even probeer. Kost niet zo veel om te proberen.
ZX-12R | BMW R1200GS '09 | Honda CBR1100XX Super Blackbird '01
- Frank Switser
- Site Owner
Al jouw foto's zijn weggevallen. Heb je die nog?Wile E. Coyote schreef: ↑24 apr 2012 22:01 Van het weekend ook mijn nieuwe clipons geplaatst vanwege grote problemen met schouders en elleboog door de positie van de standaard clipons.
......
Al met al een flinke klus maar welk leuk om te doen met een geweldig resultaat.
-
mean-machine
Ja, ik ben ook wel benieuwd!
Mijn BB heb ik nog niet zo lang. Ik zit er prima op. De hoogte is geen probleem.
Echter niet mijn polsen. Daarvoor zou het fijn zijn als onderlinge hoek minder zou zijn. Meer in elkaars verlengde.
Het is wel uit te houden, maar 100% prettig voelt het niet, zoals het nu is.
Uit ervaring weet ik dat ik 1200+ km zonder pols-pijntjes moet kunnen rijden.
Met de BB is het boven 500km al niet heel prettig meer.
Mijn BB heb ik nog niet zo lang. Ik zit er prima op. De hoogte is geen probleem.
Echter niet mijn polsen. Daarvoor zou het fijn zijn als onderlinge hoek minder zou zijn. Meer in elkaars verlengde.
Het is wel uit te houden, maar 100% prettig voelt het niet, zoals het nu is.
Uit ervaring weet ik dat ik 1200+ km zonder pols-pijntjes moet kunnen rijden.
Met de BB is het boven 500km al niet heel prettig meer.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985