Zoontje heeft zich een splinternieuwe R1 gekocht in dat mooie blauw. Voor de Corona samen nog gaan toeren. Om het verschil eens te zien ts een oude BB en een nieuwe R1 hebben we even een sprintje getrokken. De BB heeft echt geen schijn van kans. Nadien aan 120 km/uur in de hoogste versnelling samen de gas open gezet... en ja, hier heeft de BB ook niks tegen in te brengen. Die R1 loopt gewoon weg waardoor ik zelfs dacht met een 600tje te rijden... Die R1 blijkt echt wel zeer giftig spul te zijn.
En toch heb ik nog veel plezier aan die oude BB. Zodra de situatie het toelaat gaan we samen eens een cicuitinitiatie gaan doen. Reeds ingeschreven doch wegens Corona voorlopig opgeschort...
BB vs Yamaha R1
- Frank Switser
- Site Owner
Re: BB vs Yamaha R1
Heb je wel een vol-vermogen BB?
De nieuwe R1 heeft maar zo'n 40pk meer, en zo'n 40kg minder.
Maar door zijn korte wielbasis is dat vermogen veel lastiger aan de grond te brengen.....
Ja, het scheelt iets, maar ook niet zoveel.
Met de BB van 0 tot 100 gaat in 3,2 seconden.
De Yamaha zou dat in 2,9 seconden moeten doen.
De nieuwe R1 heeft maar zo'n 40pk meer, en zo'n 40kg minder.
Maar door zijn korte wielbasis is dat vermogen veel lastiger aan de grond te brengen.....
Ja, het scheelt iets, maar ook niet zoveel.
Met de BB van 0 tot 100 gaat in 3,2 seconden.
De Yamaha zou dat in 2,9 seconden moeten doen.
Inderdaad, en mijn zoontje weegt ook nog 40 Kg minder dan de papa... En 0,3" is misschien niet veel, maar weglopen doet die R1 wel. Vol vermogen van mijn BB? Ik veronderstel van wel. Doch ga eens kijken om dat te laten testen. Is wel al 23 jaar oud. Als ik in eerste versnelling doortrek moet ik echt op de benzinetank gaan liggen of die komt met het voorwiel volledig los van de grond.
Ride free from ET
-
mean-machine
Dan moeten jullie mss een keer van motor wisselen.
Voor een goed vergelijk: Pa met 40kg meer op de 40kg lichter R1.
Voor een goed vergelijk: Pa met 40kg meer op de 40kg lichter R1.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985