Patrick hier, 42 jaar oud, al vanaf kinds aan motorverslaafd en de laatste 12 jaar mezelf voornamelijk voortbewogen op toermotoren zoals de BMW R1100RT, de R1150RT en 2 Pan Europeans. De laatste 2 bevielen me prima, maar het werd tijd voor wat anders. Zaterdag neem ik afscheid van mijn ST1100, dus mezelf alvast een beetje aan het oriënteren op een opvolger. Ik heb al eerder eens gereden op een VFR800 Vtec, een Yamaha fzs1000 fazer en een blackbird. In omgedraaide volgorde heb ik dus mijn top 3 al, alleen weet ik dus niet heel veel van bijvoorbeeld de Blackbird af. Mijn ervaring met een forum met liefhebbers is, dat zij je vooral hun mening en advies kunnen geven. Dealers, motorzaken of potentiële verkopers hebben toch net altijd meer baat bij vooral de positieve kanten van een motorfiets verkondigen, forumleden niet. Ik lees dus mezelf een beetje in, zal als “leek” en niet al te technische knakker soms wat vragen stellen en af en toe proberen mee te lullen met sommige onderwerpen. Geen idee of het hier een heel actief forum is, maar daar kom ik vanzelf wel achter uiteraard. Bedankt alvast voor de acceptatie
Vanuit het regenachtige Westland
-
Patrickvbh
Vanuit het regenachtige Westland
Goeiemiddag!
Patrick hier, 42 jaar oud, al vanaf kinds aan motorverslaafd en de laatste 12 jaar mezelf voornamelijk voortbewogen op toermotoren zoals de BMW R1100RT, de R1150RT en 2 Pan Europeans. De laatste 2 bevielen me prima, maar het werd tijd voor wat anders. Zaterdag neem ik afscheid van mijn ST1100, dus mezelf alvast een beetje aan het oriënteren op een opvolger. Ik heb al eerder eens gereden op een VFR800 Vtec, een Yamaha fzs1000 fazer en een blackbird. In omgedraaide volgorde heb ik dus mijn top 3 al, alleen weet ik dus niet heel veel van bijvoorbeeld de Blackbird af. Mijn ervaring met een forum met liefhebbers is, dat zij je vooral hun mening en advies kunnen geven. Dealers, motorzaken of potentiële verkopers hebben toch net altijd meer baat bij vooral de positieve kanten van een motorfiets verkondigen, forumleden niet. Ik lees dus mezelf een beetje in, zal als “leek” en niet al te technische knakker soms wat vragen stellen en af en toe proberen mee te lullen met sommige onderwerpen. Geen idee of het hier een heel actief forum is, maar daar kom ik vanzelf wel achter uiteraard. Bedankt alvast voor de acceptatie
If it has tits or tyres, it’s gonna give you problems 
-
Patrickvbh
Re: Vanuit het regenachtige Westland
Nee eerst zaterdag mijn huidige motor uitzwaaien, er passen er volgens mijn vrouw geen 2 in de tuin haha
Niet twijfelen en die BB kopen. Ergens anders op het forum kan je mijn verzameling moto's van de voorbije decennia bekijken. Als laatste een BB... Had ik het indertijd geweten had ik er al meerdere gehad.
Ride free from ET
-
Patrickvbh
Ja, ik vind het ook gewoon schitterende fietsen om naar te kijken, toch eigenlijk wel weer leuk om het internet af te speuren naar een “nieuwe” brommert 
-
Patrickvbh
Even gekeken, aardig lijstje met mooie motoren heb je gehad! Zegt wel genoeg dan, als je de bb boven de rest kiest haha.
- Frank Switser
- Site Owner
Nu ben ik een motordealer en een enthousiasteling (mijn bedrijf komt voort uit de Blackbirdclub), dus is mijn mening nu wel of niet gekleurd?
In elk geval is voor mij de BB de ultieme sport/tourmotor. Vrijwel onverslijtbaar, snel wanneer jij het wil, kalm wanneer je vrouw dat wil, enzovoorts.
Het enige nadeel is de ergonomie. De zit is wat sportiever dan sommigen prettig vinden, maar daar is veel aan te doen....
Er zijn 3 verschillende modellen BB. Ze lijken meer op elkaar dan ze verschillen, maar toch.
1. Het carburatiemodel (1996-1998)
Nieuw (overjarig) verkocht tot in 2000, dus let op wat je koopt. Het simpelst te herkennen aan het achterlicht waar de lampjes naast elkaar zitten.
Nadeel van dit model: onderdelen carburatie steeds slechter verkrijgbaar, stickersets niet meer leverbaar.
Voordelen: makkelijker zelf te onderhouden als je er wat verstand van hebt.
2. Het eerste injectiemodel (1999/2000)
Ook weer overjarig verkocht tot ca. 2001.
Het simpelst te herkennen aan een achterlicht waarvan de lampjes boven elkaar zitten, maar wel met analoog dashboard (wijzerplaten). Voordeel: het best lopende motorblok met het minste variatie.
Nadeel: mogelijke corrosie in de kabelboom bij een ingetapede stekker (google: Blackbird Wire Loom Fix)
3. Het katalysatormodel (vanaf 2001)
Het best herkenbaar aan het digitale dashboard.
Nadelen: het warmste motorblok (voel je aan je benen), en iets minder vermogen door de katalysator
In elk geval is voor mij de BB de ultieme sport/tourmotor. Vrijwel onverslijtbaar, snel wanneer jij het wil, kalm wanneer je vrouw dat wil, enzovoorts.
Het enige nadeel is de ergonomie. De zit is wat sportiever dan sommigen prettig vinden, maar daar is veel aan te doen....
Er zijn 3 verschillende modellen BB. Ze lijken meer op elkaar dan ze verschillen, maar toch.
1. Het carburatiemodel (1996-1998)
Nieuw (overjarig) verkocht tot in 2000, dus let op wat je koopt. Het simpelst te herkennen aan het achterlicht waar de lampjes naast elkaar zitten.
Nadeel van dit model: onderdelen carburatie steeds slechter verkrijgbaar, stickersets niet meer leverbaar.
Voordelen: makkelijker zelf te onderhouden als je er wat verstand van hebt.
2. Het eerste injectiemodel (1999/2000)
Ook weer overjarig verkocht tot ca. 2001.
Het simpelst te herkennen aan een achterlicht waarvan de lampjes boven elkaar zitten, maar wel met analoog dashboard (wijzerplaten). Voordeel: het best lopende motorblok met het minste variatie.
Nadeel: mogelijke corrosie in de kabelboom bij een ingetapede stekker (google: Blackbird Wire Loom Fix)
3. Het katalysatormodel (vanaf 2001)
Het best herkenbaar aan het digitale dashboard.
Nadelen: het warmste motorblok (voel je aan je benen), en iets minder vermogen door de katalysator
-
Patrickvbh
Da’s een heldere uitleg, bedankt hiervoor! Ik kom qua zelf sleutelen niet verder dan een olie en luchtfilter vernieuwen, ben niet echt technisch aangelegd haha. Had inderdaad al gelezen over een ander stuur wat sommigen monteren, stepjes die verlaagd worden. Dat zal voor mij in het begin dan vooral even aankijken worden. Eerst maar eens op zoek naar een model ‘99-‘00 met injectie dan 
- Frank Switser
- Site Owner
Laat ik er nu net een te koop hebben.....
Een hele nette blauwe 2000-er, ingekocht bij de eerste eigenaar.
Een hele nette blauwe 2000-er, ingekocht bij de eerste eigenaar.
-
Patrickvbh
Hoi Frank, ik probeer je een pb te sturen, maar in plaats van verzonden, staat mijn bericht in “postvak uit” terwijl ik wel op verzenden heb geklikt hehe.