What should i do....bandenvraag
What should i do....bandenvraag
Aankomend weekend zit ik zoals elk jaar met de mannen in het geweldige Sauerland. Nu is mijn vraag het volgende;
Ik heb achteraan nog zo`n 3 mm aan profiel over de gehele breedte van de band (MPR2). Zou dit genoeg zijn voor een weekendje knallen??
Ik heb nog een nieuwe MPR 2 liggen. Of is het zonde van de oude?
Graag jullie mening.
Ik heb achteraan nog zo`n 3 mm aan profiel over de gehele breedte van de band (MPR2). Zou dit genoeg zijn voor een weekendje knallen??
Ik heb nog een nieuwe MPR 2 liggen. Of is het zonde van de oude?
Graag jullie mening.
Re: What should i do....bandenvraag
pff lastig ligt aan het weer. Droog dan lekker oprijden Nat regen en wind dan lekker vernieuwen
Ze voorspellen aardig weer aan het eind van de week...
Ik heb net nog even gekeken, het is ongeveer 2 mm profiel. Ik heb ook geen trek om op eieren te rijden zodat niet het canvas doorkomt op de terugweg. Moeilijk moeilijk
Ik heb net nog even gekeken, het is ongeveer 2 mm profiel. Ik heb ook geen trek om op eieren te rijden zodat niet het canvas doorkomt op de terugweg. Moeilijk moeilijk
Albert schreef:Ze voorspellen aardig weer aan het eind van de week...
2 mm zou ik persoonlijk vernieuwen. Geen risico nemen
bedankt voor het meedenken... denk dat ik er dan maar een vers rubbertje opleg.
- Frank Switser
- Site Owner
De laatste mm slijt veel sneller dan de eerste millimeters, dus zou ik hem vervangen. Die ene millimeter die je dan te vroeg bent heeft een waarde van ca. 30-40 Euro, dus wat is je gemoedsrust je waard?
Bedankt Frank! Hoe komt het eigenlijk dat de laatste mm sneller gaan? De compound is toch hetzelfde??
- Frank Switser
- Site Owner
Ja, de compound is (vrijwel) hetzelfde. Maar doordat de stijfheid van de band afneemt bij minder rubber, zal deze iets meer bewegen, en dus warmer worden. Daarnaast moet minder materiaal dezelfde kracht overbrengen op het asfalt, en dus ook warmer worden. Warmer rubber geeft niet alleen meer grip, maar ook meer slijtage.....Albert schreef:Bedankt Frank! Hoe komt het eigenlijk dat de laatste mm sneller gaan? De compound is toch hetzelfde??
Band is vervangen. En de MPR2 heeft het weer prima gedaan in Deutschland.
-
Hertog Jan
Je hebt die 2mm toch wel vakkundig opgerookt hè ?Albert schreef:Band is vervangen. En de MPR2 heeft het weer prima gedaan in Deutschland.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.