Wat is je huidige kilometerstand ?
- Gerkenator
Re: Wat is je huidige kilometerstand ?
of ik hem zo lang hou dat denk ik niet, maar ik ben van plan om een miljoen te halen met mijn 2000bb ( en anders draai ik de teller gewoon VOORUIT hehe )heeft nu iets van 53.000 gedraaid denk ik
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Frank Switser
- Site Owner
Ik heb je nog zo gezegd: EERST koppelen, en dan pas schakelen!Burrito schreef:nee nee, zeker niet, mijn blok was eigenlijk nog perfect (die heb ik ook nog, ga ik weer helemaal opknappen)... alleen had ik wat problemen met mn versnellingsbak. Naar alle waarschijnlijkheid is er een schakelvorkje verbogen waardoor ie uit zn versnelling viel. De reperatie daarvan was veel duurder dan het aanschaffen van een schadefiets met goed blok (en goede versnellingsbak) en de boel gewoon te wisselen.
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!
dus je hebt een brommer voor luie mensen? 
2018 KTM Super Duke GT
Bedoel je een B*c-******* brommer?

R.I.P.B.O.C.
OPschakelen zonder koppelen kan prima. Echter zonder quickshifter wel even je gas een fractie van een seconde terug draaien en dan schakelen.
Vaak gaat dit soepeler dan met koppeling.
Vaak gaat dit soepeler dan met koppeling.
Ich hep ein quickshifter

R.I.P.B.O.C.
- Wile E. Coyote
Het merendeel van de BB's zitten dus onder de 100.000 km waarje dus uit kan opmaken dat de meeste gebruikt worden om in de zomermaanden te touren ipv woon-werk verkeer
Dus een echte plezierfiets ipv werkfiets
@Burtonman , een quickshifter is dat schakelen zonder koppelen ??
Zo ja hoe rijdt je dan weg uit stilstand ?
Dus een echte plezierfiets ipv werkfiets
@Burtonman , een quickshifter is dat schakelen zonder koppelen ??
Zo ja hoe rijdt je dan weg uit stilstand ?
Een quickshifter laat je toe vanaf eerste versnelling (dus vertrek vanaf stilstand met koppeling) opschakelen zonder ( mag ook met) de koppeling te gebruiken, wat resulteerd in schakelen gelijk een automaat dus voor de passagier bijna geen schokken. Je zou het kunnen vergelijken met een automaat van de auto, waarbij je toch zou schakelen van 2 naar 3 enz.
Bijkomend voordeel van de quickshifter, je moet het gashendel niet dichtdraaien bij het opschakelen, de electronica regelt het voor jou.
Afschakelen gebeurt nog altijd volgens het oude vertrouwde systeem.
Eigenlijk vergemakkelijkt dit het rijden, omdat je met de linker hand gewoon maar het stuur blijft vast houden met de volle hand, vroeger had ik altijd (aangeleerd bij motocross) pink en ringvinger en duim het stuur vast en middenvinger en wijsvinger het koppelings hendel.
amaaaaai wat een therorie 
Bijkomend voordeel van de quickshifter, je moet het gashendel niet dichtdraaien bij het opschakelen, de electronica regelt het voor jou.
Afschakelen gebeurt nog altijd volgens het oude vertrouwde systeem.
Eigenlijk vergemakkelijkt dit het rijden, omdat je met de linker hand gewoon maar het stuur blijft vast houden met de volle hand, vroeger had ik altijd (aangeleerd bij motocross) pink en ringvinger en duim het stuur vast en middenvinger en wijsvinger het koppelings hendel.
R.I.P.B.O.C.