Het normale stationair-toerental is tussen 800 en 1200 toeren (afhankelijk van motor en berijder).
Mijn zaak zit in Purmerend (zie www.afsmotorparts.nl ). Daar staat o.a. het adres en de openingstijden.
Afspraak is niet verplicht, maar in het hoogseizoen (Maart - Juni) wel zo verstandig.....
op jacht naar koppelingslawaai
- Frank Switser
- Site Owner
Re: op jacht naar koppelingslawaai
dank u frank,ik ben er al uit (bedoelde eigenlijk de koudestartversnelling)
updeetje;
ik heb de hele boel in elkaar nu en de eerste 150km staat erop.
het motortje loopt als een tiet en mechanisch heel stil (het lijkt wel een nieuwe)
nu maar een beetje kilometers maken om wat vertrouwen te kweken.
wat nog mot,
ik heb tijdens mijn eerste echte rit helaas weer nieuwe ellende ontdekt en wel in de vorm van een licht trillen bij stevig remmen.
niet in het stuur maar de vork schut wat, ik ben bang dat er een krom schijvie aan zit.
maandag komt er een nieuw bandje voorom (die is slecht) en dan klok ik gelijk de schijven ff op slingering.
verder vindt ik de voorveren door en door ruk gewoon.
het is me nu al 4 keer gebeurd dat ie op de stop klapt,waardeloos.
een paar straffere voorveren moeten dus ook nog.
ik heb de teller niet zo precies bijgehouden maar het is nu wel officiel een gouden blackbird geworden
dondert nix,als je naar de dagwaarde kijkt moet je zo n ding kopen op marktplaats en er dan nix meer aan doen want dan wordt ie te duur.
ik ben in ieder geval blij met een BB qua sturen/remmen en prestaties.
wat me wel opviel is het enorme gepruts om die kuiptroep er weer inclusief alle klikkers netjes aan te krijgen.
verbaast me nix dat de vorige eigenaar de meeste van de klikkers maar weg gelaten.
het is wel lonend echter als je dan kijkt hoe de boel weer zit.
updeetje;
ik heb de hele boel in elkaar nu en de eerste 150km staat erop.
het motortje loopt als een tiet en mechanisch heel stil (het lijkt wel een nieuwe)
nu maar een beetje kilometers maken om wat vertrouwen te kweken.
wat nog mot,
ik heb tijdens mijn eerste echte rit helaas weer nieuwe ellende ontdekt en wel in de vorm van een licht trillen bij stevig remmen.
niet in het stuur maar de vork schut wat, ik ben bang dat er een krom schijvie aan zit.
maandag komt er een nieuw bandje voorom (die is slecht) en dan klok ik gelijk de schijven ff op slingering.
verder vindt ik de voorveren door en door ruk gewoon.
het is me nu al 4 keer gebeurd dat ie op de stop klapt,waardeloos.
een paar straffere voorveren moeten dus ook nog.
ik heb de teller niet zo precies bijgehouden maar het is nu wel officiel een gouden blackbird geworden
dondert nix,als je naar de dagwaarde kijkt moet je zo n ding kopen op marktplaats en er dan nix meer aan doen want dan wordt ie te duur.
ik ben in ieder geval blij met een BB qua sturen/remmen en prestaties.
wat me wel opviel is het enorme gepruts om die kuiptroep er weer inclusief alle klikkers netjes aan te krijgen.
verbaast me nix dat de vorige eigenaar de meeste van de klikkers maar weg gelaten.
het is wel lonend echter als je dan kijkt hoe de boel weer zit.
Re: op jacht naar koppelingslawaai
Ik ken het gevoel met de Fazer van mijn vriendin... 
Gekocht voor 2500 euro vorig jaar. Afgelopen zomer naar Hyperpro voor een nieuwe set voorveren (ook een idee voor jou!) en meteen een Takkoni einddemper gemonteerd. Totaal ongeveer € 500. Paar maanden terug groot onderhoud (alle vloeistoffen, nieuwe remleidingen, K&N filter, Dynojet, voorband, ketting, tandwielen) voor een bedrag van € 900. Nu moet ik nog waarschijnlijk 2 nieuwe schijven en een nieuwe bochtenset monteren.
Al met al; ook hier een Gouden Fazer
Gekocht voor 2500 euro vorig jaar. Afgelopen zomer naar Hyperpro voor een nieuwe set voorveren (ook een idee voor jou!) en meteen een Takkoni einddemper gemonteerd. Totaal ongeveer € 500. Paar maanden terug groot onderhoud (alle vloeistoffen, nieuwe remleidingen, K&N filter, Dynojet, voorband, ketting, tandwielen) voor een bedrag van € 900. Nu moet ik nog waarschijnlijk 2 nieuwe schijven en een nieuwe bochtenset monteren.
Al met al; ook hier een Gouden Fazer