Stil gevallen langs de snelweg

Medic-XX

Re: Stil gevallen langs de snelweg

Bericht door Medic-XX » 10 jun 2012 17:15

Wile E. Coyote schreef:Vandaag twee plastic plaatsjes in de inlaten onder de koplampen geplaatst om daarna weer eens een stukje snelweg te nemen.

En wat denk je..........................hij blijft prima doordraaien zonder proesten en/of inhouden :D
Dit lijkt mij nu toch een gevalletje slechte mengselverhouding en wordt een ritje Ruud Fredriks (Tovami) misschien wel noodzakelijk. ;)

Dat lijkt me dan inderdaad wel ff noodzakelijk

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 11 jun 2012 21:04

kun je voortaan niet beter op een meetbank gaan staan met grote ventilator ervoor? in plaats van steeds de snelweg op.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 11 jun 2012 22:00

Gerkenator schreef:kun je voortaan niet beter op een meetbank gaan staan met grote ventilator ervoor? in plaats van steeds de snelweg op.
Als ik zo'n grote ventilator zou hebben zou dat geweldig zijn :lol: :lol:
Kies tijdens de proefritten wel steeds een stuk snelweg rond mijn woonplaats, als hij echt niet meer wil starten dan is de afstand niet zo ver :shock:

Vandaag contact gehad met Ruud Fredriks en die zegt dat dit probleem komt doordat de carburateurs droog komen te staan oftewel hij krijgt niet voldoende van dat gouden spul.
Verdachten in deze zijn:
Brandstoffilter (moet ik gaan vervangen want ziet er niet meer uit)
Tankontluchting (al overal op en in de tankdop lopen blazen maar weet niet of het goed open is)
Brandstofmembraam (is pas vervangen)
Vervuiling in de carburateurs (vanavond geheel uit elkaar gehad, dus ik mag vannacht op de bank slapen met die benzinelucht die niet meer van me handen te wassen is) :(
Binnenkort koop ik een carburateur synchronisatie set en zal ook deze afstelling nalopen.
Daarna zal ook het mengsel nog een keer worden afgesteld om zeker te zijn dat het geheel tiptop in orde is

@Frank wat kost een brandstoffilter en O-ring ( Fuelstrainer partnumber: 16952-MBB-003 en O-ring partnumber: 16079-NC5004)

Bij welke tellerstand is het verstandig om de klepspeling te laten nameten en afstellen ?

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 11 jun 2012 23:03

nou ik zie wel eens meetbanken met een joekel van een ventilator ervoor vandaar, dan hoef je de weg niet op.

was maar een idee.

hoop dat je snel oorzaak vind, nog voordat het mooie weer aanbreekt. ( zoals zondag )
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 12 jun 2012 10:48

Wile E. Coyote schreef: @Frank wat kost een brandstoffilter en O-ring ( Fuelstrainer partnumber: 16952-MBB-003 en O-ring partnumber: 16079-NC5004)

Bij welke tellerstand is het verstandig om de klepspeling te laten nameten en afstellen ?
16952-MBB-003: Honda Screen set,fuel s € 41,55 Is in productie en normaal leverbaar
16079-NC5-004: Honda O-ring € 4,41 Is in productie en normaal leverbaar

En net als op alle originele onderdelen van alle merken krijgen jullie 10% korting hierop.

Klepspelingcontrole hoort elke 24.000km gedaan te worden.
Bij mijn rode BB heb ik nog nooit hoeven afstellen bij meer dan 100.000km, en dat is geen uitzondering.
Let op: klepspelingcontrole is zeer tijdrovend, en dus duur als je het laat doen. Of afstellen nu wel of niet nodig is, maakt weinig uit voor de prijs (dat is verhoudingsgewijs dan snel gedaan als de boel al open ligt).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 12 jun 2012 11:49

Frank Switser schreef:
Wile E. Coyote schreef: @Frank wat kost een brandstoffilter en O-ring ( Fuelstrainer partnumber: 16952-MBB-003 en O-ring partnumber: 16079-NC5004)

16952-MBB-003: Honda Screen set,fuel s € 41,55 Is in productie en normaal leverbaar
16079-NC5-004: Honda O-ring € 4,41 Is in productie en normaal leverbaar

En net als op alle originele onderdelen van alle merken krijgen jullie 10% korting hierop.

Klepspelingcontrole hoort elke 24.000km gedaan te worden.
Bij mijn rode BB heb ik nog nooit hoeven afstellen bij meer dan 100.000km, en dat is geen uitzondering.
Let op: klepspelingcontrole is zeer tijdrovend, en dus duur als je het laat doen. Of afstellen nu wel of niet nodig is, maakt weinig uit voor de prijs (dat is verhoudingsgewijs dan snel gedaan als de boel al open ligt).

Bestel de beide artikelen maar Frank dan hoor ik wel wanneer ze binnen zijn. :D

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 12 jun 2012 11:59

Kan iemand aangeven waar de tankontluchting zou moeten zitten want ik heb op de tankdop in elk gaatje geblazen maar nergens voel ik wind uitkomen die rechtsreeks in de tankopening uitkomt. :oops:

Burtonman

Bericht door Burtonman » 12 jun 2012 14:43

Ik ga straks nog gelijk krijgen :lol:
Op de ontluchting hé ;)
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 12 jun 2012 17:18

Even door het slot blazen, en de dop openen.
Links van de vulopening zit een opening......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 12 jul 2012 23:21

nu een maand geleden na laatste bericht, is het nu opgelost? was even benieuwd.
Afbeelding

Plaats reactie