Stil gevallen langs de snelweg
- Wile E. Coyote
Re: Stil gevallen langs de snelweg
Op dit moment zit ik met een nekhernia dus motorrijden taboe.
Ook met vakantie in Engeland alwaar ik alvast een Carbtune Pro heb gekocht.
Ook met vakantie in Engeland alwaar ik alvast een Carbtune Pro heb gekocht.
- Wile E. Coyote
Vandaag weer wat kunnen testen en een stuk snelweg met de tankdop open gereden.
Dit maakt dus helemaal niets uit dus de tankontluchting valt uit te sluiten.
Ook als je rustig rijdt 60 - 70 km/uur voel je dat hij steeds iets inhoudt een soort welles/nietes.
De zoektocht gaat weer verder.
Dit maakt dus helemaal niets uit dus de tankontluchting valt uit te sluiten.
Ook als je rustig rijdt 60 - 70 km/uur voel je dat hij steeds iets inhoudt een soort welles/nietes.
De zoektocht gaat weer verder.
Dat schiet dus nog steeds niet lekker op. Hopelijk vind je binnenkort wat het is
- Frank Switser
- Site Owner
Ben je nu al eens bij MWS geweest voor een inspectie?
- Wile E. Coyote
Ik ben nog niet naar MWS geweest maar dit zal ik in de komende tijd wel eens gaan doen.Frank Switser schreef:Ben je nu al eens bij MWS geweest voor een inspectie?
Hopelijk weet dit bedrijf wel de oorzaak te achterhalen.
- Wile E. Coyote
Eindelijk een gaatje gevonden om e.e.a te kunnen laten controleren
Vrijdag 14 september gaat MWS de "Bird" nalopen en afstellen om te zien waar mijn problemen vandaan komen.
Ik hoop dan dat motorrijden weer het plezier gaat opleveren waarvoor je zo'n fiets komt
Vrijdag 14 september gaat MWS de "Bird" nalopen en afstellen om te zien waar mijn problemen vandaan komen.
Ik hoop dan dat motorrijden weer het plezier gaat opleveren waarvoor je zo'n fiets komt
''Wile E. Coyote schreef:Eindelijk een gaatje gevonden om e.e.a te kunnen laten controleren![]()
Dat hoop ik ook voor je. We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig wat er aan de hand was/is.
Succes vrijdag.
- Wile E. Coyote
Eindelijk de kans om mijn "Bird"is goed na te laten kijken.
Vol goede moed naar MWS gereden in Almere en aldaar zeer vriendelijk ontvangen.
Na het luisteren naar mijn klachten werd de "Bird"op de testbank gezet om e.e.a te kunnen controleren.
Eerst rustig warmdraaien om daarna op diverse toerentallen en met diverse windsnelheden en hoeken tov de "Bird"uit te proberen.
Tijdens volgas optrekken stuiterde de "Bird"echt enorm ebn het was maar goed dat e.e. goed vastgezet was.
Op de uitdraai waren zeer duidelijke spikes te zien met meer dan 25 pk verschil naar boven en beneden.
Direct werden de problemen zichtbaar, want het mengsel was veel te rijk en daarbij bleek de ketting volledig op te zijn.
Door het trillen van de ketting icm het verkeerde mengsel gaf een zeer onrustige motorloop.
Eerst de ketting met kettingwielen vervangen ( die zagen er nog prima uit) en daarna alle afstellingen mbt carburatie uitgevoerd en wat bleek de curve was bijna helemaal netjes.
De laatste lichte spikes worden nu nog veroorzaakt door een slechte achterschokbreker die het bij vol accelereren niet geheel kan bijhouden.
Aangezien ik wat testwerk wilde doen ben ik dit weekeinde de ardennen in geweest, en de hele weg was die glimlach niet van mijn smoelwerk te krijgen
Regelmatig bij wat steviger accelereren maakte ik een ongewilde wheelie omdat hij nu zou mooi oppakt.
De beurs is leeg maar het effect is perfect.
Nu ben ik een echte "Blackbird" aanhanger.
Vol goede moed naar MWS gereden in Almere en aldaar zeer vriendelijk ontvangen.
Na het luisteren naar mijn klachten werd de "Bird"op de testbank gezet om e.e.a te kunnen controleren.
Eerst rustig warmdraaien om daarna op diverse toerentallen en met diverse windsnelheden en hoeken tov de "Bird"uit te proberen.
Tijdens volgas optrekken stuiterde de "Bird"echt enorm ebn het was maar goed dat e.e. goed vastgezet was.
Op de uitdraai waren zeer duidelijke spikes te zien met meer dan 25 pk verschil naar boven en beneden.
Direct werden de problemen zichtbaar, want het mengsel was veel te rijk en daarbij bleek de ketting volledig op te zijn.
Door het trillen van de ketting icm het verkeerde mengsel gaf een zeer onrustige motorloop.
Eerst de ketting met kettingwielen vervangen ( die zagen er nog prima uit) en daarna alle afstellingen mbt carburatie uitgevoerd en wat bleek de curve was bijna helemaal netjes.
De laatste lichte spikes worden nu nog veroorzaakt door een slechte achterschokbreker die het bij vol accelereren niet geheel kan bijhouden.
Aangezien ik wat testwerk wilde doen ben ik dit weekeinde de ardennen in geweest, en de hele weg was die glimlach niet van mijn smoelwerk te krijgen
Regelmatig bij wat steviger accelereren maakte ik een ongewilde wheelie omdat hij nu zou mooi oppakt.
De beurs is leeg maar het effect is perfect.
Nu ben ik een echte "Blackbird" aanhanger.
Mooi om te horen dat het opgelost is! Volgende keer in Almere een bakkie doen?
2018 KTM Super Duke GT
- Wile E. Coyote
Had mogelijk geweest was daar alleen pas om 17.45 weg, maar dat bakkie staat voor de volgende keerBurrito schreef:Mooi om te horen dat het opgelost is! Volgende keer in Almere een bakkie doen?