Recent ben ik een project gestart dat het LEGO Duplo niveau enigszins overstijgt.
Graag doe ik een beroep op jullie kennis en enthousiasme als het gaat om de Blackbird.
Ik heb een binnenwerk van een Blackbird versnellingsbak aangeschaft en wil deze creatief verwerken in een bakhuis van een klassieke mini cooper.
Gekkenwerk, ja ik weet het, maar het moet zeker kunnen lukken. Veel hakken, alu lassen, lijnboren en hybride assen maken. O ja: en ook nog een achteruit erbij.
Jullie kennis / onderdelen binnen handbereik zouden mij kunnen helpen bij het vinden van antwoorden op de volgende vragen:
1) wat is de exacte hart-hart afstand tussen de primaire en secundaire as van de versnellingsbak? Los uit de pols gemeten en tandwielen koud tegen elkaar aan kom ik nu op 69,94 mm. Ik denk dat het 70,00 mm is, maar misschien zou iemand dat kunnen meten op basis van de bakhelften?

2) wat is de exacte hart-hart afstand tussen de schakelwals as en de commandeur as? Ik twijfel nu sterk over de hoogte van de vingers aan de schakelhefboom.

Ik heb veel rondgezocht op internet en kom slechts drie freaks tegen die mij zijn voorgegaan. Maar allen met andere onderdelen.
Om een idee te krijgen hoe het er uiteindelijk ongeveer uit zal gaan zien:

veel dank, Bart